2025-08-25, 06:08
Medlem
TELAVIV91s avatar
Att det är svårt för dem att leverera pga omärkta brevlådor eller folk som flyttat men ändå beställer paket till sin gamla adress är en sak. Men om de anmäls som levererade och ändå är borta så förstår jag inte varför de får fortsatt förtroende att jobba kvar. Ren stöld och slappt slarv kan aldrig accepteras.
Men fortfarande är tjänstens natur att saker kan försvinna efter att ha levererats på rätt sätt, och borde inte användas för dyrare saker
Citera
2025-08-26, 09:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Early bird är inte ett seriöst företag. https://www.dn.se/sverige/kunder-far-leveransbesked-men-inga-paket-aldrig-mer-early-bird/
Några rader ur den, "Sedan 2020 har företaget anmälts till Konsumentverket 359 gånger. 100 ... av kunder som inte fått sina paket ... 33 i år. Det kan jämföras med det betydligt större fraktbolaget Postnord, som under lika många år fått 41 anmälningar ... Samtidigt hanterar Postnord omkring 11 miljoner paket i månaden, jämfört med Early Birds ... 1,7 miljoner ... Early Bird värst i klassen ...". Dessutom en snygg graf på denna jämförelse, för den som loggar in. Pikant är att ägare till Early Bird är samma som för tidningen som här är kritisk.
Citera
2025-08-27, 15:21
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/2025-08-27/kunder-far-inte-sina-paket/

Många som har problem med Early Bird verkar det som.
Citera
2025-08-27, 16:06
Medlem
Har slutat använda Early bird.
De har "slarvat bort" flera av mina paket senaste åren. Får meddelande att paketet är levererat, men det finns inget paket.
En morgon va jag vaken när jag fick meddelande, men inget paket fanns
Citera
2025-10-07, 15:12
Medlem
sk0gens avatar
Paket togs emot av Early Bird i göteborg tidigt fredag - och leveransen beräknad leverans onsdag veckan därpå.

Inte överdrivet imponerad. Nästan så postnord är snabbare.
Ingick det inte i Earlybirds USP att de jobbar under helger? Det känns ju som de tar ledigt i två dar om ett paket behöver 5 dar på sig från göteborg till Umeå.
Citera
2025-10-16, 12:21
Medlem
Inte så konstigt att paket försvinner med earlybird. Paket som inte får plats i brevlådan
läggs ju på marken under/brevid lådan. Vem som helst kan ju plocka paketet när det ligger helt
oskyddat på marken.

Samma sak i lägenheter, fastighetens brevlådeboxar har ju inkast som bara är 1 cm
så paketen läggs under boxen på golvet. Säkert ? not
Citera
2025-11-22, 10:34
Medlem
Fick detta meddelande nyss:
"På grund av paketets innehåll måste det placeras inuti en postlåda eller postfack. Vi meddelar dig så snart vi har bokat en ny typ av leverans."

Dom kunde ej stoppa det i brevlådan. Första gången jag sett detta. Det är medicin som dom alltid hängt på dörren annars. Viktigt att jag får den nu. Vad är meningen med att anlita dom om dom ändå inte kan leverera?
Citera
2025-11-23, 10:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Fick detta meddelande nyss:
"På grund av paketets innehåll måste det placeras inuti en postlåda eller postfack. Vi meddelar dig så snart vi har bokat en ny typ av leverans."

Dom kunde ej stoppa det i brevlådan. Första gången jag sett detta. Det är medicin som dom alltid hängt på dörren annars. Viktigt att jag får den nu. Vad är meningen med att anlita dom om dom ändå inte kan leverera?

Hm intressant, kanske ändrade riktlinjer nu om det skickas mediciner ?
Citera
2025-11-23, 10:39
Medlem
Jag vet inte men jag fick nån leveransavi från företaget, som jag inte ens vet vad det är, för jag hade beställt en annan sak, men den körs ut av UPS. Sen fick jag då svaret Early Bird var mellanhand till UPS och lämnade över paketet till dom. Så Early Bird har skött sig gott, lämnat över i sin ordning till UPS som sedermera kör ut.
Citera
2025-11-23, 10:47
Medlem
Ah man vill ju liksom inte att en vara för typ 15000-20tkr bara lämnas utanför ens dörr när typ ingen öppnar eller är hemma varpå nån tjuv snitchar paketet och får sig en fin och god överraskning och man själv ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Många paket är för stora för postboxarna och då läggs de vid dörrarna.
Citera
2025-11-23, 10:53
Medlem
Vad är bomköring för nått?
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Har namnet på dörren det dom gör är att kasta in den längst ner I porten. Vi bor på 3e vån. Grannar har med blivit av med paket.
Nej här i Stockholm så är det fortfarande eb som kör ut om det är en bomkörning
Citera
2025-11-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hm intressant, kanske ändrade riktlinjer nu om det skickas mediciner ?
Ja jag googlade lite och från 1 november så verkar det som att ingen leverantör får lämna medicin utanför dörrarna längre. Så antagligen måste de gå in i en låda eller så får man hämta ut det på utlämningsställe med leg. Riktigt dåligt, då kan man ej beställa medicin på det här sättet längre, suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in