Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det hade du ju jätte jätte fel i eftersom man genomfört en förundersökning och till med landat i att delge parterna den. En åklagare har allts i allra högst grad "tagit" tag i ärendet.
Så du kan sluta försöka slå dig för bröstet - du hade fel.
Jag har fortfarande ingen aning om vad som anmälts och utretts. Att det är Linnéa och Chrippa som anmält något, det är väl "typ" bekräftat från både dem & Rask och Anjo, men inte vad.
Om nya åklagaren på respektive ny tingsrätt (om det nu stämmer i sak, vilket dock låter för fantasifullt detaljerat att hitta på) lade ner saken pga bedömer förtalet gått för mycket åt båda håll är det väl bara ta ett omtag och förtydliga vad man anmäler? Kronologisk ordning, formuleringar, räckvidd med mera? Vad man själv dolt och raderat, dementerat osv? Eller?
För övrigt står jag fast vid att tjejen i Von Tilanders mukbang inte är så känd, så att hon är känd för sitt rattfylleri, och är den som mest av allt skulle leda till åtal och garanterad fällande dom för grovt förtal. Men jag har den djupaste förståelse för att hon skulle få lida igen och gånger hundra om hon anmäler Anjo. Så hur mycket jag än önskar att hon anmäler så begriper jag om hon inte gör. Hon kan vinna ett skadestånd på max 10 000 men från att de flesta glömt bort saken då Anjo pumpade ut hat mot alla så skulle hon bli i fokus.