2025-11-17, 18:09
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Just den där biten med att smyga har jag inte sysslat med på.. 25 år eller så där men jag håller med om att det är ohyggligt smidigt med vapes.

Det verkar tillräckligt bökigt (jag har rätt låg tröskel för sånt, tror inte alls att det är svårt men det känns mer inte som ett pyssel som skulle roa mig) för att jag ska vara helt okej med att betala för färdiga produkter. Det stör mig mer att det inte är särskilt prisvärt att köpa lösa carts. Ska man ha allt shit som man ska ha för att det ska bli så bra som möjligt så är det också en ganska påtaglig investering man ska punga ut med. Men to each his own.
Inte för alla så jag förstår dig och kan du redan röka fritt så är ju en joint jävligt nice. Röker inte rent grönt pågrund av stanken och skulle jag haft friheten som du så skulle jag säkert gjort det då och då.
Själv rullade man 10+jointar om dagen och spenderade en hel del tid på det, tyckte det va lite skönt som meditation men glad att jag slipper det nu.

800kr för en vape är sjukt!
Citera
2025-11-17, 18:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Inte för alla så jag förstår dig och kan du redan röka fritt så är ju en joint jävligt nice. Röker inte rent grönt pågrund av stanken och skulle jag haft friheten som du så skulle jag säkert gjort det då och då.
Själv rullade man 10+jointar om dagen och spenderade en hel del tid på det, tyckte det va lite skönt som meditation men glad att jag slipper det nu.

800kr för en vape är sjukt!
Alltså jag vet inte. Det är inte så mycket dyrare än en femma och ett paket cigg liksom.
Citera
2025-11-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Alltså jag vet inte. Det är inte så mycket dyrare än en femma och ett paket cigg liksom.
Är man en helgrökare så är det absolut värt sitt pris och är man nyfiken på cannabis så tycker jag lätt man bör lägga 800kr(2ml) på en vape. Men ska man puffa dagligen och hela dagen på enbart vapes så kommer det svida i fickan.
Eftersom mina är så billiga så har man rökt mycket mer än förväntat och när jag ser min påse med 15+ tomma carts(1ml) på 2 månader så ser jag bara sparade pengar :P
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-17 kl. 19:00.
Citera
2025-11-17, 20:55
Medlem
thebandit777s avatar
Om man inte vill bli stukad & bäng, och bara är ute efter lite avslappning och bli lite flummig & skön, vad ska man prova?
En THCA Indica vape + en CBD vape kanske?
Citera
2025-11-17, 21:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Är man en helgrökare så är det absolut värt sitt pris och är man nyfiken på cannabis så tycker jag lätt man bör lägga 800kr(2ml) på en vape. Men ska man puffa dagligen och hela dagen på enbart vapes så kommer det svida i fickan.
Eftersom mina är så billiga så har man rökt mycket mer än förväntat och när jag ser min påse med 15+ tomma carts(1ml) på 2 månader så ser jag bara sparade pengar :P
Ja, det där är också en anledning till att jag inte vill börja göra eget - jag hade aldrig fått någonting annat gjort.
Citera
2025-11-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Hoppa precis in i tråden och tyckte ditt inlägg lät vettigt. Dock så undrar jag ifall man torskar med THCA i fickan och har precis kickat en. Torskar man som på vanligt gräs/hasch utan några invändningar ifall snuten tar piss?

Har tänkt köpa THCA men fattar inte vinkeln ifall man ändå torskar som om det vore det "riktiga"? Då kan man väl lika gärna skita i THCA?
Tydligen väldigt svårt att förstå. THCa är lagligt att sälja och inneha, så länge man inte Dekarboxylerar det...
Citera
2025-11-18, 10:39
Medlem
ReignEnjoyers avatar
Inte så påläst kring cannabanoider, skulle det vara möjligt att lösa upp "red lebanese" i smör för bakning eller det funkar inte så med thc-a?
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
https://www.upgradenatural.com/produkt/indica-super-mix-thca/

Köpte denna i och med rean och tyckte den var riktigt nice, ännu bättre än förväntat. Stark men även lugnande, känns skönt i kroppen och har starka ångestdämpande, medicinska egenskaper. Räcker med 1-2 bloss för bra verkan, smakar naturligt och inte syntetiskt. Extremt bra för sömnen, aptit, mot depression t.ex.
Tycker thcaprodukter som är bra ökar sexlusten rejält. Ökar också livslusten för folk som är gravt deppade.

Prövade UNs THCabuds och är extremt nöjd(postar kortare recensioner av blommorna senare), luktar och smakar otroligt bra, blomman man använt är av extremt fint material så känns lyxigt, 80kr/grammet hela buds eller 60kr/grammet för malda buds - och då får man minst "hela bitar" och inget 0,8gram som på gatan. Fick liten inblick av hur det kommer vara när cannabis legaliseras i Sverige i framtiden faktiskt!

Prövat flera THCa hasch men denna är min favorit:
https://www.upgradenatural.com/produkt/red-lebanese-29-thc-a/

UN levererar fer sure!

En klassning av THCa kommer vara förödande för svenska invånare och gynna kriminaliten, skapa inkörsport till tyngre preparat, öka dödsfallen/skador av otestade preparat, utanförskap och mycket annat destruktivt som följer i förbudets fotspår. Men korrupta förbudsivrare vill väl att Svensson ska lida, vara sjuka och beroende av tyngre preparat därav vill man göra det illegalt. Vidrigt är det.
Citera
2025-11-18, 12:31
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReignEnjoyer
Inte så påläst kring cannabanoider, skulle det vara möjligt att lösa upp "red lebanese" i smör för bakning eller det funkar inte så med thc-a?
Ja det ska fungera. Fast kanske lättare med isolat.
Citera
2025-11-18, 12:38
Medlem
ReignEnjoyers avatar
Finns det någon bra guide till det?
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja det ska fungera. Fast kanske lättare med isolat.
Citera
2025-11-18, 14:43
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
I denna tråden kanske det finns något (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Citera
2025-11-18, 14:51
Medlem
Citat:
Skaffa en borosilikatbägare på amazon, det finns borosilikatglas i vissa affärer som lagerhaus också dom bör funka.
Smula ner ditt hash I den och tillsätt lika mycket kokosolja.
Lägg in i förvärmd ugn 120grader I två eller tre timmar.
Blanda lite en eller två gånger emellanåt.
Voila använd det hur du vill!

Innehåller ditt hash 25% thca och du lägger I ett gram hash och ett gram kokosolja så blir hela vätskan 110mg thc. En normaldos ligger på 10-25mg, 4-5 droppar blir ungefär 25mg thc med 50/50 mix iallafall, det är så jag tänkt inta det.

Aldrig gjort det eller bakat med thc men det ska gå. Har decarbat en massa isolat iallafall.
I princip omöjligt att överdecarba om det decarbas tillsammans med kokosolja I rätt temperatur, men gå inte över 125grader.
Ska säkert gå på bakplåtspapper också men med tanke på kokosoljan så vet jag inte hur man ska få det att funka.

Så jag skulle gjort iallafall, lycka till!
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-18 kl. 15:27.
Citera
2025-11-18, 15:11
Medlem
Lagliga THCA-extrakt i Sverige, står de sig mot DarkNet-live resin?
Har kört mycket vanlig THC live resin/badder på sistone och funderar på att testa den lagliga THCA-varianten som finns på dessa svenska sidor nu.
Är det i närheten av samma styrka och smak när man dabbat, eller mest skräp?
Vilka märken är bäst just nu?

Kan tillägga jag testat hash thca pusher och lusker och båda var riktigt dåliga i smak och styrkan var under en 20% thc hash som jag också har att jämföra med. Så mina förhoppningar är inte höga på koncentratet men ska ändå ge det en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in