Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Du hade inget svar på hur moral utanför den egna gruppen kan ha utvecklats genom evolution
Detta är ett exempel på hur du vänder på bevisbördan. Det är
du som hävdar att moralen bevisar att det finns en gud. När man ber dig försvara den positionen med argument och belägg, så har du inget att komma med utan kräver istället att vi andra ska ge en alternativ förklaring som visar att det
inte är så som du påstår.
Läs på om bevisbörda och de vanligaste argumentationsfelen.
Citat:
Jag tog upp "our lady of zeitoun" och ditt bästa svar var att jämföra det med bigfoot
Det är bevisläget för två extraordinära påståenden som är poängen i det fallet. Jag har förgäves försökt få dig att förstå att det inte spelar någon roll hur många som tror och vittnar om ett påstående av det slaget och även presenterat olika exempel på hur lite som faktiskt krävs för att en stor mängd människor ska både tro på och vittna om allt möjligt extraordinärt. Det har aldrig någonsin visat sig att det de facto har skett ett mirakel.
Citat:
Angående shroud of turin valde du att inte svara alls (kanske minns fel?)
Där minns du fel.
Citat:
Jag tog upp det där med naturlagarnas perfekta värden, du bara gick vidare
Varför ljuger du? Fler än en gång har jag förklarat för dig varför det inte är rimligt att automatiskt dra slutsatsen att magi måste vara svaret på allt som vi inte förstår.
Hur många gånger ska jag behöva påpeka att det är
du som har bevisbördan om du vill hävda att det är en gud som skapat universum? Det är inte vi andra som behöver visa att det
inte är så.
Citat:
Du fick den där listan med 15 argument, där varje svar var "nähä", men det är försvarbart eftersom det skulle ta timmar att gå in i detalj
Var det något mer? kanske missat något
Jag svarade på samtliga påståenden, vissa mer utförligt än andra och du kommenterade inte ett enda utav svaren.
Citat:
Just det, jag tog upp svåra filosofiska frågor också och ditt svar var "god of the gaps"
Du använder dessa frågor för att legitimera din gudstro. I det sammanhanget är det ett typexempel på god of the gaps.
Vi har inga svar på frågorna och det betyder INTE att det finns en gud.