2025-11-23, 22:47
Medlem
Beror ju på vems perspektiv du frågar.
Är Trump en rasist? Ja och nej. Trump är ingen rasist trots att hans föräldrar var aktiva inom den värsta sekten som KKK där man fick afrikanska kvinnor att föda mulatter för slaveri och hängde en massa afrikaner i USA.

Hur känner alla dessa afrikaner? Vissa har ju röstat på honom och ångrat sig nu och vissa afrikaner tycker han är bra.

Tycker han själv att han är rasist? Han märker knappt av det trots att retoriken är mycket hårdare mot afrikaner, mexikaner och annat av hans egna väljare trots att både afrikanen och den vita mannen både röstat in Trump.

Spelar det dock någon roll att båda röstat in Trump? Den vita mannen har hat inombords mot alla afrikaner trots att han knappt förstår vad som hände under KKK tiden. Afrikanen har väl gett upp hoppet och röstar på Trump eftersom ingen politiker omfamnar ens den stackars invandrare som sliter ihjäl sig oavsett vilket land vi talar om.

Svaret är varken svart eller vitt

Fråga dig själv om en utländsk kvinna skulle känna sig trygg att sitta i kollektivtrafiken med deras väljare eller många av deras politiker.

Om svaret är nej så vet du innerst inne själv svaret precis som mitt exempel ovan

Många av högerns väljare känner sig allsmäktiga. Som att man äger världen och hela befolkningen på grund av sin hudfärg.

Det är bara att se Leonardo Dicaprios nya film så ser du vilka väljare som jobbar för Trump och hur USA kan se ut i framtiden men också många andra länder om det fortsätter så.

Jag ryste i hela kroppen
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-11-23 kl. 22:50.
Citera
2025-11-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Beror ju på vems perspektiv du frågar.
Är Trump en rasist? Ja och nej. Trump är ingen rasist trots att hans föräldrar var aktiva inom den värsta sekten som KKK där man fick afrikanska kvinnor att föda mulatter för slaveri och hängde en massa afrikaner i USA.

Hur känner alla dessa afrikaner? Vissa har ju röstat på honom och ångrat sig nu och vissa afrikaner tycker han är bra.

Tycker han själv att han är rasist? Han märker knappt av det trots att retoriken är mycket hårdare mot afrikaner, mexikaner och annat av hans egna väljare trots att både afrikanen och den vita mannen både röstat in Trump.

Spelar det dock någon roll att båda röstat in Trump? Den vita mannen har hat inombords mot alla afrikaner trots att han knappt förstår vad som hände under KKK tiden. Afrikanen har väl gett upp hoppet och röstar på Trump eftersom ingen politiker omfamnar ens den stackars invandrare som sliter ihjäl sig oavsett vilket land vi talar om.

Svaret är varken svart eller vitt

Fråga dig själv om en utländsk kvinna skulle känna sig trygg att sitta i kollektivtrafiken med deras väljare eller många av deras politiker.

Om svaret är nej så vet du innerst inne själv svaret precis som mitt exempel ovan

Många av högerns väljare känner sig allsmäktiga. Som att man äger världen och hela befolkningen på grund av sin hudfärg.

Det är bara att se Leonardo Dicaprios nya film så ser du vilka väljare som jobbar för Trump och hur USA kan se ut i framtiden men också många andra länder om det fortsätter så.

Jag ryste i hela kroppen

Sjukaste inlägget jag läst. Har du några faktiska argument som baseras i verkligheten? Jag vill inte lägga mig i vad någon har gjort i USA eller inte för det har ingenting att göra med Sverige.
Varför tar du upp Trump när vi pratar om ett helt annat land på andra sidan planeten med helt andra personer?
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 22:57.
Citera
2025-11-23, 22:56
Medlem
Nej.

Nästa fråga.
Citera
2025-11-23, 22:56
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Kan du förklara det fetade lite närmare?

Vad är det som är oklart?
Citera
2025-11-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Vad är det som är oklart?

Du skriver att flertalet rasister företräder partiet i någon form.

Vilka är det?
Citera
2025-11-23, 23:00
Medlem
Citat:
Sjukaste inlägget jag läst. Har du några faktiska argument som baseras i verkligheten?
Vad har Trump med Sverige att göra?

Du menar att du inte förstår inlägget jag drog?

Vad har SD gjort för Sverige egentligen?

Hög arbetslöshet
Sänkt A-kassan
Vårdpersonal brist och skolorna sämre. Det är ett högerparti som inte gynnar dig eller mig. Det finns en anledning att såna partier kommer till makten och det är att väldigt rika företagare betalar för media medan man hjärntvättar sig till att alla dina bekymmer och problem beror på invandrare och invandrare medan man sänker skatten

Samma agenda förs överallt i världen.
Man är bara korkad och dum om man inte ser detta
Citera
2025-11-23, 23:00
Medlem
senhackarens avatar
Läser man om deras historia. Så svar. Ja.
Citera
2025-11-23, 23:01
Medlem
Citat:
Du menar att du inte förstår inlägget jag drog?

Vad har SD gjort för Sverige egentligen?

Hög arbetslöshet
Sänkt A-kassan
Vårdpersonal brist och skolorna sämre. Det är ett högerparti som inte gynnar dig eller mig. Det finns en anledning att såna partier kommer till makten och det är att väldigt rika företagare betalar för media medan man hjärntvättar sig till att alla dina bekymmer och problem beror på invandrare och invandrare medan man sänker skatten

Samma agenda förs överallt i världen.
Man är bara korkad och dum om man inte ser detta

Hehe ok. Jag ändrade mitt meddelande till detta:

Sjukaste inlägget jag läst. Har du några faktiska argument som baseras i verkligheten? Jag vill inte lägga mig i vad någon har gjort i USA eller inte för det har ingenting att göra med Sverige.
Varför tar du upp Trump när vi pratar om ett helt annat land på andra sidan planeten med helt andra personer?

Du måste ju också förstå att arbetslösheten var något som fanns innan 2022, det var bland annat det som var en av huvudpunkterna i Tidös valkampanjande och att man inte ställt några krav på egenförsörjning för invandrare i Sverige sen säkert 50 år tillbaka.

Där har du ju varför arbetslösheten är så hög.

A-kassan är säkert en moderat fråga, det är det alltid. Jag röstar på SD och de ser ut att bli största parti på högersidan nästa gång, då kanske A-kassan ändras. Att a-kassan ändras är moderaternas förtjänst.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 23:04.
Citera
2025-11-23, 23:04
Medlem
Citat:
Hehe ok. Jag ändrade mitt meddelande till detta:

Trump har haft samma agenda som SD.
Det är inget högerparti i världen som gjort livet bättre för befolkningen. Att på riktigt tro det så är man bara vansinnig. Trump har banat vägen för att många företag nu varslar massvis med amerikaner precis som högern här har banat vägen för varsel på alla företag med enorma konkurser som dessa sedan skyller på antingen invandrare eller andra partier precis som Trump gör i USA.

Likheterna är enorma.

Frågan är om du läst Hitlers bok? Vi har väl läst historia ur Bonniers perspektiv men utifrån många historier så är han självklart vald av folket i Tyskland när dessa såg enorma konsekvenser av svält vilket gjort att tyskarna är rädda för högerpartier fortfarande än idag olikt resterande värld
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-11-23 kl. 23:07.
Citera
2025-11-23, 23:06
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Du skriver att flertalet rasister företräder partiet i någon form.

Vilka är det?

Trolla och bolla med någon annan, tack.
Citera
2025-11-23, 23:08
Medlem
Citat:
Trump har haft samma agenda som SD.
Det är inget högerparti i världen som gjort livet bättre för befolkningen. Att på riktigt tro det så är man bara vansinnig. Trump har banat vägen för att många företag nu varslar massvis med amerikaner precis som högern här har banat vägen för varsel på alla företag med enorma konkurser som dessa sedan skyller på antingen invandrare eller andra partier precis som Trump gör i USA.

Likheterna är enorma.

Du vet inte vad du pratar om, Trump må ha höjt tarifferna i USA för fort så företag går under, det är många som avrådde han att göra detta. Jag håller med dig, bättre o höja det långsammare.

Vad menar du att högern har "banat väg" här för massa företag att gå i konkurs och som de sedan kommer beskylla invandrare för? Varför skulle dom göra det? Eller har du ens någon fakta på vad det är som skulle banat väg för att massa företag skulle tvingas lägga ner? Det måste ju va ett politiskt beslut som gör det i sånna fall, en lag alltså eller beslut.

Det måste du dela med dig bevis för när du påstår sådana saker. Så jag skulle vilja ha länk på det påståendet tack om det går bra.

Du måste ju också förstå att arbetslösheten var något som fanns innan 2022, det var bland annat det som var en av huvudpunkterna i Tidös valkampanjande och att man inte ställt några krav på egenförsörjning för invandrare i Sverige sen säkert 50 år tillbaka.

Där har du ju varför arbetslösheten är så hög.

A-kassan är säkert en moderat fråga, det är det alltid. Jag röstar på SD och de ser ut att bli största parti på högersidan nästa gång, då kanske A-kassan ändras. Att a-kassan ändras till det sämre är moderaternas förtjänst. Inget som SD är för och brukar pilla på.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 23:11.
Citera
2025-11-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Trolla och bolla med någon annan, tack.

Jag är seriös jag skulle vilja veta. Du skriver att det finns rasister som företräder SD, vilka är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in