2025-11-20, 18:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Tack. Du är bara en sjuk moraltant utan några som helst relevanta synpunkter. Vilka åldersskillnader som finns mellan vuxna människor ska du ge fullständigt fan i.

Och jag tror att du - trots ditt nick - är en äldre man som fantiserar om snusk med unga kvinnor. Som inte vill ha dig, utan då måste det till någon form av lockbete.
Citera
2025-11-20, 19:22
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och jag tror att du - trots ditt nick - är en äldre man som fantiserar om snusk med unga kvinnor. Som inte vill ha dig, utan då måste det till någon form av lockbete.

Tre fel av tre möjliga.

Tips: Sluta gissa om andra människor.
Citera
2025-11-20, 20:05
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ett samhälle där även män har rättssäkerhet och skitstövlar som sprider förtal på nätet åtalas. Tokfeminister ska inte ha inflytande och manshatare ska inte ha statligt stöd.

Väldigt mycket hat mot kvinnor i dina inlägg.

Till skillnad ifrån dig så begick nog inte Kalle våldtäkt för att han hatade kvinnor utan för att han inte respekterar dem.
Citera
2025-11-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick

Till skillnad ifrån dig så begick nog inte Kalle våldtäkt för att han hatade kvinnor utan för att han inte respekterar dem.
Så du anklagar någon för våldtäkt?
Citera
2025-11-20, 22:19
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:

Tokfeminister och manshatare hatar kvinnor. Den som hatar det andra könet hatar sitt eget.

Brottsoffret som du nämner begick inte våldtäkt. Han utsattes för falsk angivelse. I en rättsstat hade han fått skadestånd. Sverige är ingen rättsstat. Där har man inte lagar som samtyckeslagen och tillämpar dem inte som den lagen tillämpas i Sverige.

Sverige har Europas värsta tokfeminister, vidrigaste manshatare, mest extrema sexualbrottslagar och största andel singelhushåll. Landet är snart obeboeligt för båda könen. Det är kanske målet för knapptryckarna på Helgeandsholmen.
Citera
2025-11-20, 23:22
Medlem
Citat:
Det är inte så lätt om man är gravt berusad, styrningen av musklerna fungerar inte. Och även om åldersskillnaden var 30 år och kvinnan var i sin bästa ålder, så är en man nästan alltid fysiskt starkare än en kvinna ändå.

Inte nästan
Citera
2025-11-20, 23:26
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Men sluta. Googla "prolongeringssoffan".

Sedan är jag också emot - inte själva samtyckeslagen - men detta att yttranden från målsägaren själv används som "bevis". Och JA i detta fallet också, tjejen hade skickat SMS till någon om att mannen gjort grejer med henne som hon inte ville, och då räknas det som "stödjande bevis". Det är förstås fel - det har jag sagt hela tiden när ämnet kommit upp - och det intressanta är att det inte används i några andra former av mål. Det blir inte mer sant att det var herr Karlsson som stal bilen, för att fru Svensson har skrivit i ett SMS till sin syster att "jag såg Herr Karlsson stjäla min bil", strax efter att det hände. Det är skitkonstigt att det har blivit så just i våldtäktsfall.

MEN för att återgå till det här fallet: nu var det inte två ungdomar som råkade hamna i säng tillsammans efter en blöt fest. Hela situationen med 30 års åldersskillnad samt dessutom makt-gradienten mellan dem (att han var så mycket mäktigare än hon inom skådespelarbranschen) gjorde att det var olämpligt att de festade tillsammans överhuvudtaget, och ännu mer olämpligt att hon sov över hos honom. Sådant får inte hända. Om han nu ville hjälpa henne, kunde han ha betalt en taxi så hon kom hem. Eller en natt på hotell för henne - ensam.

Tänk bara en sådan sak som att hon kunde få sitt rykte förstört, om någon såg henne lämna hans bostad på morgonen. Det skulle han ha tänkt på, om han genuint hade velat henne väl. (Och nu menar jag inte "få sitt rykte förstört" för att hon eventuellt legat med någon utanför äktenskapet, som på 1950-talet, utan jag menar att hon kunde få rykte om sig att köpa roller av äldre maktmän i branschen med sin kropp.)

Citat:
Hela situationen med 30 års åldersskillnad samt dessutom makt-gradienten mellan dem (att han var så mycket mäktigare än hon inom skådespelarbranschen) gjorde att det var olämpligt att de festade tillsammans överhuvudtaget, och ännu mer olämpligt att hon sov över hos honom. Sådant får inte hända.

Seriöst, vad är detta nonsens? Du baserar moral på åldersskillnad trots att båda var vuxna? Skärp till dig nu. En oskyldig man har fått fängelse och du börjar basera moral på åldersskillnader. Trots att båda var vuxna.
Citera
2025-11-21, 00:22
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amax987
Så du anklagar någon för våldtäkt?

Det är åklagarens uppgift och det har han skött bra, Kalle blev fälld för våldtäkt.
Citera
2025-11-21, 00:27
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Tokfeminister och manshatare hatar kvinnor. Den som hatar det andra könet hatar sitt eget.

Brottsoffret som du nämner begick inte våldtäkt. Han utsattes för falsk angivelse. I en rättsstat hade han fått skadestånd. Sverige är ingen rättsstat. Där har man inte lagar som samtyckeslagen och tillämpar dem inte som den lagen tillämpas i Sverige.

Sverige har Europas värsta tokfeminister, vidrigaste manshatare, mest extrema sexualbrottslagar och största andel singelhushåll. Landet är snart obeboeligt för båda könen. Det är kanske målet för knapptryckarna på Helgeandsholmen.

Du får väl flytta till Ryssland om du inte är nöjd med att kvinnor inte kan antastas.

I detta landet så döms våldtäktsmän.
Citera
2025-11-21, 05:56
Medlem
Citat:
Du får väl flytta till Ryssland om du inte är nöjd med att kvinnor inte kan antastas.

I detta landet så döms våldtäktsmän.

I detta land så döms man till våldtäkt utan bevisning. Ord mot ord! Att man inte ens behöver ha samlag längre för att dömas.

Du dömer en oskyldig man genom en dom. Har du ens läst FUP? Det är så mycket ? överallt. Så mycket som inte går ihop. Och min störta fråga kommer alltid att vara, varför sov hon kvar? Hon hade all chans att gå, hela tiden! Dom bor i en lägenhet men flera grannar, varför inte springa till närmsta grannen dörren bredvid? Varför inte ringa sin pappa direkt? Varför vänta till 9 på morgonen sen kramas hejdå. Varför vänta 9 månader med att anmäla ett slick?
Gyn bekräftar att det inte finns skador, gyn bekräftar att blåmärkena är gamla, det finns inga bevis mot något! Plus, hon är nog både längre och större än honom.

Snälla sluta läs mellan raderna och inse fakta. Samtyckeslagen är ett skämt och sedan den kom så ha anmälningarna ökat med 50%! Man ser ju tydliga mönster.

KR har slutat dricka, varit nykter i 9 månader, jobbar med sig. Vad gör BO? Fortsätter festa som en galning (vad hon lägger ut på sociala medier iallafall)

Som sagt, nu har hovrätten dömt. Då behöver vi inte kommentera så mycket mer.
Citera
2025-11-21, 07:06
Medlem
Helt bindgalet att hovrätten också dömde för våldtäkt i detta tramsfall finns inte minsta lilla bevis vad jag kan se
Citera
2025-11-21, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Helt bindgalet att hovrätten också dömde för våldtäkt i detta tramsfall finns inte minsta lilla bevis vad jag kan se

Jag trodde mer det skulle bli som här
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hovratten-friar-elev-efter-valdtaktsdom-tjatsex-inte-straffbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in