2022-06-27, 06:30
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5GLSDTOWER
Ska man verkligen skylla oärliga människor på företag som levererar paket.
Tycker man borde kunna skilja på företag som försöker sälja en välkommen tjänst med oärliga människor som stjäl.

I en perfekt värld hade inga paket stulits som hänger på dörrhandtaget, men fram tills vi får bort alla tjuvar tycker jag ändå Early Bird ska få fortsätta leverera paket på sitt vis.

Du säger att dom är skit för att du får en leverans till dörren...
Det är ju hela metoden vi vänder oss emot.
Jag går hellre till mitt ombud och hämtar ut mitt paket.
Vad händer om paketet försvinner innan man själv hinner ta det?
Enligt Early Birds avtal så slutar deras ansvar när paketet lämnats vid dörren.
Citera
2022-09-30, 13:05
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Beställde via amazon och blev lite ledsen i ögat när earlybird skulle sköta leveransen. Suprise suprise, de kunde inte komma in i mitt lägenhetshus pga "inga nycklar". MEN, istället för att skicka tillbaka paketet till Kina (som de gör fast deras """"värnande"""" om miljön) så gavs det till Bring som levererade det i en ibox något kvarter från mig. 10/10
Citera
2022-10-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Beställde via amazon och blev lite ledsen i ögat när earlybird skulle sköta leveransen. Suprise suprise, de kunde inte komma in i mitt lägenhetshus pga "inga nycklar". MEN, istället för att skicka tillbaka paketet till Kina (som de gör fast deras """"värnande"""" om miljön) så gavs det till Bring som levererade det i en ibox något kvarter från mig. 10/10

EarlyBird är ju tidningsbudet...inga morgontidningar i din trappuppgång?
Citera
2022-10-01, 22:01
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
EarlyBird är ju tidningsbudet...inga morgontidningar i din trappuppgång?

Det är ju den, jag får morgontidningen eller något reklamskit. Men de har tydligen aldrig nycklar till huset, som de har levererat till förr.
Citera
2022-10-02, 00:47
Medlem
Earlybird kommer ju 1.30 på natten för helvete. Ingen som kommer in då utan bricka eller nyckel!
Citera
2022-10-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Earlybird kommer ju 1.30 på natten för helvete. Ingen som kommer in då utan bricka eller nyckel!

Verkar inte spela någon roll.
Bor i hus, brevlåda med mitt nam och gatans nummer.

Ändå: Dom tre earlybird som jag skulle ha fått så har noll kommit till brevlådan.

Sista gången fick jag besked en lördag kl 02.30 - levererat.
I så helvete heller. rent jävla ljug. Paketet ( apotea ) var felsorterat och 40 mil bort
denna lördag morgon. Ändå slår budet in levererat trots att han:
Aldrig varit där
Inte hade något paket att leverera

smutsbolag
Citera
2022-10-20, 15:21
Medlem
Palisongs avatar
EB är knepiga, kanske nån har en ide om varför men sist de skulle leverera till mig så kunde de inte göra det och jag fick ingen vidare förklaring utan dessa lämnade helt enkelt över försändelsen till Bring. Bra, tänkte jag.

Tyvärr tog det ytterligare 3-4 dygn innan Bring ens uppdaterade status på paketet och de hade då skickat det från där jag bor 60-70 mil till någon terminal, för att sedan skicka hit det igen.

Förstår inte varför EB plötsligt inte kan lämna paket hos mig då det gått utmärkt att göra det tidigare. Samma adress osv. Blev ju en väldigt fördröjning nu, i onödan.
Citera
2022-10-20, 19:17
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Apotea är så pass stora så de levererar med i stort sett alla budfirmor. De Apotea paket som leveraras med instabox borde rimligtvis vara i de mindre formaten och de som passar i postboxarna, brevlådorna, brevinkast försvinner inte hos oss heller. De är oftast de större paketen som tvingas lämnas utanför dörren på brevlådan eller i en påse på dörren helt oskyddade som blir stulna emellanåt.

Ja så är det, har beställt och fått via early Bird flera ggr och oftast ligger det i post boxen men är det för stort har man alltid antingen hängt det på "tidningsklämman" som sitter vid varje lgh dörr eller en påse på dörren.
Dock sista ggr hade dom lagt den nere vid dörren istället och det trycktes ju ut när dörren öppnades som tur var såg jag det och lämnade redan vid 7 tiden på morgonen så klåfingriga grannar han ej norpa den.

Om du jobbar på EB ; får dom verkligen läggas på golvet ? måste dom inte hängas i en påse på handtaget? vad säger reglerna ?
Citera
2022-10-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen

Vi har normalt sett nycklar, portkod eller tagg men rätt som det är är det någon pundskalle till fastighetsvärd eller brf som ställer om tidsinställningen så att det inte går att komma in längre.
Citera
2022-10-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ja så är det, har beställt och fått via early Bird flera ggr och oftast ligger det i post boxen men är det för stort har man alltid antingen hängt det på "tidningsklämman" som sitter vid varje lgh dörr eller en påse på dörren.
Dock sista ggr hade dom lagt den nere vid dörren istället och det trycktes ju ut när dörren öppnades som tur var såg jag det och lämnade redan vid 7 tiden på morgonen så klåfingriga grannar han ej norpa den.

Om du jobbar på EB ; får dom verkligen läggas på golvet ? måste dom inte hängas i en påse på handtaget? vad säger reglerna ?

Enligt postlagstiftningen så ska paketet hängas i en igenklistrad påse på dörren. Nu jobbar vi dock inte på timpenning längre utan efter beräknade tider och det är långt ifrån alla bud som får mertid beviljat för att sitta och fibbla med att klistra igen påsar som ibland kan ta flera minuter per paket. Sedan har ju inte vi bud någon aning om vad som finns i paketen och om det skulle skadas om det skulle åka ner i golvet från dörrhandtaget eller klykan så jag kan ju tänka mig att många bud hellre ställer paketen på golvet av den anledningen. Vet inte om det finns något prejudikat direkt. Det enda klagomålet jag känner till är ett annat bud som beställt paket som klagade på att budet som delade där inte hade lagt det i en påse.
Citera
2022-10-24, 22:42
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Enligt postlagstiftningen så ska paketet hängas i en igenklistrad påse på dörren. Nu jobbar vi dock inte på timpenning längre utan efter beräknade tider och det är långt ifrån alla bud som får mertid beviljat för att sitta och fibbla med att klistra igen påsar som ibland kan ta flera minuter per paket. Sedan har ju inte vi bud någon aning om vad som finns i paketen och om det skulle skadas om det skulle åka ner i golvet från dörrhandtaget eller klykan så jag kan ju tänka mig att många bud hellre ställer paketen på golvet av den anledningen. Vet inte om det finns något prejudikat direkt. Det enda klagomålet jag känner till är ett annat bud som beställt paket som klagade på att budet som delade där inte hade lagt det i en påse.
Tack för svar! Jo det fattar jag får man inte betalt utan det skall stressas så blir det ju så att det skippas , är väl inget större problem för egen del att det läggs på golvet, inga större summor jag bestöller som levereras via EB , som regel är jag uppe innan 7 vardagar så kan plocka in det, har haft problem med en granne vars WT bekanta och ungar har svårt skilja på mitt och ditt men dessa dagdrivare är borta nu.

Helt OT men egentligen är det för jävla illa i Sverige att man inte kan räkna med att få ha något ifred längre utan det skall stjälas eller förstöras
Citera
2022-10-24, 23:58
Medlem
Citat:
Vi har normalt sett nycklar, portkod eller tagg men rätt som det är är det någon pundskalle till fastighetsvärd eller brf som ställer om tidsinställningen så att det inte går att komma in längre.

Jo, vet det - inget från citymail och earlybird har bommat här - nånsin.
-Kanske blir en nollning av inställningar i samband med elavbrott eller liknande.
Senast redigerad av fonzen 2022-10-25 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in