2025-11-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Så hur ska du ha det? Kommenterade du "endast det vi vet"? Eller inte?
Nä du, ditt inlägg var fullt av fördomar och tro.

Kvinnan är minst lika skyldig till det inträffade, därom är jag helt övertygad! Så släng din offerkofta, den passar jävligt illa.

Med avseende på skjortkragen, ja, så var det en kommentar om det vi viet.

En personlig tro, absolut om hans anledning till beteendet, om att han med egna ord "fick ett infall", som han sedan bestämde sig för att fullfölja, men inga fördomar mot någon.
Hans egen förklaring till infallet att han Ville visa uppskattning genetmot RF för att visa vilken god medarbetare hon är är lika mycket det en tro på något som kan ha varit drivkraften eller inte. Vi får väl alla göra som på skolgården och ställa oss i grupper och se vilken grupp som blir störst när vi skall välja lag. Det är ju en inte helt ovanlig hållning här i tråden att ML försökte sig på ett kvart i två ragg för att se hur läget låg, antog att allt var ok utan att tänka klart, och utan hänsyn till verkligheten har han ju själv sagt ungefär "Jag bedömer att jag hade fog för att tro att hon var intresserad av mig."

Någon offerkofta äger jag inte, men att någon annan än den som utför en handling kan vara ansvarig faller ju på sin egen orimlighet.
Det blir ju som på skolgården i lågstatdiet om man håller det på den nivån ... Offerkoftan sitter väl på plats i så fall hos de som överser med MLs beteende och snyftande skyller på att ...

"Men Hon gjorde ju Också Fel,,,, Men, men, Hon har ju flörtat Innan ... .Men, jag trodde jag kunde göra så för ... snyftsnyft, hon Tog ju på mig innanför Kragen". :-D Det om Något är väl offerkofta, eller?
Antingen så står man för det man har gjort, eller så tar man på sig offerkoftan och gör det inte, några gråzoner är ju svårt att se.

Det håller ju inte att skylla på någon annan, säga att man inte förstår, eller försöka hitta ursäker, eller försöka få det att försvinna med ett "Kan vi inte bara glömma det."

/M
Citera
2025-11-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om jag finner kvinnliga händer sexuellt upphetsande och väljer att hälsa på kvinnor som man gjorde förr i tiden genom att ge en puss på handen, har jag då enigt dig begått ett sexuellt ofredande?
Har jag enligt lagen begått ett sexuellt ofredande?

Det beror på
En kort lätt puss på handen skulle jag uppfatta som du var lite lillgammal och uppfostrad "in the old school"
Om du dreglar o blöter ner handen blir jag äcklad
Citera
2025-11-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är väl ändå skillnad. Två kollegor som dessutom har nära vänskapsband kan prata med varandra. M bad om förlåtelse och R svarade att hon godtog det. Saken borde varit utagerad. Det intressanta i den här historien är dels varför hon efter så lång tid ändå väljer att anmäla och hur en åklagare kan ta upp fallet.

Det kan vi spekulera om och jag tror hon pratade med sina chefer först därför drog det ut på tiden
Sedan tror jag också att ML har pussat på andra kvinnliga kollegor som har kännt samma avsmak som R men som ingenting sagt
Sist men inte minst blir jag otroligt irriterad på att han är arbetsmiljöombud på sin arbetsplats och därför borde veta bättre
Citera
2025-11-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Om en kollega som jag har en bra relation med, pratar om allt med, trivs med...får för sig att stjäla nåt av mej...så inte fan springer jag till polisen det första jag gör. Om jag nu ser personen ifråga med handen i syltburken så blir det smäll på fingrarna och en utskällning.

Du får väl ändå göra jämförelser som i alla fall påminner om caset med Leijnegard och Madame Flodh.

Det är väldigt mycket som inte anmäls, även stölder bland vänner och inom familjer och på arbetsplatser, där man hanterar saker utan att blanda in polis och hela rättsväsendet.

Dina resonemang är helt teoretiska och snuddar knappt verkligheten som den ser ut. Att folk ändå anmäler småstölder, en stulen cykel, är bara för att kunna få ut nåt från en försäkring. Alla vet att polisen inte gör nånting, det läggs ner direkt....även om du anger att du har en granne som sett den som troligen kapade låset och drog iväg med cykeln.

För att friska upp ditt minne om vad jag skrivit tidigare. Jag tycker Leijnegard gjorde fel, absolut...han borde ha gett fan i att bli packad och pussa på sin kollega. Men jag tycker hon gör lika mycket fel och jag tror inte på hennes historia och att hon skulle vara så traumatiserad, hon är en mycket duktig yrkeskvinna och hade aldrig ens kommit där hon var om hon inte haft mycket skinn på näsan. Oavsett, 99.99 % av alla, män som kvinnor, som råkar ut för nåt liknande hade gjort precis som Marie Göranzon sade i den där podden...nämligen tydligt sagt ifrån...och därefter hade saken varit utagerad. Din teorivärld håller inte vare sig det gäller sexuellt ofredande, ofredande, små stölder och en massa andra "vardagsbrott".

Om du vill excellera i teoretisk tolkning av lagar och regler borde du dessutom bege dig till "Dagens Jurdik" eller liknande plattformar för jurister. Där kommer du att hitta likasinnade som brinner för att göra livet till ett reglerat juridiskt helvete där allting ska dras inför tinget eftersom igen längre kan tänka själv.

Precis, Husvagnen verkar inte förstå hur det funkar i det normala livet. Hade Husvagnens moralkompass fått gälla hade vi behövt dubblera utredningsväsendet och tingsrätter. Att Renee i detta fall varit gränslös innan själva händelsen verkar inte Hv ta in i beräkningen
Citera
2025-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det kan vi spekulera om och jag tror hon pratade med sina chefer först därför drog det ut på tiden
Sedan tror jag också att ML har pussat på andra kvinnliga kollegor.
Sist men inte minst blir jag otroligt irriterad på att han är arbetsmiljöombud på sin arbetsplats och därför borde veta bättre

Vänligen avhåll dig från att hitta på,
fantisera och spekulera i det som

med endast ren fakta redan blivit missförstått.

Han har med STÖRSTA sannolikhet inte
gjort det du skriver att du ”tror”.

Inte mer än människor i allmänhet.
Det finns som sagt människor som är mer fysiska än andra,
utan att det blir missförstånd.
Citera
2025-11-23, 20:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Precis, Husvagnen verkar inte förstå hur det funkar i det normala livet. Hade Husvagnens moralkompass fått gälla hade vi behövt dubblera utredningsväsendet och tingsrätter. Att Renee i detta fall varit gränslös innan själva händelsen verkar inte Hv ta in i beräkningen

I det normala livet funkar det bevisligen så att Leijnegard blev dömd för brott. I det verkliga livet anmäler människor stölder och andra mindre brott med gott samvete.

Om din moralkompass säger dig att brott inte skall anmälas för att det tär på samhällets resurser är det något allvarligt fel på den kompassen.
Citera
2025-11-23, 20:56
Medlem
Stockholm: Läkare åtalas för våldtäkt av utsatt 18-åring (2025-03-28)

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
I det normala livet funkar det bevisligen så att Leijnegard blev dömd för brott. I det verkliga livet anmäler människor stölder och andra mindre brott med gott samvete.

Om din moralkompass säger dig att brott inte skall anmälas för att det tär på samhällets resurser är det något allvarligt fel på den kompassen.

Är det någon som har uttryckt det?

Tror inte det, utan
man håller på att förlora hoppet av den här sjuka snedvridningen;
Att hon kommer undan med att smeka hans hand, åla sig runt om hans kropp och ha sina fingrar innanför hans skjorta.

Medan han åker dit för en snabb puss på en fest,
mellan kollegor som känner varandra väl och respekterar varandra.

På grund av alkohol bad han dessutom om ursäkt.

Alla detaljer har redan diskuterats.

Det är inte rättssäkert. Han blev dömd, fick betala henne
40 000:- och bli uthängd i media. För EN PUSS på en fest.

Medan en medelålders läkare som drogade och hade sex med en 18-åring samma år i Sverige friades och fick betala 3500:- för ringa narkotikabrott.

Det är en skam.
Senast redigerad av Think-If-You-Can 2025-11-23 kl. 20:58.
Citera
2025-11-23, 21:43
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Micke är klar för noliamässan 2026 fick jag veta idag. Skall leda en grilltävling i Webers monter. Mästargrillaren skall koras. Sedan kan man köpa ”pussar”. Micke ger din flickvän fru eller man en oförarglig puss på kinden och du plåtar och lägger ut på insta.
Citera
2025-11-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Micke är klar för noliamässan 2026 fick jag veta idag. Skall leda en grilltävling i Webers monter. Mästargrillaren skall koras. Sedan kan man köpa ”pussar”. Micke ger din flickvän fru eller man en oförarglig puss på kinden och du plåtar och lägger ut på insta.
Fy fan vad det här hade varit trevligt om det är sant. Det hade visat precis vad svenska folket tycker om den här löjliga polisanmälan.
Citera
2025-11-23, 22:15
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn

Länk eller källa?
Citera
2025-11-24, 00:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Är det någon som har uttryckt det?

Tror inte det, utan
man håller på att förlora hoppet av den här sjuka snedvridningen;
Att hon kommer undan med att smeka hans hand, åla sig runt om hans kropp och ha sina fingrar innanför hans skjorta.

Medan han åker dit för en snabb puss på en fest,
mellan kollegor som känner varandra väl och respekterar varandra.

På grund av alkohol bad han dessutom om ursäkt.

Alla detaljer har redan diskuterats.

Det är inte rättssäkert. Han blev dömd, fick betala henne
40 000:- och bli uthängd i media. För EN PUSS på en fest.

Medan en medelålders läkare som drogade och hade sex med en 18-åring samma år i Sverige friades och fick betala 3500:- för ringa narkotikabrott.

Det är en skam.

Ja, den här diskussionen utgår från att en annan användare utryckte att småbrott inte skall anmälas. Sedan tog andra vid och föreställde sig att jag anfört andra argument än jag hade och då blir diskussionen lätt förvirrad.

Vad jag hävdade och hävdar här är att vad man än anser om att handlingen bör vara brottslig eller inte, osv så är det ett uruselt argument att det inte skall anmälas för att det är ett ringa brott och att man inte skall anmäla sådana för att inte belasta samhällsekonomin i onödan.
Citera
2025-11-24, 08:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det beror på
En kort lätt puss på handen skulle jag uppfatta som du var lite lillgammal och uppfostrad "in the old school"
Om du dreglar o blöter ner handen blir jag äcklad

I Leinegards fall verkar det ju inte varit så mycket dregel och nerblötande. Väldigt mycket mer åt en kort lätt puss hållet.

Om jag blir sexuellt upphetsad av att pussa på en hand så bör det ju vara en sexuell handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in