2025-11-22, 15:25
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Hur fungerar det här med enskilt förtal?

Kan alla drabbade/uthängda/förtalade gå ihop och tillsammans lämna in en stämningsansökan mot Anjo (och Rask)?

Om ja, så kan det väl bli några stycken dvs. Linnea, Chrippa, Fru Medvikt, Herr Medvikt, Linneas föräldrar, Chrippas föräldrar, Skilleras, Jacke (?), Cluee (?), Tojje (?). Missat någon?

Hur stor chans är det att ovan personer skulle gå vinnande ur det här dvs. att Anjo döms till skadestånd?

Hur stort skulle detta skadestånd kunna bli per person?
Säg att det blir 10 personer som får 50 000 i skadestånd var, då blir det ju totalt ½ miljon som Anjo måste betala, klarar han det ekonomiskt?

Nä, var och en måste lämna in sin egen stämning. Hur utgången blir är helt omöjlig att spekulera om, det kan gå hur som helst och förlorar de får de betala motpartens kostnader.
Förenklat tvistemål kan fungera, ansökan kostar runt 1500 och skadeståndet kan maximalt bli typ 25000 kr.
Citera
2025-11-22, 15:31
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Samir hängdes ut för han påstods ha att kritiserat Anjo och kallat Anjo tjock.

Printen var fejk. Anjo fick den av ett inbitet fan till Jocke som berättade för Cluee att den var fejk och han gick ut med det. Anjo gjorde aldrig nån rättelse, han fortsatte ljuga.

Samir kan ha blivit tillfrågad att vara med i dokumentären, jag tror han har tackat ja i så fall

Aha. Jo nu minns jag den härvan. Men rättelse på din fakta:

Samir hängdes inte alls ut för att han skulle ha kallat Anjo tjock.

Han hängdes ut för att i en (tydligen dessutom fejkad print mellan honom och en person en privat konversation mellan Samir och en (1) person) kallat Anjo tjock.

Samir hänges ut för att om du DM någon i en konversation två människor emellan, kallat Anjo 120 kg för TJOCK så är du team barnmisshandel, försvarar ekobrott, försvarar att falskt anmäla någon för kvinnomisshandel ELLER att kvinnomisshandla. På kuppen så HYLLAR DU att Joakim 9 år som enda syskon fick växa upp i fosterhem, osv osv osv.

SKIT SAMMA OM PRINTEN ÄR FEJKAD, det är bara relevant för Anjo.
Citera
2025-11-22, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag har fortfarande ingen aning om vad som anmälts och utretts. Att det är Linnéa och Chrippa som anmält något, det är väl "typ" bekräftat från både dem & Rask och Anjo, men inte vad.

Om nya åklagaren på respektive ny tingsrätt (om det nu stämmer i sak, vilket dock låter för fantasifullt detaljerat att hitta på) lade ner saken pga bedömer förtalet gått för mycket åt båda håll är det väl bara ta ett omtag och förtydliga vad man anmäler? Kronologisk ordning, formuleringar, räckvidd med mera? Vad man själv dolt och raderat, dementerat osv? Eller?

För övrigt står jag fast vid att tjejen i Von Tilanders mukbang inte är så känd, så att hon är känd för sitt rattfylleri, och är den som mest av allt skulle leda till åtal och garanterad fällande dom för grovt förtal. Men jag har den djupaste förståelse för att hon skulle få lida igen och gånger hundra om hon anmäler Anjo. Så hur mycket jag än önskar att hon anmäler så begriper jag om hon inte gör. Hon kan vinna ett skadestånd på max 10 000 men från att de flesta glömt bort saken då Anjo pumpade ut hat mot alla så skulle hon bli i fokus.
Det blev ingen ny TR, utan båda lades ner av åklagaren i Nyköping. Ryktet om överföring var alltså falskt.
Däremot bytte man åklagare ganska nyligen och fram till han tog över drevs det under allmänt åtal och det var inget prat om att lägga ner - tvärtom.
Ja, det de kan göra är ju att förtydliga och överklaga nedläggningen - och jag gissar att det är den vägen man kommer att gå.

Jag vet ingenting om Von Tilander. Absolut ingenting - jag sett namnet ett par gånger men mer än så är det inte.
Vad är det Anjo utsatt henne för och hur?
Citera
2025-11-22, 16:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Jag tänkte på det här åtalet som nu inte verkar bli av. Gäller det förtalen som Anjo utsatte Chrippa, Linnea och Skilleras för eller?

Rask är väl misstänkt i ännu mer förtalsmål, så vafan firar han för?
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-11-22 kl. 16:02.
Citera
2025-11-22, 16:14
Medlem
GreenBatterys avatar
Att det inte gått till åtal gör dokumentären än viktigare då den kommer visa vad som försiggår på YouTube.

Är det bättre eller sämre? Det vet vi när vi sett den.
Citera
2025-11-22, 16:36
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har det jetti jetti jetti arga trollet vaknat på fel sida? Ingen tvivlar på Micros trovärdighet och hen är inte besserwisser, hen är kunnig.

1. Jag ska ge dig ett svar: det har vi inte fått svar på än. Åklagaren slutförde förundersökningen åt Chrippa och Linnea, nu väntar att Chrippa och Linnea väcker enskilt åtal.

2. La du märke till att anmälan gällde ungefär fem till tio tillfällen av femhundra? The best is yet to come darling.

3. Olaga förföljelse har 4 år i straffskalan.

Låt dom aldrig veta ditt nästa steg.

Hahahahaa, nu är alla små haters "jetti, jettiii" arga, som Pallal säger, för att förtalsmålet blev nedlagt.
Det blir ju rätt omöjligt att inte veta deras nästa steg, för ingen av dom kan hålla käften länge nog 😂

Och jag tror att det blir samma sak av ev. "olaga förföljelse" då Chrippa kan anses har begått olaga förföljelse emot Rask tex. Han har trashtalkat Rask i flera år.

Dessutom, hur ska någon av de där ha råd att driva ett mål civilrättsligt? Låter riiiiisky men kanske med sms-lån eller pappas kosing? Hans egen ekonomi håller ju enligt honom själv på att "rinna ut".
Citera
2025-11-22, 16:40
Medlem
Horbarnet gör ju ngn slags poäng av att dom andra inte är pappor (skilleras och medvikt).

Ok? Knappast ngn merit att lyckas skaffa ett barn som honom heller. Det klarar ju vem som helst.

Han har inga döttrar, Orten-Lisen tillsammans med ngn Orten-Apa som är föräldrarna.

Må all olycka samt hemskheter drabba dessa två ondskefulla fetton i Norrköping!
Citera
2025-11-22, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jag tänkte på det här åtalet som nu inte verkar bli av. Gäller det förtalen som Anjo utsatte Chrippa, Linnea och Skilleras för eller?

Rask är väl misstänkt i ännu mer förtalsmål, så vafan firar han för?

Det är inga förtalsmål. Mål har målnummer, och några såna finns inte.

Fantasier i en babblande afrikans huvud gäller ej, och inte fantasierna i ditt huvud heller.

Du verkar svamla så mycket att till slut lurar du dig själv att tro på dina fantasier.
Senast redigerad av FantomenOchGuran 2025-11-22 kl. 16:55.
Citera
2025-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Horbarnet gör ju ngn slags poäng av att dom andra inte är pappor (skilleras och medvikt).

Ok? Knappast ngn merit att lyckas skaffa ett barn som honom heller. Det klarar ju vem som helst.

Han har inga döttrar, Orten-Lisen tillsammans med ngn Orten-Apa som är föräldrarna.

Må all olycka samt hemskheter drabba dessa två ondskefulla fetton i Norrköping!

Fattar att vissa är besvikna men va fan sluta komma med lögner ganska sjuka lögner dessutom.
Citera
2025-11-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Fattar att vissa är besvikna men va fan sluta komma med lögner ganska sjuka lögner dessutom.

Hahaha hahahaha jag kan ju kalla en svart flicka från Afrika för min också.

Finns säkert ngn som kan tro på det också 🤣😅🤣😅🤣😅🤣

Lögn? Knappast.

Jockes barndom är däremot en lögn som ändras från ena gången till andra allt för att kapitalisterna på sitt egna kött och blod maximalt.

Sista boken och versionen kring detta är nog inte kommen ännu 🤣
Senast redigerad av ErikHae86 2025-11-22 kl. 17:09.
Citera
2025-11-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Hahaha hahahaha jag kan ju kalla en svart flicka från Afrika för min också.

Finns säkert ngn som kan tro på det också 🤣😅🤣😅🤣😅🤣

Du är ju bra sjuk som kommer med såna lögner, men men visar bara vilken nivå du ligger på.
Är du såhär deprimerad nu så undrar jag hur du ska känna med nästa 💣🤭
Citera
2025-11-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du är ju bra sjuk som kommer med såna lögner, men men visar bara vilken nivå du ligger på.
Är du såhär deprimerad nu så undrar jag hur du ska känna med nästa 💣🤭

Deprimerad? Då måste du vara kollosalt deppig som bor dessa trådar året runt.

Finns inte en enda likhet överhuvudtaget mellan dom och Anjo 😅😅😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in