Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Just det. Men en kassa som det även investeras med den senaste tiden som i fallet med köpet av aktier i Alphabet.

Köper i alphabet är 1% av kassan
Citera
2025-11-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Köper i alphabet är 1% av kassan
Ja?
Citera
2025-11-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ja?

Knappt värt att nämna de investering, obetydlig sådan när kassan är på 400 miljarder
Citera
2025-11-22, 18:24
Medlem
Citat:
Knappt värt att nämna de investering, obetydlig sådan när kassan är på 400 miljarder
Självklart är den värd att nämna.
Citera
2025-11-22, 20:20
Medlem
Citat:
1 Det visar att de tror på Alphabet.
2 Det kan vara en ingångs investering till något mycket större.
Citera
2025-11-23, 04:06
Medlem
Citat:
Självklart är den värd att nämna.

Nej, man lägger inte 1% av kassan om man tror på den långsiktigt, dessutom köper han på toppen nu vilket innebär att börserna skall stiga 20-30% ifrån dagens nivåer vilket inte ens buffett tror eftersom han nettosålt aktier som aldrig förr
Citera
2025-11-23, 12:11
Medlem
Citat:
Nej, man lägger inte 1% av kassan om man tror på den långsiktigt, dessutom köper han på toppen nu vilket innebär att börserna skall stiga 20-30% ifrån dagens nivåer vilket inte ens buffett tror eftersom han nettosålt aktier som aldrig förr
Du har fel för det är ett av de 10 största innehaven i Berkshire Hathaway's portfölj just nu.
Därmed är det av avgörande betydelse och av vikt att kommentera.
Acta disputatio
https://www.borskollen.se/nyheter/27...opts-och-salts
Senast redigerad av Truefighter 2025-11-23 kl. 12:14.
Citera
2025-11-23, 15:53
Medlem
Citat:
Du har fel för det är ett av de 10 största innehaven i Berkshire Hathaway's portfölj just nu.
Därmed är det av avgörande betydelse och av vikt att kommentera.
Acta disputatio
https://www.borskollen.se/nyheter/27...opts-och-salts

Topp 10 låter ju stort..... Kassan är på över 30% av bolaget... Du kommer se att buffett får rätt igen
Citera
2025-11-23, 16:32
Medlem
Citat:
Topp 10 låter ju stort..... Kassan är på över 30% av bolaget... Du kommer se att buffett får rätt igen
Jag tvivlar inte på det men samtidigt är det omöjligt att förutse en börskrasch och det påstår han inte heller. Däremot har Berkshire Hathaway och Mr Buffet haft svårt att hitta fantastiska bolag till ett bra pris under en längre tid. Därav denna jätte kassa. Tydligen ansåg man att Alphabet ändå var ett bra köp vid denna tidpunkt.
Senast redigerad av Truefighter 2025-11-23 kl. 16:36.
Citera
2025-11-23, 17:07
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på det men samtidigt är det omöjligt att förutse en börskrasch och det påstår han inte heller. Däremot har Berkshire Hathaway och Mr Buffet haft svårt att hitta fantastiska bolag till ett bra pris under en längre tid. Därav denna jätte kassa. Tydligen ansåg man att Alphabet ändå var ett bra köp vid denna tidpunkt.

Jag tror inte alphapet var en större investering utan mer doppa tån i vattnet för att känna efter. De kommer vänta med större köp tills värderingen sjunker
Citera
2025-11-24, 17:07
Medlem
Citat:
Jag tror inte alphapet var en större investering utan mer doppa tån i vattnet för att känna efter. De kommer vänta med större köp tills värderingen sjunker
Jag har ju försökt förklara för dig att det seglat upp som det tionde största innehavet i portföljen för Berkshire Hathaway. Naturligtvis utesluter inte det att de kommer köpa mer om värderingen skulle sjunka.
Citera
2025-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Jag har ju försökt förklara för dig att det seglat upp som det tionde största innehavet i portföljen för Berkshire Hathaway. Naturligtvis utesluter inte det att de kommer köpa mer om värderingen skulle sjunka.

Köpet gjordes väl i Q3 så innehavet kan ju vara större idag.

Man har ju skalat in sig till högre pris tidigare, bla i Apple där man initialt gjorde ett ”mindre” köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in