2025-11-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Som en STOOOOR kontrast till AA, så har IB INVESTOR en ny video ute där han bland annat kommentarar Nvidias rapport.
AA hade väl också gjort en, ehh, anlys i veckan, men den är ju bara till för den exklusive skaran, det vill säga gräddan av investerare

Ja ,hos IB INVESTOR så finns det ju ordentligt med trovärdighet o kunskap.Som natt o dag .Troligen är dom flesta som följer analytikern så svaga i skallen så dom inte kan ta åt sig information på den nivån utan föredrar hans långsamma svammel vilket är tråkigt då det finns mycket och lära om man följer rätt.

Han är lite utav en telefonförsäljare som säljer en skitprodukt till gamla o svaga .
Citera
2025-11-23, 18:23
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Han sökte ju ett lån om 4,5 mkr. Bidde det bara 150 tkr, eller är det bara en del av lånet som förvandlas till EK.
Citera
2025-11-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Han sökte ju ett lån om 4,5 mkr. Bidde det bara 150 tkr, eller är det bara en del av lånet som förvandlas till EK.

I videon när han berättat att han fått lånet berättar han (som jag uppfattar det) väldigt svepande att han hittat en klok bank. Han börjar med att låna till en vattenskoter (som blev hexatronicaktier som kan belånas ) men kan få låna mer i framtiden till olika projekt.
Citera
2025-11-23, 18:47
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
AA hade väl också gjort en, ehh, anlys i veckan, men den är ju bara till för den exklusive skaran, det vill säga gräddan av investerare :
dom som är smarta nog att betala 99kr/mån för att ta del av alla fingerspitzgefuhl råd
Citera
2025-11-23, 18:50
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
I videon när han berättat att han fått lånet berättar han (som jag uppfattar det) väldigt svepande att han hittat en klok bank. Han börjar med att låna till en vattenskoter (som blev hexatronicaktier som kan belånas ) men kan få låna mer i framtiden till olika projekt.
Han är såpass bakslug, den j-n, att han inte skyltar med vilket institut det är!
Citera
2025-11-23, 19:06
Medlem
Har ni tänkt på en sak?

När AA nu visar att han räknar lån utanför sina depåer som EK är det möjligt att han redan är (defacto) utnollad.

AA har själv medgivit att han år 2020 lånade pengar för att kasta in på marknaden. Jag har hört summor som 600-700 tusen nämnas.

Är det någon som tror att dessa lånade pengar någonsin betalats tillbaka?

Det är fullt möjligt att dessa gamla lån som började hela resan fortfarande finns kvar. Och då räcker hans EK i aktier bara till att betala tillbaka lånen, inget annat.
Citera
2025-11-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Har ni tänkt på en sak?

När AA nu visar att han räknar lån utanför sina depåer som EK är det möjligt att han redan är (defacto) utnollad.

AA har själv medgivit att han år 2020 lånade pengar för att kasta in på marknaden. Jag har hört summor som 600-700 tusen nämnas.

Är det någon som tror att dessa lånade pengar någonsin betalats tillbaka?

Det är fullt möjligt att dessa gamla lån som började hela resan fortfarande finns kvar. Och då räcker hans EK i aktier bara till att betala tillbaka lånen, inget annat.

Är väl inte mer än ca 6 månader sedan hans Amerikanska depå blev helt nollad.
Då passade han på att fylla på med mer pengar, köpte techbolag med maxbelåning, och döpte om portföjen (eller skapade han en ny?).
På så sätt har han skapat ett nytt "skrytobjekt" där han åter kan påvisa hur mycket bättre han är snittet, och dom svagsinta sväljer såklart allt utan minsta eftertanke eftersom dom tyvärr saknar(?) den förmågan

"Lögn, förbannad lögn och statistik" är som sagt den rätta benämningen på hela spektaklet

Ps. Som sagt, kolla kommentaren han fick på gårdagens video. Måste väl ändå vara han själv som skrivit den?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-23 kl. 19:31.
Citera
2025-11-23, 19:38
Medlem
Man vet ju innerst inne att allt spektakel är noga planerat från AAs sida, för att skapa debatt och intresse för hans kanaler (all reklam är bra reklam, även dålig sådan).
Detta med att "sälja sig själv" har ju bara ökat i takt med att aktierna sjunkit allt mer i värde, viket knappast är en slump
I början hade han en helt annan framtoning som vi alla noterat.
Nu har han tappat det totalt och han låter allt mer desperat, allt för att kunna bidra till försörjningen utan att ta ett kneg.
Skulle inte bli överdrivet förvånad om det skulle visa sig att han gav upp redan för ett par år sedan (kom till insikt om sina brister och tillkortakommanden) och la pengarna på en bred aktiefond eller indexfond istället. Men ett sånt tillkännagivande skulle såklart minska intresset nått enorm, så det är ju inte att vänta.
Han är ju en slug rackare, våran kära AA med en massa trix och fix, men det är vi också
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-23 kl. 19:49.
Citera
2025-11-23, 19:49
Moderator
Fear2bes avatar
Intressant tråd där väldigt lite om ens något handlar om hans analyser och slutsatser. Själv tycker jag att han tar för lång tid på sig att komma fram till poängen så jag undviker hans klipp, det är också för mycket personligt material. Undrar hur många här i tråden det är som sparar pengar i aktier eller om folk bara är här för att skriva en sur "got you" eller tönt eller så till honom utan att vänta sig svar och vad är poängen med det?
Citera
2025-11-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Intressant tråd där väldigt lite om ens något handlar om hans analyser och slutsatser. Själv tycker jag att han tar för lång tid på sig att komma fram till poängen så jag undviker hans klipp, det är också för mycket personligt material. Undrar hur många här i tråden det är som sparar pengar i aktier eller om folk bara är här för att skriva en sur "got you" eller tönt eller så till honom utan att vänta sig svar och vad är poängen med det?

Slutsats : 100-200% på 2-3 år
Någon Analys har jag aldrig sett han göra .Tror siffror är lite jobbigt för honom.

Personligen är jag Fi men inte ännu re vilket är självvalt dock jobbar jag inte så mycket längre .Jag är yngre än analytikern skuldfri mellan 3-4 på rikedomstrappan och har utöver andra investeringar aktier och fonder .Lån är jag inte i behov av .

Att ta råd från någon vars hela liv(ekonomi) hänger på en hög lån är galet .En kraftig nergång nästa vecka o allt är över för ”analytikern” Det vi gör här är ju ren konsument- upplysning .
Citera
2025-11-23, 20:26
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Intressant tråd där väldigt lite om ens något handlar om hans analyser och slutsatser.

Det är liksom hela poängen med tråden: han har inga analyser eller slutsatser det är en tomte som pratar snömos! Till råga på allt så lyckas han försörja sig på det? Som lök på laxen är han drygare än yes oxå! Tro fan tråden lever på det!
Citera
2025-11-23, 21:04
Medlem
Swingexpertens avatar
Starkt jobbat AA. Vi har en marknad för blankning och fallhöjden är mycket hög. Spricker AI-bubblan blir du likviderad. Du borde vara försiktig!

Med det sagt; ska du ha en chans att snabbt dubbla pengarna är nog Hexatronic inte så dum. Den kan bottna nästa år. Håll koll på Q4-rapporten i februari 2026 för bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in