2025-11-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej kvinnor är mer "mjuka" i sina former, men inte objektivt sätt vackrare, enligt mig som är kvinna. Jag tycker män är lika vackra varelser dom med, med sina "hårda" drag

Ja både män och kvinnor är vackra!
Tråkigt nog tar inte män det alltid som en komplimang.
Citera
2025-11-19, 20:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Ja både män och kvinnor är vackra!
Tråkigt nog tar inte män det alltid som en komplimang.

Inte? På vilka sätt då?
Citera
2025-11-19, 21:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Inte? På vilka sätt då?
För att "vacker" inte är ett typiskt manligt attribut. Vi gillar som regel inte heller höra att vi är söta heller. Det är liksom sånt som våra morsor sa när vi var små.
Citera
2025-11-19, 21:52
Medlem
Citat:
Inte? På vilka sätt då?

Upplever ibland när man ger män komplimanger (speciellt om det är utsidan) så sopas det under mattan. Eller så kommer det följdfrågor “på vilket sätt, varför tycker du så, hur menar du? Varför tycker du det?”
Men jobbigast är när dom i panik ger en ogenomtänkt komplimang tillbaka som svar, och väldigt hastigt.
Gav en komplimang till en snubbe en gång om hans skjorta. Hann inte avsluta meningen innan han svarade med att lukta på sig själv, som om han var rädd för att han lukta svett eller som om han trodde att det var det jag syftade på.
Jag blev så förvånad att jag blev tyst.

Har dock fått erfara En person som var beroende av verbala komplimanger, varje dag.
Fick han inget under ett visst antal timmar blev han rätt kreativ med sina sätt att provocera fram komplimanger. Ganska o-charmigt.
Citera
2025-11-19, 22:27
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Du måste välja. Tänk dig att nån riktar en pistol mot dig eller någon i din familj, och tvingar dig välja. Så, Greta Garbo eller ful somalisk man för tio minuters utbyte av orala kroppsvätskor. Svara nu.

Vilket som.
Citera
2025-11-19, 22:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vilket som.

Lögnare.

Men, men, ingen man hade nånsin sagt att det var "vilket som" om de tvingades välja mellan en ful kvinna och en väldigt "snygg" man. Vi hade tagit kvinnan utan att blinka(precis som du hade hånglat upp Garbo utan att blinka om du ställdes inför valet i verkligheten )
Citera
2025-11-19, 22:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lögnare.

Men, men, ingen man hade nånsin sagt att det var "vilket som" om de tvingades välja mellan en ful kvinna och en väldigt "snygg" man. Vi hade tagit kvinnan utan att blinka(precis som du hade hånglat upp Garbo utan att blinka om du ställdes inför valet i verkligheten )

Det är svårt att diskutera med någon som vägrar ta in andras åsikter, vill du tro att kvinnor tycker att män är fula så får du väl göra det. Det är fler kvinnor i tråden som har sagt annorlunda.
Citera
2025-11-19, 22:38
Medlem
Citat:
Upplever ibland när man ger män komplimanger (speciellt om det är utsidan) så sopas det under mattan.

Jag känner mig obekväm. Senaste som sa att jag var fin var en mycket yngre kvinna. Jag är mest van att få höra vad otillräcklig man är från kvinnor. Den unga kvinnan pratade om min kropp och jag kände mest en press att ha ännu bättre kropp. Jag önskade att hon hade träffat mig några år tidigare då jag var i superbra form. Kommer aldrig bli så igen. Jag vill helst inte att kvinnor pratar alls om mitt utseende, inte ens om det är komplimanger. Jag blir bara mer självmedveten, kan inte slappna av.
Hellre då att hon säger nåt positivt om mig som person, och ännu hellre visar det om hon känner attraktion.

Kvinnor säger att män tror att de blir yngre när de träffar unga kvinnor.
De kvinnorna borde prova att vara man över 50 och träffa unga kvinnor.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-19 kl. 22:41.
Citera
2025-11-19, 23:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinnor tror minst lika mycket om män, som män tror om kvinnor.
Citera
2025-11-20, 03:45
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
I ditt exempel med den öde ön så kommer den starkaste mannen vinna, inte för att kvinnan väljer det utan för att han slår ihjäl de andra männen och gör som han vill med kvinnan. Kvinnan gör inget selektivt val LOL. Så var det när vi var primitiva apor och grottmän ända fram tills kvinnors sexuella frigörelse.

Kvinnor föredrar betamän som de kan styra och ställa med, om de får välja själva. Finns studier på det. Jag vill inte höra mer om dina apteorier nu det är bara cringe.

Du måste vara väldigt ung.
Citera
2025-11-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag känner mig obekväm. Senaste som sa att jag var fin var en mycket yngre kvinna. Jag är mest van att få höra vad otillräcklig man är från kvinnor. Den unga kvinnan pratade om min kropp och jag kände mest en press att ha ännu bättre kropp. Jag önskade att hon hade träffat mig några år tidigare då jag var i superbra form. Kommer aldrig bli så igen. Jag vill helst inte att kvinnor pratar alls om mitt utseende, inte ens om det är komplimanger. Jag blir bara mer självmedveten, kan inte slappna av.
Hellre då att hon säger nåt positivt om mig som person, och ännu hellre visar det om hon känner attraktion.

Alla har något dom gillar mindre med sig själva eller t.o.m. hatar.
Ibland prickar man mitt i prick genom att belysa sina fläckar på ett mer humoristiskt sätt.
Då avdramatiserar man det hela.
Citera
2025-11-20, 08:03
Medlem
Citat:
Alla har något dom gillar mindre med sig själva eller t.o.m. hatar.
Ibland prickar man mitt i prick genom att belysa sina fläckar på ett mer humoristiskt sätt.
Då avdramatiserar man det hela.

Kvinnor säger att män måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar.
Med tanke på vad kvinnor säger till män så man tolka det som att kvinnor använder det som en ursäkt.
Gäller samma för kvinnor, att kvinnor måste kunna skratta åt sig själva, inte ta sig själva på så stort allvar?
Jag har sett att utseendet är en känslig fråga för kvinnor, så det är inte lika roligt om män skulle säga samma till kvinnor som kvinnor säger till män.
Jag är säker på att kvinnor jag umgåtts med skulle tycka sämre om mig om jag helt plötsligt utan förvarning sagt nåt negativt om deras kroppar. Borde de inte skratta åt sig själva?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-20 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in