2025-11-20, 15:33
Avstängd
ExtremaMittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amenfoerihvete
Tjusigt! 4 frågor som svar på min fråga. 🤣

Sorry, har inte tid att serva dig tekniskt med detta. Det står en del i tråden, men annars be någon mer kunnig i din närhet om hjälp med internet?
Citera
2025-11-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Tack. Jag hoppas ändå att det går fortare. Di är ung och har mer glöd, tror jag. Det du beskriver – att folk är naiva, att socialtjänsten sväljer berättelser på korrumperad könsinstinkt, att systemet är för lätt att manipulera – det är helt sant. Men när du säger att ”enda lösningen är krig” avslöjar du egentligen bara hur uppgivet allt känns, inte vad som faktiskt hjälper barn i Sverige. Krig gör alltid allt värre: barn mister båda föräldrarna, socialtjänst kollapsar helt, domstolar fungerar inte alls. Alla de pappor som idag kämpar för umgänge skulle i ett sådant läge inte ha någon röst över huvud taget.

Den danska modellen visar däremot att man kan vända ett skevt vänsterkorrupt system utan att bränna ner samhället. Danmark gick från exakt samma mönster som Sverige – mamman, även om hon är lömskt galen, ses som trygg per automatik, pappan alltid som risk – till ett system som tvingar myndigheterna att tänka könsneutralt. Gemensam vårdnad som norm. Tydliga kriterier för när kontakt får begränsas. Sanktioner, rejält, mot umgängessabotage. Obligatorisk utbildning om hur psykisk manipulation, fult förtal och lojalitetskonflikter skadar barn. De kallade saker vid sitt rätta namn och just därför skedde en förändring.

Sverige gör motsatsen: man förstår fysiskt våld, men är så blind för psykiskt våld och föräldraalienation – trots att just de formerna är vanligare när mamman är förövaren. Det är därför siffrorna i Sverige ser ut som de gör. Och ja, det sitter i kulturen: ”orolig mamma” ses som bevis, ”orolig pappa” som konflikt. Men det där ändras inte genom apokalyps, utan genom regler, granskning och utbildning som tvingar fram kritiskt tänkande hos socialsekreterare och familjerätt.

Och när du frågar ”hur gör man svenskar mindre naiva?”, så är svaret tråkigt men sant: genom ljus, inte mörker. Genom att lyfta rapporter som Tystnadens pris som visar att systemet sviker män, genom att visa hur Danmark gjort, genom att prata om barnens rätt till båda föräldrarna på riktigt, inte som en slogan. När verkligheten blir svår att ignorera börjar även naiva människor tänka.

Man behöver inte bryta ner ett land för att bygga upp rättssäkerhet. Man behöver bara sluta låtsas att mamma alltid är sanningen och pappa alltid är risken. Det är där förändringen börjar – och det är där barnen vinner. För Sverige och vår framtids skull. 💙

Bra ok, genom utbildningar alltså, det är lite samma som hjärntvätten fast tvärtom. Man lär sig sanningen och att tänka jämnställd (på riktigt). Först måste nog den allmänna hjärntvätta dö först som var en av mina punkter för att dessa socialtjänstemedarbetare ska kunna tänka normalt igen.

(Alltså svenska folket)
Citera
2025-11-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Normer och beteenden ändras oavbrutet för att människans hjärna strävar efter förändring, ofta triggad av den positivism som vi alla har som söker efter något nytt, något bättre. Därför är nu woke ute, men var inne 2020, och fanns inte 2015, och det är helt normalt. Feminismen har haft en längre våg, från 1970-talet och tills ganska nyligen, men börjar kännas dammigt sedan fem år eller så och maskulina lösningar vinner numera alla feminist-trådar på FB sedan länge.

Att ha något som håller i 1000 år, som den kristna etiken med "du ska inte döda" "du ska hedra din mor och far" osv är nästan omöjligt men visar då att den etiken verkligen ligger nära människans natur. Och man kan aldrig långsiktigt ändra människans natur, och Karl Marx hade vänt sig i sin grav om han sett Sovjet och vilka misslyckade ideer han hade.

Varför tror du att någon vill prata med dig? Du hävdade för fem minuter sedan att inte finns några män som slår sina barn i Sverige? Du har fortfarande inte tagit ställning till det efterblivna påståendet.

Eller bett om ursäkt för att du försökte hitta på flertalet saker jag inte sagt för försöka framställa mig som en idiot?

Du tror att jag ska ha en diskussion med dig? Du borde gå i en kurs i hur man pratar med människor eller alternativt sitta inlåst på ett psyke din sjuka horunge.
Citera
2025-11-20, 15:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vi kan ju börja med att reda ut om du tycker att det finns män som slår sina barn eller inte i Sverige?

Det kanske också är en sund insikt att komma till?
Jag känner inte till några män som slagit sina barn i Sverige, nej. Samtliga som gjort detta, finns enstaka artiklar i media, hämtar polisen direkt och de får lång tid i fängelse. Några 100 per år? Av 1M fäder med små barn.

Mäns våld mot barn är så sällsynt att det inte kan användas som argument mot någonting alls, särskilt inte i skilsmässofall t.ex. Gränsfall om ens mäns våld mot kvinnor längre kan användas som argument. Nu är antalet män som dödat sina kvinnor nere på 6 st i år. T.ex dör 4000 svenskar av fallolyckor, som man sällan talar om.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/minskning-av-dodligt-relationsvald-i-sverige/
Senast redigerad av Paris24 2025-11-20 kl. 15:40.
Citera
2025-11-20, 15:40
Avstängd
ExtremaMittens avatar
Citat:
Bra ok, genom utbildningar alltså, det är lite samma som hjärntvätten fast tvärtom. Man lär sig sanningen och att tänka jämnställd (på riktigt). Först måste nog den allmänna hjärntvätta dö först som var en av mina punkter för att dessa socialtjänstemedarbetare ska kunna tänka normalt igen.

(Alltså svenska folket)

Tror vi kan påverka på sociala medier. Gammelmedia är könsideologiskt korrumperade av vänsterns sedan länge. Lagar måste ändras med, det räcker inte med utbildning. Socialtjänsten kanske måste göras om totalt för att bli effektiv och rättvis.
Citera
2025-11-20, 15:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Tror vi kan påverka på sociala medier. Gammelmedia är könsideologiskt korrumperade av vänsterns sedan länge. Lagar måste ändras med, det räcker inte med utbildning. Socialtjänsten kanske måste göras om totalt för att bli effektiv och rättvis.
Socialtjänsten sköts och leds av 90% kvinnor så inte konstigt om kvinnliga perspektiv alltid kommer först där. Som man ska man helst inte beblanda sig med sociala, alla har väl sett detta förskräckliga fall Adam i Helsingborg som UG hade på svt:
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/polisen-utreder-socialtjansten-i-helsingborg-for-tjanstefel-efter-fallet-adam
Citera
2025-11-20, 15:43
Medlem
Citat:
Jag känner inte till några män som slagit sina barn i Sverige, nej. Samtliga som gjort detta, finns enstaka artiklar i media, hämtar polisen direkt och de får lång tid i fängelse. Några 100 per år? Av 1M fäder med små barn.

Mäns våld mot barn är så sällsynt att det inte kan användas som argument mot någonting alls, särskilt inte i skilsmässofall t.ex. Gränsfall om ens mäns våld mot kvinnor längre kan användas som argument. Nu är antalet män som dödat sina kvinnor nere på 6 st i år. T.ex dör 4000 svenskar av fallolyckor, som man sällan talar om.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/minskning-av-dodligt-relationsvald-i-sverige/

Vänta vänta vänta, din bevisbörda för hur många män som slår sina barn i Sverige kommer alltså från nyhetsartiklar enbart?

Du tror media skriver om alla fall där pappor misshandlar sina barn i nyheterna? Alltså samtliga.

Bättre är kanske att gå på faktiskt statistik?
Citera
2025-11-20, 15:44
Medlem
Citat:
Prova att tillföra tråden något utöver dina egna känslor.

Hur tänkte du nu? När du insåg att du hade fel så började du ju hävda saker jag inte hade skrivit? Det är ju ett tecken på att man fortfarande är som ett barn mentalt och i allra högsta grad en känslig person?

Hur kan en person bli så feg av naturen?
Citera
2025-11-20, 15:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vänta vänta vänta, din bevisbörda för hur många män som slår sina barn i Sverige kommer alltså från nyhetsartiklar enbart?

Du tror media skriver om alla fall där pappor misshandlar sina barn i nyheterna? Alltså samtliga.

Bättre är kanske att gå på faktiskt statistik?
Självklart speglar media dagens Sverige, bättre än t.ex FB och du. Men länka gärna fakta och utbilda mig om jag har fel.
Citera
2025-11-20, 15:47
Medlem
Citat:
Självklart speglar media dagens Sverige, bättre än t.ex FB och du. Men länka gärna fakta och utbilda mig om jag har fel.

Nej nej, det är inte så det går till när man pratar med folk. Du hävdade något, du kommer med fakta. Inte jag som kommer med fakta för dina egna påståenden. Nån måtta får det vara.

Förövrigt har du inte bett om ursäkt än för dina tidigare personpåhopp så jag kan bara anta att du är en drummel och en idiot då?
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-20 kl. 16:06.
Citera
2025-11-20, 15:48
Medlem
Citat:

Håller med. Jag ska försöka linda in allt det här på nåt sätt i ett meddelande till det gamla etablissemangspartiet KD.
Citera
2025-11-20, 15:55
Avstängd
ExtremaMittens avatar
Citat:
Socialtjänsten sköts och leds av 90% kvinnor så inte konstigt om kvinnliga perspektiv alltid kommer först där. Som man ska man helst inte beblanda sig med sociala, alla har väl sett detta förskräckliga fall Adam i Helsingborg som UG hade på svt:
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/polisen-utreder-socialtjansten-i-helsingborg-for-tjanstefel-efter-fallet-adam

Så är det. Men tjänstemän i offentlig tjänst ska följa svenska lagar och behandla ärenden objektivt, rättvist och lika för alla. Att socialtjänsterna är djupt och illa könsideologiskt korrumperade är en skandal som vi talar tyst om. Det skadar Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in