2025-11-20, 08:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinnor säger att män måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar.
Med tanke på vad kvinnor säger till män så man tolka det som att kvinnor använder det som en ursäkt.
Gäller samma för kvinnor, att kvinnor måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar?
Jag har sett att utseendet är en känslig fråga för kvinnor, så det är inte lika roligt om män skulle säga samma till kvinnor som kvinnor säger till män.
Jag är säker på att kvinnor jag umgåtts med skulle tycka sämre om mig om jag helt plötsligt utan förvarning sagt nåt negativt om deras kroppar. Borde de inte skratta åt sig själva?
If someone tries to body shame you, you try to body shame them right back!

Om nån bjuder upp till dans, så får dom tåla att nån tackar ja och bjuder på en svängom.
Citera
2025-11-20, 08:13
Medlem
Citat:
Kvinnor säger att män måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar.
Med tanke på vad kvinnor säger till män så man tolka det som att kvinnor använder det som en ursäkt.
Gäller samma för kvinnor, att kvinnor måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar?
Jag har sett att utseendet är en känslig fråga för kvinnor, så det är inte lika roligt om män skulle säga samma till kvinnor som kvinnor säger till män.
Jag är säker på att kvinnor jag umgåtts med skulle tycka sämre om mig om jag helt plötsligt utan förvarning sagt nåt negativt om deras kroppar. Borde de inte skratta åt sig själva?

Vet inte hur andra kvinnor är eller hanterar osäkerheter. Jag brukar välja att se det med humor. Roligare att skratta än att gråta.
Citera
2025-11-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
If someone tries to body shame you, you try to body shame them right back!

Om nån bjuder upp till dans, så får dom tåla att nån tackar ja och bjuder på en svängom.

När jag växte upp så fick jag lära mig att jag ska respektera kvinnor. Så för mig skulle det kännas fel att börja anmärka på en kvinnas kropp när vi t ex är ute och promenerar.
Jag har träffat flera kvinnor som inte hade en kropp som Jessica Biel. Faktum var att flera kvinnor hade extrakilon. Jag kunde tänka att det skulle inte skada om hon gick ner ett par kilon. Flera kvinnor hade inte jättesnygga ben. Det var kvinnor som borde ha haft större bröst. Det hade varit snyggt.
Men jag sa det inte till dom.
Citera
2025-11-20, 08:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
När jag växte upp så fick jag lära mig att jag ska respektera kvinnor. Så för mig skulle det kännas fel att börja anmärka på en kvinnas kropp när vi t ex är ute och promenerar.
Jag har träffat flera kvinnor som inte hade en kropp som Jessica Biel. Faktum var att flera kvinnor hade extrakilon. Jag kunde tänka att det skulle inte skada om hon gick ner ett par kilon. Flera kvinnor hade inte jättesnygga ben. Det var kvinnor som borde ha haft större bröst. Det hade varit snyggt.
Men jag sa det inte till dom.
Respekt är något man förtjänar, det är inget man bara ska få.
Citera
2025-11-20, 09:45
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag håller inte med kulturstrategen i hens trådstart alls, men jag måste rida till hens försvar ändå då jag kände mig träffad av det här då jag dels ibland använder ordet "inherent" för jag föredrar att det är mer abstrakt än "inneboende" eller "medfödd" och skilt från de ordens konkreta konnotationer, och dels då jag ofta slänger mig med självsnickrade anglicismer.

Inherent är ett svenskt ord som är registrerat i SAOL, med definitionen: "medfödd, ärftlig, inneboende".

Så onödigt. tala så folk förstår vad du menar.
Språkligt översitteri borde vara olagligt
Citera
2025-11-20, 10:01
Medlem
För en tillfällig flirt så har kvinnor inget emot att mannen har snygga muskler. Tvärtom.
Men för nåt mer långvarigt så är det andra saker som blir viktigare. Att han är snäll tex.
Det här har vi män aldrig hört tidigare.
En annan sak som är bra för män att veta är att kvinnor snabbt blir uttråkade av den snälla mannen som inte är lika spännande som tillfälliga flirtmannen hon gärna ligger med. Många kvinnor börjar fantisera om andra män. Tydligen vanligt att kvinnor vill öppna upp förhållandet och träffa andra.
https://www.youtube.com/watch?v=91C_fTlLyYQ
3:50 min in
Citera
2025-11-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
I ditt exempel med den öde ön så kommer den starkaste mannen vinna, inte för att kvinnan väljer det utan för att han slår ihjäl de andra männen och gör som han vill med kvinnan. Kvinnan gör inget selektivt val LOL. Så var det när vi var primitiva apor och grottmän ända fram tills kvinnors sexuella frigörelse.

Kvinnor föredrar betamän som de kan styra och ställa med, om de får välja själva. Finns studier på det. Jag vill inte höra mer om dina apteorier nu det är bara cringe.
Inte oväntat förstår du inte poängen, varför kan man undra

Vad det ''simpla'' exemplet vill uppmärksamma är att kvinnan är tvungen att vara selektiv eftersom hennes natur inte tillåter henne att vara ''lösaktig'' eller promiskuös som den manliga naturen gör. Hon betalar helt enkelt ett för högt pris, därav att hennes instinkter när det kommer till män inte är att sätta på första bästa, utan att ''prova'' mannen och se om han duger. Till skillnad från män som instinkterna manar att sätta på första bästa.

Skillnaden mellan män & kvinnor i en sann klassiker!
https://www.youtube.com/watch?v=L8EKDeSbLXk

Poängen är alltså graviditeten, avkomman, hennes biologiska gränser i förhållande till en man. Inte vem kvinnan hade slagit sig samman med eller blivit våldtagen av, fast även där spelar en viss selektion roll, även om män initierar den är det kvinnan det påverkar.

Du måste vara ung, som någon annan skrev.
Citera
2025-11-20, 11:20
Medlem
Vilken märklig tråd. Det finns fula män, ja. Och så finns det supersnygga. Men om det bara fanns en enda man kvar på jorden och han var fetast och fulast tänkbara så skulle ingen heterokvinna ändå bli lesbisk för det. Om hon inte varit bisexuell från början. Men inte heller vara attraherad av honom.

Löjligt att generalisera, de flesta är väl ok utan att vara perfekta.
Senast redigerad av marageo 2025-11-20 kl. 11:30.
Citera
2025-11-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är alltid på pinsamt när det diskuteras varför kvinnor har en så svag attraktion till män jämfört med mäns attraktion till kvinnor. Alltid dessa trötta bortförklaringar, som t.ex att kvinnan är kräsen av biologiska skäl(hon bär barnet, färre ägg än spermier osv)...När den enkla, och mest uppenbara anledningen är att mansformen är inherent motbjudande.

Jag förstår att det aldrig talas om detta då hela samhället vilar på lögnen om ömsesidig attraktion mellan könen. Men på ett forum som flashback, där obekväma sanningar lyfts, kan vi väl hålla oss till sanningen om detta också?

Inser ni också att detta är sanningen? Om så, hur påverkar det er? Eller är ni i total förnekelse? Ni kan också skriva fler pinsamma bortförklaringar till kvinnans ytterst svaga attraktion till mannen.

Ja den normalt byggda kvinnokroppen e superfin! lite hängande mage, päronformad kropp och bristningar.

Bra fysiska kroppar på båda könen är väl en helt annan sak än en normal kontorsråtta som äter micromat til lunch
Citera
2025-11-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Inte oväntat förstår du inte poängen, varför kan man undra

Vad det ''simpla'' exemplet vill uppmärksamma är att kvinnan är tvungen att vara selektiv eftersom hennes natur inte tillåter henne att vara ''lösaktig'' eller promiskuös som den manliga naturen gör. Hon betalar helt enkelt ett för högt pris, därav att hennes instinkter när det kommer till män inte är att sätta på första bästa, utan att ''prova'' mannen och se om han duger. Till skillnad från män som instinkterna manar att sätta på första bästa.

Skillnaden mellan män & kvinnor i en sann klassiker!
https://www.youtube.com/watch?v=L8EKDeSbLXk

Poängen är alltså graviditeten, avkomman, hennes biologiska gränser i förhållande till en man. Inte vem kvinnan hade slagit sig samman med eller blivit våldtagen av, fast även där spelar en viss selektion roll, även om män initierar den är det kvinnan det påverkar.

Du måste vara ung, som någon annan skrev.
Jag har hört de här apteorierna förr. Jag förstår utmärkt.

Kvinnor betalar inget pris idag. De kan ha sex med hur många män de vill, de bara vill inte. Hur svårt ska det vara att klämma in det i din aphjärna kan man ju undra. Beviset är mitt framför näsan på dig; kvinnor har mycket mindre sex idag än förr.

Istället för att acceptera denna simpla sanning så copar du med långsökta teorier som man applicerar på apor och vargar. Ha så kul med det.

Jag är säkert äldre än dig, är absolut ingen liten pojke. Men vill du copa med det också så varsågod.
Citera
2025-11-20, 11:32
Medlem
Citat:
För en tillfällig flirt så har kvinnor inget emot att mannen har snygga muskler. Tvärtom.
Men för nåt mer långvarigt så är det andra saker som blir viktigare. Att han är snäll tex.
Det här har vi män aldrig hört tidigare.
En annan sak som är bra för män att veta är att kvinnor snabbt blir uttråkade av den snälla mannen som inte är lika spännande som tillfälliga flirtmannen hon gärna ligger med. Många kvinnor börjar fantisera om andra män. Tydligen vanligt att kvinnor vill öppna upp förhållandet och träffa andra.
https://www.youtube.com/watch?v=91C_fTlLyYQ
3:50 min in

Sett du skrivit det tidigare om att det är vanligt att kvinnor blir uttråkade och vill ha öppet förhållande. Min upplevelse är att det inte är vanligt. Hur många kvinnor känner du som velat det och hur stor procent är det av dom du känner?

Vad du läst på nätet är jag inte intresserad av.
Citera
2025-11-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Sett du skrivit det tidigare om att det är vanligt att kvinnor blir uttråkade och vill ha öppet förhållande. Min upplevelse är att det inte är vanligt. Hur många kvinnor känner du som velat det och hur stor procent är det av dom du känner?

Vad du läst på nätet är jag inte intresserad av.

Ingen aning. Det är nog inget som kvinnor talar högt om.

Jag visste inte heller att kvinnor kände så förrän jag såg en video på Youtube. Blev nyfiken så jag googlade och hittade mer.
Det är tydligen utbrett det här, i olika länder, kvinnor i olika åldrar. Kvinnor blir snabbt uttråkade av sina män efter att man flyttat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in