2025-11-22, 20:32
Medlem
För att män inte tillför tillräckligt mycket positivt till kvinnors liv längre. De är snåla och betalar inte, försörjer inte, hjälper inte till hemma, ljuger, manipulerar, är otrogna, tjurskalliga, inte romantiska, rädda att binda sig, vill inte gifta sig, vill inte skaffa barn, vill sitta och spela datorspel dygnet runt, vill sitta och dricka öl och scrolla på mobilen osv. Vad ska man med en sån partner till? Det är där roten ligger. Kvinnor tycker sig ha det bättre som singel än med en man. Ska det du vara värt att ha en snubbe ska han vara exceptionell på i alla fall minst ett sätt. Riktigt attraktiv, rik och generös, otroligt charmig etc. Någonting som inte bara gör honom mer intressant än de flesta män, utan också gör det värt att ge upp singelskapet och riskera allt negativt som kan komma med att ha en kille. Många kvinnor har blivit så brända eller desillusionerade av män att de nära på tappat intresset för män/relationer helt och hållet. Då ska det mycket till för att bli attraherad och våga sig in i nåt nytt igen.
Citera
2025-11-22, 20:55
Medlem
Många kvinnor har insett att det finns mer i livet än påhittade kärlekshistorier. Många kvinnor vill inte vara bundna mer till barn, hus och ett enskilt land.

Det värsta är att du inte äger något ändå. Inte ens dina egna barn. Finns ingen vinst i det i slutändan
Citera
2025-11-22, 21:21
Medlem
skalman1973s avatar
Inget märkligt ? Det här hänger ihop med ett fenomen som kallas " instant reward " samt att även människor blivit konsumtionsvaror.

När polletten väl trillat ner och man inser att mängden omedelbara belöningar avtar med tiden så har man redan förbrukat sitt " kapital " var man inte cynisk och bitter eller skadad innan det ögonblicket inträffar så blir man det definitivt efteråt .

Det finns många som åkt " karusell " av bägge könen som med facit i hand ångrar åtminstone ett val de gjort och som kanske kunde blivit annorlunda . Om det inte hade varit för den där " omedelbara belöningen "
Citera
2025-11-22, 22:08
Medlem
Kvinnor är opportunister - de ställer enorma krav på en partner vilket sällan leder till en tvåsamhet då verkligheten ser ut som verkligheten är. Då super de hellre ner sig med sina väninnor och tycker synd om sig själva.
Citera
2025-11-22, 22:08
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Och eftersom du är medveten om reglerna här på forumet ska ingen behöva lyssna på ett klipp för att begripa vad du svamlar om. Så det här är ju i så fall ett bra tillfälle för att redogöra för vad damerna i klippet lägger fram för hypoteser. Så kan vi diskutera dessa.

Alltså istället för att diskutera vad du tror att du kan gissa dig till efter att ha observerat en snabbköpskassörska på facebook. Detta, min herre, är nämligen inte en hållbar retorik som har någon särdeles verklighetsförankring.
Har redan gjort det.
De sa att kvinnorna tycker det är pinsamt med att visa att man har en pojkvän på sociala medier.
Citera
2025-11-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.
Feminismen är huvudanledningen. Allt annat är sidospår och ganska irrelevanta.
Citera
2025-11-22, 22:17
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Har redan gjort det.
De sa att kvinnorna tycker det är pinsamt med att visa att man har en pojkvän på sociala medier.
Jo, och hur gick det från att kvinnor tycker killar kan vara pinsamma till att "Nä, alltså jag såg några tjejer på facebook som raggade på killar som var bättre. Jag gissar att det nog är därför alla kvinnor är singlar"?!

Uppenbarligen stämmer dina gissningar ur röven inte med vad kvinnorna påstår. Så jag ser begränsade anledningar till att diskutera dina hypoteser. Det är väl inte konstigt.
Citera
2025-11-22, 22:21
Medlem
smickras avatar
Citat:
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.

Vad är vitsen med att leva i en parrelation?
Citera
2025-11-22, 22:22
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jo, och hur gick det från att kvinnor tycker killar kan vara pinsamma till att "Nä, alltså jag såg några tjejer på facebook som raggade på killar som var bättre. Jag gissar att det nog är därför alla kvinnor är singlar"?!

Uppenbarligen stämmer dina gissningar ur röven inte med vad kvinnorna påstår. Så jag ser begränsade anledningar till att diskutera dina hypoteser. Det är väl inte konstigt.

Om du läser trådstarten så står alt där. Gör vad du vill.
Fast om man skall vara petig var det någon studie från Örebro universitet som sa att killarna tyckte tjejerna var för kräsna och tjejerna killar inte tillräckligt.
De drev med det på "Svenska nyheter" tom. SVT.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-22 kl. 22:25.
Citera
2025-11-22, 22:25
Medlem
Du utgår från att de där männen på internet inte ljuger. Men det kanske de gör, det vet ju inte du. De kanske är gifta eller i en relation och så är de ute på internet och söker uppmärksamhet, och får den, från kvinnor som du anser är "inte på deras nivå". Men det kanske är uppmärksamheten de vill ha?

Eller så ska de lura dem på pengar?
Senast redigerad av Overpass 2025-11-22 kl. 22:32.
Citera
2025-11-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad är vitsen med att leva i en parrelation?

1. Sex

2. En livspartner och bästa vän att förlita sig på.

3. Ger bättre ekonomi.

4. Man har någon att göra saker med.

5. Man är två huvuden som lättare löser problem.

6. Någon att berätta känsliga saker för och prata om sakerna med

7. Känna närhet och beröring.

8. Dela på glädje och sorg med.

9. Någon man kan dela hushållssysslor och andra uppgifter med.

10. Någon som kan stötta en nör man har problem. Och motivera en.
Citera
2025-11-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Därför att och jag utgår från mig själv
Jag personligen är så jävla trött på att behöva kompromissa om allt hela tiden.
Att hela tiden tänka på om jag gör si så kommer det hända så.
Vill jag resa bort en helg då gör jag det.
Vill jag äta ostbågar en vecka gör jag det.
Friheten att göra som man vill när man vill och hur man vill.
Det får man endast som singel.

Jag har levt i tvåsamhet 15 år som sambo med 2 barn.
Sen singel ett par år.
Sen ny sambo och 3 barn fram till 2016 då jag helt enkelt fick nog. Han är alkoholist och han fick välja.
Han valde spriten.
Efter det
Aldrig i livet att jag äventyrar min egen hälsa igen och är sambo.
Alla barn är vuxna nu och mitt liv börjar om och jag kan göra precis vad jag vill.

Helt fel!
Du har bara träffat fel snubbar.
Givetvis ger man varandra utrymme att göra vad man vill för att kunna leva sina liv fullt ut (nu snackar jag inte otrohet (förstås)).
Oftast (men inte alltid) vill man väl ändå göra det mesta tillsammans och på samma sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
1. Sex

2. En livspartner och bästa vän att förlita sig på.

3. Ger bättre ekonomi.

4. Man har någon att göra saker med.

5. Man är två huvuden som lättare löser problem.

6. Någon att berätta känsliga saker för och prata om sakerna med

7. Känna närhet och beröring.

8. Dela på glädje och sorg med.

9. Någon man kan dela hushållssysslor och andra uppgifter med.

10. Någon som kan stötta en nör man har problem.

100%!!!

Edit: lägger till "någon att känna sig behövd av" Dvs. Någon att hjälpa med olika saker. Någon att vara en trygg famn för. Någon att överraska. Någon att garva med.
Senast redigerad av Fogfury 2025-11-22 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in