2025-11-20, 18:01
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur ska du uppfostra barnen lika bra som på förskolan? Vad har du för egen läroplan så de inte hamnar efter när de börjar skolan?

Jag vill att mina barn ska gå på förskolan också. Det är sunt. Men personal på förskolan arbetar ju med att passa barnen, inte med att "forma barnen till bra människor och sätta god självkänsla i dom". Det sista är föräldrars uppdrag och det är sånt jag vill jag kunna lägga mitt fokus på primärt, inte ett yrke där jag ska stångas bland män som har försprång, eftersom dom inte behöver lägga tid på att föda några barn
Citera
2025-11-20, 18:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Män i det här landet gör ju precis allt för kvinnor. Ändå är ni inte nöjda. Dessutom är det män som har uppfunnit och tillverkat all den lyx, som ni kvinnor älskar att utnyttja.

Gör ju precis allt vadå? Och uppfunnit vadå? Menar du att män har uppfunnit saker på samma arbetstid som kvinnor har skapat barn till världen?
Kvinnor tillverkar barnen som du vill bli fader åt, som du vill snylta dig till utan att försörja.
Citera
2025-11-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag kan skaffa barn genom att göra konstgjord befruktning från någon random man som runkat i en kopp! Kan du? Nej just det, du är beroende av kvinnan annars får du gå faderslös.

Ja i värsta fall får jag sänka min standard.

Det är sant. Men då måste du jobba också. Eftersom du då blir ensamstående mamma, och då får barnet ingen fadersfigur. Men det skiter du väl i. Eftersom du ändå är manshatare innerst inne och ser män som levande bankomater.

Personligen så vill jag inte ens ha barn. Men skulle jag vilja det så skulle jag givetvis inte välja någon bortskämd hora som tycker det är tillräcklig motprestation att sära på benen för att jag ska försörja henne.
Citera
2025-11-20, 18:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och i min fantasi betyder det att miljardären kan ha hur mycket kvinnor och flickor som helst som han kan nyttja på alla tänkbara sätt eftersom alla vill bli Mrs Miljardär. Men jag kanske tänker fel?

Inte nyttja på "alla tänkbara sätt", men borstätt från det så har du ju rätt, så funkar verkligheten. Hade jag varit man hade jag gjort allt för att bli rik.
Citera
2025-11-20, 18:10
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Efterfrågan på kvinnor som inte gillar lyx är väldigt låg vilket innebär att även män fokuserar på lyx och därför vill ha kvinnor som gör det.

Citat:
Har nog aldrig nånsin hört om en man som längtar efter en kvinna som gillar lyx. Brukar vara helt andra egenskaper män dras till.

Men visst, om det är som du säger, då behöver ju bägge jobba också. Naivt att tro att man skall kunna leva ett sånt liv på bara en lön.

Finns både män och kvinnor som är materialistiska som vill leva en lyxig livsstil, vare sig det är med eller utan varandra.
Citera
2025-11-20, 18:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Nu handlade ju den här trådstarten om en kvinna (eller omogen flicka) som vill leva lyxliv med hjälp av en man. Kanske inte en slump trots allt.

Jag gissar att inte jättemånga sådana trådar kommer att startas av män. De trånar inte efter rika kvinnor på samma sätt.

Varför omogen flicka?

Kvinnor attraheras rent evolutionärt av män med tillgångar. Medan det för män inte avgör attraktionen.
Citera
2025-11-20, 18:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Det är sant. Men då måste du jobba också. Eftersom du då blir ensamstående mamma, och då får barnet ingen fadersfigur. Men det skiter du väl i. Eftersom du ändå är manshatare innerst inne och ser män som levande bankomater.

Personligen så vill jag inte ens ha barn. Men skulle jag vilja det så skulle jag givetvis inte välja någon bortskämd hora som tycker det är tillräcklig motprestation att sära på benen för att jag ska försörja henne.

Jag vill inte vara ensamstående mamma, jag vill att mitt barn ska ha en pappa och jag vill ha ett lyckligt äktenskap. Jag hatar inte män, jag älskar män. Män som kan och vill försörja är mer sexuellt attraherande än män som inte kan och (framförallt) inte vill.

Du slipper! Dessa "bortskämda horor" du pratar om väljer inte dig, det lovar jag haha.
Citera
2025-11-20, 18:34
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tror att jag sagt det förut, men orkar inte gå igenom tråden. Men hur som helst tycker jag TS ska gräva där hon står, alltså söka partner här på Flashback. Jag menar, sitter nån här och mal hela dagarna så är den högst troligt ekonomiskt oberoende, dessutom bor väl många utomlands med tanke på att de sitter och skriver mitt i nätterna svensk tid. Nej, som sagt, gräv där du står Sofia.

Tack för tips. Men jag börjar undra om det ens finns så många aktiva användare på flashback som inte är sinnessjuka? Det känns som 80% av vad man ser dagarna ut och in är långsökta argument kring varför kvinnofientlighet och nazism är något bra...
Citera
2025-11-20, 19:16
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Ställ dig i kö med resterande 75% av kvinnorna i landet.
Citera
2025-11-20, 19:44
Medlem
Citat:
Jag vill att mina barn ska gå på förskolan också. Det är sunt. Men personal på förskolan arbetar ju med att passa barnen, inte med att "forma barnen till bra människor och sätta god självkänsla i dom". Det sista är föräldrars uppdrag och det är sånt jag vill jag kunna lägga mitt fokus på primärt, inte ett yrke där jag ska stångas bland män som har försprång, eftersom dom inte behöver lägga tid på att föda några barn

Märks att du inte har barn för du kan inte ha mer fel. Läs på
Citera
2025-11-20, 19:50
Medlem
Citat:
Jag vill inte vara ensamstående mamma, jag vill att mitt barn ska ha en pappa och jag vill ha ett lyckligt äktenskap. Jag hatar inte män, jag älskar män. Män som kan och vill försörja är mer sexuellt attraherande än män som inte kan och (framförallt) inte vill.

Du slipper! Dessa "bortskämda horor" du pratar om väljer inte dig, det lovar jag haha.

Ja och det finns gott om kvinnor som inte tycker att männen ska betala för "privilegiet" att göra dem gravida. Så varför ska en rik man välja just dig när det finns kvinnor som kan tänka sig att bidra till försörjningen igenom att jobba?
Citera
2025-11-20, 21:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Märks att du inte har barn för du kan inte ha mer fel. Läs på

Nehe vad är fel menar du? Det är i alla fall min ambition som förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in