Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Normer och beteenden ändras oavbrutet för att människans hjärna strävar efter förändring, ofta triggad av den positivism som vi alla har som söker efter något nytt, något bättre. Därför är nu woke ute, men var inne 2020, och fanns inte 2015, och det är helt normalt. Feminismen har haft en längre våg, från 1970-talet och tills ganska nyligen, men börjar kännas dammigt sedan fem år eller så och maskulina lösningar vinner numera alla feminist-trådar på FB sedan länge.
Att ha något som håller i 1000 år, som den kristna etiken med "du ska inte döda" "du ska hedra din mor och far" osv är nästan omöjligt men visar då att den etiken verkligen ligger nära människans natur. Och man kan aldrig långsiktigt ändra människans natur, och Karl Marx hade vänt sig i sin grav om han sett Sovjet och vilka misslyckade ideer han hade.
Varför tror du att någon vill prata med dig? Du hävdade för fem minuter sedan att inte finns några män som slår sina barn i Sverige? Du har fortfarande inte tagit ställning till det efterblivna påståendet.
Eller bett om ursäkt för att du försökte hitta på flertalet saker jag inte sagt för försöka framställa mig som en idiot?
Du tror att jag ska ha en diskussion med dig? Du borde gå i en kurs i hur man pratar med människor eller alternativt sitta inlåst på ett psyke din sjuka horunge.