2025-11-21, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Egentligen tycker jag det är så mycket roligare att ge än få, så jag förstår känslan. Jag kan bara inte vända på den.

Hellre ge än få. Blir mer obekväm av att få presenter.
Vad är hållhaken, har jag gjort något fel, ska jag lära mig en läxa, när är jag fri från skulden osv.
Det är vad som rör sig i min hjärna när jag får något.
Citera
2025-11-21, 07:45
Medlem
Citat:
Nej men, där stod ju förklaringen rakt framför mina ögon när jag fick köra ett par ronder med dig gfys!

Är icke uppväxt med dateande. Man träffade ju alla möjliga, en öl hit, en öl dit. Man betalar naturligt växelvis.

Här är förklaringen;
Jag läser för mycket på flashback och börjar komplicera allt likt en del här gör

Inte för att det förklarar varför jag aldrig accepterat att bli bjuden av en man alla dessa tidigare år men nu går jag ditåt iaf----->>>>>>

Åh, ljuva ungdom, dig har jag kvar

Att turas om är ett säkert kort!
Citera
2025-11-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Jag tycker det är så pass jobbigt att jag hellre struntar i att ses. För risken är att han känner sig förolämpad ifall han inte får betala.
Sen finns där den andra varianten - han som alltid får betala och då vill man inte utsätta honom för mer sånt.

Blir då vara enklare om jag tar allt själv Om jag faktiskt går ut och träffar någon.

För mig ligger det kvar från hur morsan ansåg att jag var otacksam ifall jag inte tog emot exakt det hon ville att jag skulle ha.
Och att hon kör på ”efter allt jag gjort för dig”-snacket.
Onödig och lite manipulativ skuldbeläggning och en hållhake.
Enklare att ha ryggen fri då så man slipper få sådant slängt i facet.
Känner inte igen din morsa i min, men ändå det där med att ha ryggen fri. Har uttryckligen sagt till män som velat bjuda på en drink att jag tar inte emot drinkar från män. Så jävla efterblivet egentligen eftersom jag varit med om karlar jag sagt så till "låst" mig i en dörröppning och försökt tungkyssa och tafsa så jag fått ta till krafttag för att komma loss. Alltså höja rösten och använda kraft.

Uppenbarligen ett känsligt ämne då jag nästan får hjärtklappning av att dra mig till minnes. Och jag är ingen skör viol utan tvärtom betraktad som en rätt robust brud. Men faan vad jobbigt att tänka på såna minnen.
Citera
2025-11-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?
Bli muslim och vips så är du en hemmafru som ska gå hemma och uppfostra dina barn.
Klart.
Citera
2025-11-21, 08:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Många älskar lyx, de feministerna som inte gillar det men vi många som älskar att bli bortskämda.

Nej, jag skulle vilja säga att det bor en Sofia i alla kärringar, även i feministerna.
Citera
2025-11-21, 09:34
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Förskolan är inte en barnpassning. Utbildning börjar där. En som du inte kommer kunna själv. Du skrev att du inte vill hämta på förskolan utan ha barn hemma. Det är idioti.

Nje har aldrig skrivit att jag inte vill att barnen ska vara på förskolan alls. Det vill jag, pga dom fördelar som finns med det.
Citera
2025-11-21, 11:05
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Aha, okej, är även tråden en "dramatisk överdrift"?

Vad pratar du om?
Citera
2025-11-21, 11:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Det är ju gubbarna över 50 bast som tillhör patriarkatet och dom är vana att bestämma. Om du ber en rik gubbe riktigt snällt så kan han säkert gå dig till mötes.

Sedan kommer du till oss 30-åringar när du vill ha sex hela natten lång.

Finns nog 30-åriga män som vill och kan försörja för sin kvinna också
Citera
2025-11-21, 11:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Känner inte igen din morsa i min, men ändå det där med att ha ryggen fri. Har uttryckligen sagt till män som velat bjuda på en drink att jag tar inte emot drinkar från män. Så jävla efterblivet egentligen eftersom jag varit med om karlar jag sagt så till "låst" mig i en dörröppning och försökt tungkyssa och tafsa så jag fått ta till krafttag för att komma loss. Alltså höja rösten och använda kraft.

Uppenbarligen ett känsligt ämne då jag nästan får hjärtklappning av att dra mig till minnes. Och jag är ingen skör viol utan tvärtom betraktad som en rätt robust brud. Men faan vad jobbigt att tänka på såna minnen.

Troligen så var inte orsaken att denna karl låste fast dig och tungkyssde dig för att du tackade nej till drinkar. Utan pga andra faktorer med honom som person.
Citera
2025-11-21, 11:16
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Bli muslim och vips så är du en hemmafru som ska gå hemma och uppfostra dina barn.
Klart.

Men skulle du kalla muslimska fruar för lyxfruar verkligen?
Citera
2025-11-21, 14:54
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Ovanligt? Vad snackar du om? Det är det vanligaste som finns. Majoriteten, MED RÅGE, av kvinnor vill bli försörjda av sina män. Vissa tycker det hade varit skönare, enklare och bättre men finner sig i att arbeta, medan vissa jobbar hårt på att kunna parasitera på sina män.

Bara i en ny studie har man konstaterat att 1 av 3 kvinnor vill bli försörjda av sina män, se länk nedan:
https://tv.aftonbladet.se/video/392243/en-av-tre-vill-leva-pa-sin-partner-lite-trevligt

Dock man man nog vända på den siffran, dvs. att snarare åtminstone 2 av 3 vill det, eftersom kvinnor mycket väl vet att det är tabu att vilja göra det, varför många kvinnor ljuger och påstår att de inte vill det, fast de egentligen vill det.

Men 1 av 3, dvs. 5 av 15 kvinnor, är ändå betydligt mer än vad du tror, ...du skriver "ovanligt", ..nej, tvärt om, det är väldigt vanligt. Vanligare än de flesta tror.
Citera
2025-11-21, 14:58
Medlem
Incendios avatar
Så, hur har det gått? Har du tagit tag i dina drömmar och hittat mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in