2025-11-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Nej, pratar oftast vettigt.
Du kan väl lyssna på klippet.
Varför så kränkt?

Jag trycker inte på dina länkar och du är en ökänd skitsnackare!
Citera
2025-11-22, 16:01
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag trycker inte på dina länkar och du är en ökänd skitsnackare!

Jaså. Tvärtom skulle jag säga. Säger sanningen som den är.
Du kan inte delta om du inte lyssnar på klippet.
Det är två kvinnor som talar i klippet om det känns bättre.
Det är från Sveriges radio och de har intervjuat någon forskare.
Citera
2025-11-22, 16:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Många singlar nu. Vad beror det på?

Tror det beror på att folk kan koppla av utan barn och leva livet. Då det liksom inte kommer att bli ont om folk på jorden, t.ex. bara Afrikas befolkningstillväxt väntas ju mer eller mindre explodera, och förväntas väl landa på ca. 4 miljarder 2070. Nej, blir det för lite folk i Sverige så är det bara öka på invandringen. Så gott folk, lev livet och göka bäst ni kan, med så många ni kan.
Citera
2025-11-22, 17:05
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Tror du möjligen att det kan ligga till så att du och de flesta kvinnor har en del skilda uppfattningar om vad som är ett kap?
Citera
2025-11-22, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tror du möjligen att det kan ligga till så att du och de flesta kvinnor har en del skilda uppfattningar om vad som är ett kap?

Självklart är det så.
Men ser jag en man som är typ modellsnygg. Mycket snyggare än mig. Har ett bra jobb. En god utbildning. Verkar vara laglydig och drogfri. Har rutor på magen. Har stadig ekonomi.
Arbetar med något konstruktivt. Ja, då anser jag det vara ett kap. Även dessa skiljer ju sig mycket åt så klart. Det är olika personer. Inte bilmodeller.
Är denna typ 35 och ser bra ut så känns det sorgligt om han skall stagda sig med någon av ovan nämnde tanter.
För mig är det klart som sjutton, men det är inte jag som skall välja.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-22 kl. 17:15.
Citera
2025-11-22, 17:18
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Självklart är det så.
Men ser jag en man som är typ modellsnygg. Mycket snyggare än mig. Har ett bra jobb. En god utbildning. Verkar vara laglydig och drogfri. Har rutor på magen. Har stadig ekonomi.
Arbetar med något konstruktivt. Ja, då anser jag det vara ett kap.
Är denna typ 35 och ser bra ut så känns det sorgligt om han skall stagda sig med någon av ovan nämnde tanter.
För mig är det klart som sjutton, men det är inte jag som skall välja.
Nja, men jag tror det är just där problemet ligger. Den här villfarelsen påminner ju om de ofta förekommande trådarna på forumet av frustrerade män "Jag ser bra ut, jag har fast jobb. Egen lägenhet. Varför får inte jag någon tjej för?".

Helt enkelt, kvinnor ser inte ordnad ekonomi, lyckats få ett jobb och inte åker in och ut på kåken som en fördel. De ser det helt enkelt som ett absolut minimikrav. Karln har helt enkelt ett normalt jävla ordnat liv. Vilket är det minsta man kan begära.

Vi talar ju ändå om män som lägger ut dejtingförfrågningar på facebook. Så gissningsvis är de inga kap i någon exceptionell bemärkelse alls. Snarare helt vanliga snubbar som uppfyller absolut minimikrav.
Citera
2025-11-22, 17:20
Avstängd
Citat:
Nja, men jag tror det är just där problemet ligger. Den här villfarelsen påminner ju om de ofta förekommande trådarna på forumet av frustrerade män "Jag ser bra ut, jag har fast jobb. Egen lägenhet. Varför får inte jag någon tjej för?".

Helt enkelt, kvinnor ser inte ordnad ekonomi, lyckats få ett jobb och inte åker in och ut på kåken som en fördel. De ser det helt enkelt som ett absolut minimikrav. Karln har helt enkelt ett normalt jävla ordnat liv. Vilket är det minsta man kan begära.

Vi talar ju ändå om män som lägger ut dejtingförfrågningar på facebook. Så gissningsvis är de inga kap i någon exceptionell bemärkelse alls. Snarare helt vanliga snubbar som uppfyller absolut minimikrav.

Ja, fast de där männen jag ser där på FB tycker jag ofta verkar väldigt väl sammansatta. Mycket bättre än mig.
De är över minimigränsen eller vad man skall säga.
Är det helt omöjligt att tänka sig att vissa kvinnor faktiskt överskattar sig själva och underskattar männen? Är det omöjligt att tänka sig?
Att den gruppen också växt?
En grej fattar jag inte. Det är liksom aldrig några problem att erkänna "manliga egenheter". Direkt köper man det. Men aldrig kan man erkänna kvinnliga egenheter. Det är liksom helt omöjligt.
Det kommer inte på tal. Ändå har jag själv kvinnliga bekanta som sågar sina kvinnliga chefer vid fotknölarna etc.
Det är som att de manliga feministerna försvarar kvinnor hårdare än vad kvinnor själva gör.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-22 kl. 17:23.
Citera
2025-11-22, 17:53
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja, fast de där männen jag ser där på FB tycker jag ofta verkar väldigt väl sammansatta. Mycket bättre än mig.
Jaha, jo. Kanske det. Men jag förstår inte din poäng, får du synnerligen fler erbjudanden än dessa män?
Citat:
Är det helt omöjligt att tänka sig att vissa kvinnor faktiskt överskattar sig själva och underskattar männen? Är det omöjligt att tänka sig?
Det är ju en välkänd incelretorik så god som någon. Jag påstår inte att du är incel, men jag påstår att retoriken som sådan är det. Nämligen att ett stort problem med dejting är att stackars män inte får kvinnor eftersom kvinnor överskattar sig själva och inte väljer lite vem som helst som råkar ha jobb och inte bor hemma hos föräldrarna.

Det är inte omöjligt att tänka sig nånting, men argumentet är synnerligen spekulativt och i princip alltid baserat på anekdoter. "Jomen jag vet en tjej som..."
Citat:
En grej fattar jag inte. Det är liksom aldrig några problem att erkänna "manliga egenheter". Direkt köper man det. Men aldrig kan man erkänna kvinnliga egenheter. Det är liksom helt omöjligt.
Jaha? Det var nyheter för mig. Jag tycker det står trådar som spön i backen här på forumet hur sluga, själviska och narcissistiska kvinnor är. Som barn, faktiskt. I rätt knäppa i största allmänhet. Brukar inte se massor av liknande trådar om män faktiskt.
Citera
2025-11-22, 17:57
Avstängd
Citat:
Jaha, jo. Kanske det. Men jag förstår inte din poäng, får du synnerligen fler erbjudanden än dessa män?
Det är ju en välkänd incelretorik så god som någon. Jag påstår inte att du är incel, men jag påstår att retoriken som sådan är det. Nämligen att ett stort problem med dejting är att stackars män inte får kvinnor eftersom kvinnor överskattar sig själva och inte väljer lite vem som helst som råkar ha jobb och inte bor hemma hos föräldrarna.

Det är inte omöjligt att tänka sig nånting, men argumentet är synnerligen spekulativt och i princip alltid baserat på anekdoter. "Jomen jag vet en tjej som..."

Jaha? Det var nyheter för mig. Jag tycker det står trådar som spön i backen här på forumet hur sluga, själviska och narcissistiska kvinnor är. Som barn, faktiskt. I rätt knäppa i största allmänhet. Brukar inte se massor av liknande trådar om män faktiskt.

Du är en incel Nosferatu. Svagt av dig att inte kunna argumentera utan att köra den trötta retoriken.
Incelretoriken är väl snarare motsatsen. Att tjejerna bara vill ha "toppmän". Sa motsatsen. Att inte ens toppmän duger.
Kolla Sveriges radioklippet.
Det börjar bli tröttsamt att man aldrig kan diskutera sådant här utan att någon börjar lalla om incels.
Totalt efterblivet.

Det är väl inte flashback jag snackar om fattar du väl.
Citera
2025-11-22, 18:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Du är en incel Nosferatu. Svagt av dig att inte kunna argumentera utan att köra den trötta retoriken.
Incelretoriken är väl snarare motsatsen. Att tjejerna bara vill ha "toppmän". Sa motsatsen. Att inte ens toppmän duger.
Kolla Sveriges radioklippet.
Det börjar bli tröttsamt att man aldrig kan diskutera sådant här utan att någon börjar lalla om incels.
Totalt efterblivet.
Nja, men problemet är ju att du för dig med typisk och ofta förekommande incelretorik just nu. Det är väl inget att bli sur över? Jag menar, om någon exempelvis menar att judar är ohyra och att de alla borde gasas till döds är det ju inte konstigt om man bemöter det med att det är nazistretorik. Varför är det konstigt eller taskigt, menar du?
Citera
2025-11-22, 18:03
Avstängd
Citat:
Nja, men problemet är ju att du för dig med typisk och ofta förekommande incelretorik just nu. Det är väl inget att bli sur över? Jag menar, om någon exempelvis menar att judar är ohyra och att de alla borde gasas till döds är det ju inte konstigt om man bemöter det med att det är nazistretorik. Varför är det konstigt eller taskigt, menar du?

Inte jämförbart.

Alltså man kan då aldrig ha en en åsikt om mer kvinnligt udda beteende? Men med män kan man det.
Det är liksom inga problem att tala om överrepresentation när det kommer till våldsbrott etc.
Inte ens kvinnor tycker att kvinnor är och gör allt perfekt.
Tror inte ens jag orkar svara mer i tråden jag skapade. Så obalanserat.
Postade för att jag såg det där från SR.

Incelretorik är enligt vissa allt som är en balanserad diskussion där man ser människor som människor.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-22 kl. 18:09.
Citera
2025-11-22, 18:04
Medlem
Folk mår dåligt helt enkelt. Man kan inte må bra i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in