2025-11-23, 16:31
Medlem
Hur har det gått YTD för honom?
Citera
2025-11-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA går in i veckan med EK 790K / lån 1370K (37/63)

Han är -7% / -76K FÖRE uttag och -26% / -281K EFTER uttag

Projekt 9/4 +124% , företagsportf -21% i år.

Buffert 150K + belåning

AA har tappat ca 150K den gångna veckan. Men det har tagit igen genom att sätta in (blanco?)lånet - som råkar vara på 150K i den privata portföljen och räkna det som EK. Det gäller vara smart Jag hoppas AA inser att en skuld är en skuld även om den ligger i en annan ficka av privatekonomin.

AA går in i veckan med EK 792K (dvs inkl LÅNET) lån 1181K (ej inkl DET lånet)(40/60). AA är -18% / -224K FÖRE uttag/insättningar och -26% / -279K EFTER uttag/insättningar det här året.

Projekt 9/12 är nu +82% företagportföljen är -36% hittills i år.

Buffert 130K + belåning

Så vad köpte AA då för lånet? Han hade ju teasat medlemmarna med att han skulle köpa Transtema. Undrar hur många som sprang o köpte den aktien av medlemmarna pga den videon? Nej, AA har ju varit överbelånad delux i veckan. Han har sålt Hexatronic i företagsportf för att täcka överbelåningen. Men AA vill äga många Hexatronic. Så AA använde lånet till att köpa Hexatronic i privata portf - det resulterar att klanen AA äger nu 95.000st aktier i Hexatronic i de olika portföljerna och tjp. Målet om 100K lever och är inom räckhåll!

Men den stora frågan är - blir det en vattenskoter
Citera
2025-11-23, 16:44
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Så vad köpte AA då för lånet? Han hade ju teasat medlemmarna med att han skulle köpa Transtema. Undrar hur många som sprang o köpte den aktien av medlemmarna pga den videon? Nej, AA har ju varit överbelånad delux i veckan. Han har sålt Hexatronic i företagsportf för att täcka överbelåningen. Men AA vill äga många Hexatronic. Så AA använde lånet till att köpa Hexatronic i privata portf - det resulterar att klanen AA äger nu 95.000st aktier i Hexatronic i de olika portföljerna och tjp. Målet om 100K lever och är inom räckhåll!
Stort tack!
Kan du se fördelningen AMD, Nvidia och Hexan?

Kan det stämma att Hexan står för 81% av portföljerna?
Senast redigerad av RobertSmith 2025-11-23 kl. 16:51.
Citera
2025-11-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Stort tack!
Kan du se fördelningen AMD, Nvidia och Hexan?

Kan det stämma att Hexan står för 81% av portföljerna?

I de "sex portf" som är totalen ovan är förd inkl belåning:

Hexatronic 943K
AMD 486K
Nvidia 383K

En del av de 95.000 hexatronic ligger i tjp o buffert. Även AMD o nvidia finns i de portf.
Citera
2025-11-23, 17:03
Medlem
Citat:

AA går in i veckan med EK 792K (dvs inkl LÅNET) lån 1181K (ej inkl DET lånet)(40/60). AA är -18% / -224K FÖRE uttag/insättningar och -26% / -279K EFTER uttag/insättningar det här året.

Tråden tackar allas vår hjälte Uddafiguren.

Jag trodde knappt på vad jag läste - AA har alltså tagit ett lån utanför portföljerna och Nordnet, sedan puttat in det och kallar det EK??

Det här är ju helsnurrigt. Men då blir han inte lika lätt överbelånad enligt Nordnets regler i alla fall. Hög spänning nästa vecka. Det tackar vi AA för.
Citera
2025-11-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse

Jag trodde knappt på vad jag läste - AA har alltså tagit ett lån utanför portföljerna och Nordnet, sedan puttat in det och kallar det EK??

Det här är ju helsnurrigt. Men då blir han inte lika lätt överbelånad enligt Nordnets regler i alla fall. Hög spänning nästa vecka. Det tackar vi AA för.

Japp är man börsgudens chef så är man
Citera
2025-11-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag har dukat upp med popcorn och en liten GT här inför uddafigurens kvällsrapport! Nån mer?

Han skrattar åt oss, och vi skrattar åt honom (hans tokerier utifrån det han säger)
Win win, eller delad glädje är dubbel glädje
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-23 kl. 17:29.
Citera
2025-11-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse

Ännu ett exempel på "Lögn, förbannad lögn och statistik"
Inga höga tankar om sina medlemmar (fast han säger det motsatta) om han tror dom ska gå på den enkla?

Ps. Är det hans sambo eller han själv via nått alterego, som hyllar AA i senaste videon?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-23 kl. 18:16.
Citera
2025-11-23, 17:44
Medlem
kyrkstockens avatar
Nåja, han lever åtminstone som han lär. MEd riktiga pengar.

Och visst lever han farligt :/
Citera
2025-11-23, 17:52
Medlem
Citat:
Han hade inte fått pengarna igår, bara att lånet var beviljat och "pengarna på väg". Sen ska de ju in till Nordnet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ur Nordnets perspektiv Eget kapital, kanske presenteras det så även för följarna... Helt plötsligt är han miljonär igen...

Det blev som jag trodde. Han låter sitt blancolån bli Eget kapital i värdepappersportföljerna, men med tanke på hur svagbegåvade följarna är kommer ingen reagera.
Citera
2025-11-23, 17:59
Medlem
Inget konstigt egentligen.Troligen är allt han äger o har lånat då skulder överträffar eget kapital o tillgångar .Skitkul att han gick precis +- noll med lånet,,, OMG .Största klanten på tuben Lätt fångat lätt förgånget..Analytikern i ett nötskal.Jag säger inte att han är en Idiot MEN allt han gör är idiotiskt 😂 Nä nu firar vi med cola 😁🥳 nästa vecka gör vi om allt🤣 Ser inget hör inget lyssnar inte …det är analytikern
Citera
2025-11-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Inget konstigt egentligen.Troligen är allt han äger o har lånat då skulder överträffar eget kapital o tillgångar .Skitkul att han gick precis +- noll med lånet,,, OMG .Största klanten på tuben Lätt fångat lätt förgånget..Analytikern i ett nötskal.Jag säger inte att han är en Idiot MEN allt han gör är idiotiskt 😂 Nä nu firar vi med cola 😁🥳 nästa vecka gör vi om allt🤣 Ser inget hör inget lyssnar inte …det är analytikern

Som en STOOOOR kontrast till AA, så har IB INVESTOR en ny video ute där han bland annat kommentarar Nvidias rapport.
AA hade väl också gjort en, ehh, anlys i veckan, men den är ju bara till för den exklusive skaran, det vill säga gräddan av investerare

Ps, Senaste kommentaren i hans video "Varning för Aktieanalytikerns Medlemskanal" måste väl ändå vara skrivet av han själv eller sambo via nått alterego?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-23 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in