2025-11-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSHH
Denna bild bevisar ju att Cluee hade rätt när han skrev grovt förtal? Förstår inte varför Anjo och Rask skulle ljuga om det och kämpa in i döden för att de bara var förtal? Nu när de e nerlagt lägger dom upp bevis på att de var grovt förtal.

Den bilden Anjo visade i videon så står det förtal inte grovt förtal men sen verkar ju det ha ändras.
Men om man tittar på videon så ser man tydligt att det bara står förtal.
Ja ja nu är det nedlagt.
Citera
2025-11-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Vet du vilken tid det ska ha blivit nedlagt om det nu skulle stämma?

Nej det är ju ganska omöjligt för mig att veta vilken tid en åklagare bestämmer sig för att lägga ner ett ärende.
Citera
2025-11-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Den bilden Anjo visade i videon så står det förtal inte grovt förtal men sen verkar ju det ha ändras.
Men om man tittar på videon så ser man tydligt att det bara står förtal.
Ja ja nu är det nedlagt.

Anjos bild i sin video visar nog ett tidtagare stadie i utredningen där det bara var förtal som sedan blev grovt förtal. För det som är nerlagt är Grovt förtal så om han inte har två olika åtal mot sig vilket jag tvivlar på att han så är det som Cluee sa att de var grovt förtal. Sen förstår jag inte varför Anjo och Rask väljer att dö på den kullen av alla kullar dom kan dö på? Vad spelar de för roll för Anjo att Cluee sa de korrekta grovt förtal och inte de Anjo tyckte lätt bäst Förtal? Det gör ju ingen skillnad i hur folk uppfattar det ändå.
Citera
2025-11-22, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej det är ju ganska omöjligt för mig att veta vilken tid en åklagare bestämmer sig för att lägga ner ett ärende.

Tack ändå.
Citera
2025-11-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSHH
Anjos bild i sin video visar nog ett tidtagare stadie i utredningen där det bara var förtal som sedan blev grovt förtal. För det som är nerlagt är Grovt förtal så om han inte har två olika åtal mot sig vilket jag tvivlar på att han så är det som Cluee sa att de var grovt förtal. Sen förstår jag inte varför Anjo och Rask väljer att dö på den kullen av alla kullar dom kan dö på? Vad spelar de för roll för Anjo att Cluee sa de korrekta grovt förtal och inte de Anjo tyckte lätt bäst Förtal? Det gör ju ingen skillnad i hur folk uppfattar det ändå.

Ja det är jag också ganska säker på att det var ett tidigt stadie och att det sen kom att ändrats tills grovt vilket är vanligt.
Nej du har rätt det är inget man borde lagt fokus på.
Citera
2025-11-22, 14:50
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har du missat att det med Samir var uppdiktat? Anjo hade fått en fejkad print han byggde upp ett helt drev mot Samir på.

Jag har inte missat att Samir var offentlig med att han förlorade uppdrag efter att Anjo hängde ut honom. Menar du att det var fejkat? Eller var Anjos video baserad på fejk Anjo hittade på? Vad var fejk?
Citera
2025-11-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Hur kan ni ha så mycket hat inom er? Det fattar inte jag.
Ni behöver nog kramen trots allt ❤️ Ni vet vilka ni är. Tänker inte bemöta er som skriver att jag är dum i huvudet eller dylikt. Tycker inte man snackar så för att man har olika åsikter (nej jag pratar inte om dokumentären).

Jag tror inte att Pontus B är en ond person. Väljer att tro att han är en lojal familjefar och omtyckt av sina vänner. Det är också bilden jag fått efter att ha sett vloggar och sociala medier. Skulle jag möta han på stan skulle jag nog säga hej, typ som man kan göra när man möter någon man tycker sig känna igen.

Problemet är ANJO - mannen som ljuger, hänger ut folk och förstör människors liv. Påhejad av sina följare som mår bättre och bättre ju mer blod som spillts. Det är en farlig kombination och ingenting som hör hemma på Youtube, enligt mig. Hur länge har det pågått? Är det detta som den yngre generationen ska se upp till och lära sig av?

Om hans följare visade lika mycket support till det familjära innehållet på kanalen tror jag också att Pontus dödar ANJO, för känslan är att det hela tär på honom och att han är less på det. Men det är som sagt spekulationer.

Oavsett så jag kommer fortsätta hata på ANJO tills han är borta och jag tänker fortsätta tumma upp det familjära.
Citera
2025-11-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag har inte missat att Samir var offentlig med att han förlorade uppdrag efter att Anjo hängde ut honom. Menar du att det var fejkat? Eller var Anjos video baserad på fejk Anjo hittade på? Vad var fejk?
Samir hängdes ut för han påstods ha att kritiserat Anjo och kallat Anjo tjock.

Printen var fejk. Anjo fick den av ett inbitet fan till Jocke som berättade för Cluee att den var fejk och han gick ut med det. Anjo gjorde aldrig nån rättelse, han fortsatte ljuga.

Samir kan ha blivit tillfrågad att vara med i dokumentären, jag tror han har tackat ja i så fall
Citera
2025-11-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag tror inte att Pontus B är en ond person. Väljer att tro att han är en lojal familjefar och omtyckt av sina vänner. Det är också bilden jag fått efter att ha sett vloggar och sociala medier. Skulle jag möta han på stan skulle jag nog säga hej, typ som man kan göra när man möter någon man tycker sig känna igen.

Problemet är ANJO - mannen som ljuger, hänger ut folk och förstör människors liv. Påhejad av sina följare som mår bättre och bättre ju mer blod som spillts. Det är en farlig kombination och ingenting som hör hemma på Youtube, enligt mig. Hur länge har det pågått? Är det detta som den yngre generationen ska se upp till och lära sig av?

Om hans följare visade lika mycket support till det familjära innehållet på kanalen tror jag också att Pontus dödar ANJO, för känslan är att det hela tär på honom och att han är less på det. Men det är som sagt spekulationer.

Oavsett så jag kommer fortsätta hata på ANJO tills han är borta och jag tänker fortsätta tumma upp det familjära.

Håller med dig. Det känns som att han går in i en roll när han sitter och är svullen i sin fåtölj i studion. Där han avhumaniserar personen han ger sig på. Han känns som en helt annan person när han har samma person på tråden. Jämför hur han pratar om Cluee med hur han är när de sitter i videosamtal med varandra.

Annat är det med Baronen, han har ingen empatisk förmåga till att börja med. Så han behöver inte avhumanisera den han ger sig på. Han drivs av ett hat och förakt, som han egentligen har till alla människor.

Ett åtal hade gjort Anjo gott. Jag tror han har förmåga att lära sig av sina misstag, bara han får uppleva konsekvenser. Något som den sociopatiska Baronen inte är förmögen att göra, oavsett hur många gånger han hamnar i skiten.
Citera
2025-11-22, 15:15
Medlem
Det här med att ta ut saker i förskott verkar alla vara riktigt duktiga på, det jobbiga är att man riskerar att se riktigt dum ut i efterhand. Åtalet lades ner för att åklagare som regel inte driver förtalsmål, detta förstår självklart varken Anjo eller Rask men deras advokater borde kunna förklara för dom vad detta innebär innan de ropar hej och tror att de kommit undan.
Citera
2025-11-22, 15:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det hade du ju jätte jätte fel i eftersom man genomfört en förundersökning och till med landat i att delge parterna den. En åklagare har allts i allra högst grad "tagit" tag i ärendet.
Så du kan sluta försöka slå dig för bröstet - du hade fel.

Jag har fortfarande ingen aning om vad som anmälts och utretts. Att det är Linnéa och Chrippa som anmält något, det är väl "typ" bekräftat från både dem & Rask och Anjo, men inte vad.

Om nya åklagaren på respektive ny tingsrätt (om det nu stämmer i sak, vilket dock låter för fantasifullt detaljerat att hitta på) lade ner saken pga bedömer förtalet gått för mycket åt båda håll är det väl bara ta ett omtag och förtydliga vad man anmäler? Kronologisk ordning, formuleringar, räckvidd med mera? Vad man själv dolt och raderat, dementerat osv? Eller?

För övrigt står jag fast vid att tjejen i Von Tilanders mukbang inte är så känd, så att hon är känd för sitt rattfylleri, och är den som mest av allt skulle leda till åtal och garanterad fällande dom för grovt förtal. Men jag har den djupaste förståelse för att hon skulle få lida igen och gånger hundra om hon anmäler Anjo. Så hur mycket jag än önskar att hon anmäler så begriper jag om hon inte gör. Hon kan vinna ett skadestånd på max 10 000 men från att de flesta glömt bort saken då Anjo pumpade ut hat mot alla så skulle hon bli i fokus.
Citera
2025-11-22, 15:18
Medlem
Hur fungerar det här med enskilt förtal?

Kan alla drabbade/uthängda/förtalade gå ihop och tillsammans lämna in en stämningsansökan mot Anjo (och Rask)?

Om ja, så kan det väl bli några stycken dvs. Linnea, Chrippa, Fru Medvikt, Herr Medvikt, Linneas föräldrar, Chrippas föräldrar, Skilleras, Jacke (?), Cluee (?), Tojje (?). Missat någon?

Hur stor chans är det att ovan personer skulle gå vinnande ur det här dvs. att Anjo döms till skadestånd?

Hur stort skulle detta skadestånd kunna bli per person?
Säg att det blir 10 personer som får 50 000 i skadestånd var, då blir det ju totalt ½ miljon som Anjo måste betala, klarar han det ekonomiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in