Citat:
Svar saknas ju inte på frågan, det finns ett väldigt tillfredställande svar, och inget alternativ, hur tolkar du det
Ja, jag har flertalet gånger poängterat att det faktum att ett svar saknas på en fråga, inte innebär att man utan några belägg kan dra slutsatsen att magi är svaret.
Saknas det en förklaring, så saknas det en förklaring. Vill man hävda att magi är förklaringen så får man presentera belägg för detta.
Du verkar dock helt oförmögen att förstå detta, trots upprepade förklaringar och konkreta exempel på hur detta alltid visat sig vara felaktigt genom historien.
Och vilken relevans har detta till inlägget du citerade?
Kan du inte svara på det jag skrev i stället?
Korrekt. Även detta verkar vara omöjligt för dig att förstå. Tydligen måste jag kunna hitta på hypotetiska bevis för andras extraordinära påståenden, för annars är jag inte öppen för att ta till mig bevis.
Det är nog ingen mer än du som förstår hur du har kommit fram till detta.
Så, hade du något svar på det jag skrev om argumentum ad populum? Håller du med om att antalet som tror och tycker saker inte visar vad som är sant, när du begrundar mitt exempel med att majoriteten av Jordens befolkning inte är kristna? Betyder detta att kristendomen inte är sann?
Saknas det en förklaring, så saknas det en förklaring. Vill man hävda att magi är förklaringen så får man presentera belägg för detta.
Du verkar dock helt oförmögen att förstå detta, trots upprepade förklaringar och konkreta exempel på hur detta alltid visat sig vara felaktigt genom historien.
Och vilken relevans har detta till inlägget du citerade?
Kan du inte svara på det jag skrev i stället?
Korrekt. Även detta verkar vara omöjligt för dig att förstå. Tydligen måste jag kunna hitta på hypotetiska bevis för andras extraordinära påståenden, för annars är jag inte öppen för att ta till mig bevis.
Det är nog ingen mer än du som förstår hur du har kommit fram till detta.
Så, hade du något svar på det jag skrev om argumentum ad populum? Håller du med om att antalet som tror och tycker saker inte visar vad som är sant, när du begrundar mitt exempel med att majoriteten av Jordens befolkning inte är kristna? Betyder detta att kristendomen inte är sann?
Sen är ju bevis subjektivt, vad som är bevis för en behöver inte vara bevis för en annan
Om du inte ens vet vad som skulle räknas som bevis enligt dig, så säger du bara att inget skulle räknas som bevis och därför är du inte ärlig
En tredjedel av jorden är kristna på pappret, och det är tillräckligt för att kristendomen ska vara giltig enligt vad du menar
Hade det funnits 3000 kristna hade du haft ett case