2025-11-19, 22:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kommer fan på mig själv med att sitta å va nervös inför lottningen imorgon det är egentligen hur skevt som helst då vi ska va extremt tacksamma att det ö.h.t blir en fortsättning på detta VM-kval. Sämsta kvalet i mannaminne och vi får en chans till? Bring it.

Har så jävla på känn att det blir Italien så jag tar vilka andra som helst, Turkiet men framförallt Danmark vore laddat och extremt hett så vafan, vi får se

Trots detta bedrövliga kval, som gick sämre för Sverige än vad man överhuvudtaget kunde mardrömma om, känner jag att Sverige trots allt kommer att ha en hyfsad chans att ta sig till VM. Curacao och Jordanien och Haiti och Kap Verde är där...varför inte även Sverige?

Det kräver högst sannolikt att de offensiva nyckelspelarna kan spela, är i bra form och presterar - och att Sverige kan försvara sig på ett habilt sätt utan uppseendeväckande individuella misstag. Lite grymt att slå ut Danmark kanske, men laget måste göra det som krävs. Jag hoppas på Ukraina och därefter något av de slaviska lagen, men helst inte Polen. Spännande lottning, absolut.
Citera
2025-11-19, 23:35
Medlem
Hur ser er elva ut i play-off-semin om alla är friska? Just nu går jag för:

Widell Zetterström
Holm, Lindelöf, Hien, Gudmundsson
Kulusevski, Ayari, Karlström, Bergvall
Gyökeres, Isak

JWZ ger ett mycket mer stabilt intryck i målet än Johansson. Balans behövs på mitten, därav Bergvall till vänster. Kan enkelt bli en form av 4-3-3 om Bergvall kliver in centralt och Dejan kliver upp.
Citera
2025-11-19, 23:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Widell Zetterström
Gyökeres, Isak

JWZ ger ett mycket mer stabilt intryck i målet än Johansson. Balans behövs på mitten, därav Bergvall till vänster. Kan enkelt bli en form av 4-3-3 om Bergvall kliver in centralt och Dejan kliver upp.

Ser ut som en vettig önskeelva. Svensson i st f Gudmundsson kanske? Lindelöf-Hien som mittlås kan väl trots allt förmodas vara det bästa budet för denna problemdel i landslaget, åtminstone om båda regelbundet spelar i sina klubblag. Frågan är om mittfältet är tillräckligt defensivt inriktat? Svanberg i st f Bergvall?
Citera
2025-11-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ser ut som en vettig önskeelva. Svensson i st f Gudmundsson kanske? Lindelöf-Hien som mittlås kan väl trots allt förmodas vara det bästa budet för denna problemdel i landslaget, åtminstone om båda regelbundet spelar i sina klubblag. Frågan är om mittfältet är tillräckligt defensivt inriktat? Svanberg i st f Bergvall?
Jag tycker Svensson stärkt sina aktier gentemot Gudmundsson, har nog hellre Bergvall än Ayari på plan faktiskt, Ayari känns som han kommer tappa endel boll på mitten vilket kan bli kostsamt med Karlström framför den där skakiga backlinjen, Bergvall är smartare och mer bolltrygg än Ayari, jävligt tveksam på att Karlström är rätt gubbe alltså, lite syndabock senast vi var i playoff också
Citera
2025-11-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag tycker Svensson stärkt sina aktier gentemot Gudmundsson, har nog hellre Bergvall än Ayari på plan faktiskt, Ayari känns som han kommer tappa endel boll på mitten vilket kan bli kostsamt med Karlström framför den där skakiga backlinjen, Bergvall är smartare och mer bolltrygg än Ayari, jävligt tveksam på att Karlström är rätt gubbe alltså, lite syndabock senast vi var i playoff också, kan man ge ngn annan chansen där eller är det för vanskligt att svänga om med ett helt nytt namn?
Citera
2025-11-20, 00:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Widell Zetterström
Gyökeres, Isak

Daniel Svensson och Hugo Larsson måste väl in där.

Widell Zetterström håller jag också högst helt klart.
Citera
2025-11-20, 11:45
Avstängd
Gentss avatar
Varför låter man ens Hein fortsätta?
Citera
2025-11-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Varför låter man ens Hein fortsätta?
På Klubblagsnivå är han en duktig duellspelare, sen händer det något med honom och många andra när de drar på sig landslagströjan tyvärr, problemet är djupare än att Hien skulle vara en inkompetent back.
Citera
2025-11-20, 13:41
Medlem
Valvantos avatar
Ukraina! Drömlottning efter förutsättningarna.

Edit: Polen/Albanien på vår hemmaplan på det. Kunde nästan inte fått bättre lottning. Upp till bevis nu.
Senast redigerad av Valvanto 2025-11-20 kl. 13:52.
Citera
2025-11-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ukraina! Drömlottning efter förutsättningarna.

Edit: Polen/Albanien på vår hemmaplan på det. Kunde nästan inte fått bättre lottning. Upp till bevis nu.
Verkligen drömlottning. Särskilt med tanke på att Ukraina inte ens har "riktig" hemmaplan. Och hur bra är de? Vinster mot Island och Azerbajdzjan.
Citera
2025-11-20, 14:00
Medlem
rex144s avatar
Polen har bättre försvarsspelare jämfört med Sverige, två mittbackar spelar i Porto, högerback i Aston Villa och bättre mittfältare i Zielinski + Lewandowski på topp.
Citera
2025-11-20, 14:01
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Verkligen drömlottning. Särskilt med tanke på att Ukraina inte ens har "riktig" hemmaplan. Och hur bra är de? Vinster mot Island och Azerbajdzjan.

HEHE, de kommer ha hemmaplan i Polen, det bor 2 miljoner ukrainare i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in