2025-05-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Han erkände väl? Ljög han då menar du? Dvs att båda ljuger?

Han erkände inte våldtäkt.
Citera
2025-05-27, 09:28
Medlem
rottanottans avatar
Bra att han överklagade.

Vad skulle han kunna bli dömd för istället? Oaktsamhet av något slag?
Citera
2025-05-27, 10:47
Medlem
rottanottans avatar
Lite perspektiv, Nytorgsmannen dömdes till 5 års fängelse för sju våldtäkter, åtta sexuella övergrepp, sex sexuella ofredanden och en grov fridskränkning.

Sett till vad KR döms till känns det helt skevt.
Citera
2025-05-27, 17:52
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
Lite perspektiv, Nytorgsmannen dömdes till 5 års fängelse för sju våldtäkter, åtta sexuella övergrepp, sex sexuella ofredanden och en grov fridskränkning.

Sett till vad KR döms till känns det helt skevt.

Lite märkligt att, hade han blivit dömd för 3 våldtäkter så hade han förmodligen fått samma straff och böterna hade blivit uppdelat till 3 personer.
Citera
2025-05-27, 18:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Han erkände inte våldtäkt.

Nähä? Vad erkände han då?

Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
Bra att han överklagade.

Vad skulle han kunna bli dömd för istället? Oaktsamhet av något slag?

Har han överklagat? Källa?

EDIT: Ah, såg inlägget på förra sidan nu.
Men ändå, källa?
Citera
2025-05-27, 19:59
Medlem
[quote=Loxus|92019450]
Nähä? Vad erkände han då?

Kolla i förhöret.
Citera
2025-05-27, 20:04
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Kolla i förhöret.

Jag pratar om i rättegången och domen.
Citera
2025-05-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jag pratar om i rättegången och domen.

Har glömt vad han sa men ngn annan minns kanske.
Citera
2025-05-28, 10:53
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jo men det har ju inte hänt någon våldtäkt om man läser fup. Det är kvinnan som ljugit, anmälan gjordes många månader efter. Båda va onyktra, det är bådas fel anser jag, verkligheten är att båda va onyktra och en påhittad våldtäkt har ägt rum.

Den jag citerade verkade resonera, typ, att "det måste vara värre än det ser ut om han fått ett så strängt straff".

Min poäng var att man inte kan göra den tolkningen. Han har fått standardstraffet 2025. Vad gäller förundersökningen och bevisningen så ser den ut så som det brukar se ut i Sverige på 2020-talet, dvs man har en anklagelse mot en namngiven person och den anklagelsen är sann om man berättat samma historia för nån bekant eller vårdkontakt.

Det är lustigt att det är enklare att döma nån för våldtäkt än olaga hot (lycka till att döma någon för det senare om du inte kan bevisa att ett hot har uttalats), när en dom för våldtäkt får såna konsekvenser för den som vill kunna få ett jobb eller en bostad.

Undrar hur många dömda våldtäktsmän som faktiskt tvingat någon ha sex med dem. Jag tror det är en minoritet.
Citera
2025-05-28, 12:39
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Lite märkligt att, hade han blivit dömd för 3 våldtäkter så hade han förmodligen fått samma straff och böterna hade blivit uppdelat till 3 personer.

Ja det är väl fantastiskt. Ska man svina är det lika bra att göra det ordentligt. Kanske råna någon också om det är knapert.
Citera
2025-05-28, 12:54
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Den jag citerade verkade resonera, typ, att "det måste vara värre än det ser ut om han fått ett så strängt straff".

Min poäng var att man inte kan göra den tolkningen. Han har fått standardstraffet 2025. Vad gäller förundersökningen och bevisningen så ser den ut så som det brukar se ut i Sverige på 2020-talet, dvs man har en anklagelse mot en namngiven person och den anklagelsen är sann om man berättat samma historia för nån bekant eller vårdkontakt.

Det är lustigt att det är enklare att döma nån för våldtäkt än olaga hot (lycka till att döma någon för det senare om du inte kan bevisa att ett hot har uttalats), när en dom för våldtäkt får såna konsekvenser för den som vill kunna få ett jobb eller en bostad.

Undrar hur många dömda våldtäktsmän som faktiskt tvingat någon ha sex med dem. Jag tror det är en minoritet.

Du måste tro att domare, jurister och advokater från motpart och försvarsadvokater är dumma i huvudet?

Det är en hel rättsprocess, beakta det i första hand!
Citera
2025-05-28, 15:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo men det har ju inte hänt någon våldtäkt om man läser fup. Det är kvinnan som ljugit, anmälan gjordes många månader efter. Båda va onyktra, det är bådas fel anser jag, verkligheten är att båda va onyktra och en påhittad våldtäkt har ägt rum.

Jag delar din bedömning här, någon våldtäkt har inte ägt rum. Det är en efterhandskonstruktion med oklart syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in