2025-11-23, 22:14
Avstängd
Fraggelrocks avatar
Om man säger att de är rasister så är man rasist själv.
Man erkänner rasism som begrepp och fenomen. Att andra är underlägsna. Man ger på nåt sätt "rasister" existensberättigande.

Man är bra på att hålla såna här saker cementerade. Det är våra värden. Vapen&Ammunition.
Vilka är liksom minoriteter? Public enemy nr uno. Fan vet.
Citera
2025-11-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nej, men deras väljare är.

Knappast gemene man nej, vet inte varför du skriver så. Var har du hämtat dom erfarenheterna från?
Citera
2025-11-23, 22:15
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Är det rasism när man anser att olika kulturer är olika bra för samhället?

Nej, det är såklart inte rasistiskt. SD är inte ett rasistiskt parti men då det är det mest invandringskritiska partiet är det rimligt att personer som allvarligt faller inom definitionen för ”rasister” föredrar SD framför andra partier (om de inte är antisemiter eller rasistiska mot svenskar det vill säga för i sådana fall föredrar de förmodligen V eller något annat parti på vänsterkanten där sådan rasism tillåts florera öppet).
Citera
2025-11-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
SD är väl 2025 inte att betrakta som ett rasistiskt parti, dock är det väl flertalet rasister som företräder partiet i någon form. Men, rasister finns det inom alla partier, främst inom vänsterpartiet och Moderaterna (förutom SD). Sedan är det väl dock sannolikt att SD har flera rasister bland sina företrädare än andra riksdagspartier.

En intressantare frågeställning, är om Svenska folket är rasister? Med SDs ca 21% är det ju typ 1,5 miljoner som röstar på dem. Lägg även till att många rasister röstar på andra partier än SD, alltifrån knappt befintliga småpartier som till de övriga riksdagspartierna.¨

Sedan är man ju inte per definition rasist för att man är kritisk till massinvandring, invandring och mångkultur. Det gäller att hålla isär begreppen.

Kan du förklara det fetade lite närmare?
Citera
2025-11-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs har ju rasfrämlingar i partiet, så det är ingen skilland i "rasism" mellan SD och Afs.

Du skriver att min TS verkade ointellektuell och samtidigt använder ordet rasfrämlingar.

Kan du förklara din tankegång?

Skulle va kul o höra just vad det är som var ointellektuellt i min TS.
Citera
2025-11-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Problemet är inte rasister inom SD, utan mängden marknadsliberaler. Hur många är de?
Marknadsliberaler, socialliberaler eller andra liberaler är inget hot utan en förutsättning för att landet ska utvecklas i rätt riktning och fortsatt vara en demokrati.
Inget annat parti än SD rymmer så många rasister.
Citera
2025-11-23, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du skriver att min TS verkade ointellektuell och samtidigt använder ordet rasfrämlingar.

Kan du förklara din tankegång?

Skulle va kul o höra just vad det är som var ointellektuellt i min TS.

Din TS är inte ointellektuell vid närmare titt, men känns lite passé kanske.

Hur definierar du rasism?
Citera
2025-11-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Din TS är inte ointellektuell vid närmare titt, men känns lite passé kanske.

Hur definierar du rasism?

Hur är den passé? Det står att min TS skapas för att bena
ut en gång för alla de påståenden om att SD skulle vara rasistiskt.
Jag tycker det är viktigt då 50 % tror det och 50 % tror det inte.
Öppenbart att det behövs en debatt när frågan är så central för
vår demokrati, det är ju bokstavligen det som de första tre styckena behandlar.

........Kan du läsa förresten? Vi kan ju börja där. Jag tänker inte ha en rasdebatt här,
jag tror inte på raser och det gör inte 99% av svenskar heller. Om det är något
som är passé så är det väl för fan det....
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 22:46.
Citera
2025-11-23, 22:36
Medlem
MP-44s avatar
svar NEJ. du kan inte vara en rasist och vara med i sverigedemokraterna på en och samma gång.
Citera
2025-11-23, 22:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är partiet med naziströtter verkligen ett rasistiskt parti? ja.
Är ett parti med nedanstående text i sitt partiprogram rasister?

”Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar.

Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling.

Ett energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degenererande inflytelser.”

Hur länge efter att de strukit formuleringarna kommer de att räknas som rasister?
Citera
2025-11-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Är ett parti med nedanstående text i sitt partiprogram rasister?

”Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar.

Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling.

Ett energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degenererande inflytelser.”

Hur länge efter att de strukit formuleringarna kommer de att räknas som rasister?

Detta är Centerpartiets partiprogram från 30-talet, ville bara klargöra för läsarna. Dessutom startade Socialdemokraterna det rasbiologiska institutet.
Citera
2025-11-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
svar NEJ. du kan inte vara en rasist och vara med i sverigedemokraterna på en och samma gång.

Du har rätt, dom utesluts ur partiet sen många år tillbaka om de hyser sånna åsikter. Ett lysande exempel är äcklet Gustav Kasselstrand som slängdes ut och startades sedan sitt eget lögn och looser parti "Alternativ" för Sverige.

Jag tror det måste va rekord i hur länge en människa kan vara sur och en dålig förlorare.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in