Citat:
Ursprungligen postat av
ReignEnjoyer
Lättar med isolat isåfall? Hade det funkat likadant?
Yes det funkar fint.
Isolat blandat med kokosolja kan du decarba I flera dagar med bara bara 0.08% cbn omvandling.
Sålänge du har rätt temp så är det bara att stoppa in i ugnen och vänta i 2+ timmarish, blanda lite skadar aldrig.
Doseringen blir ju helt annorlunda om du använder isolat, isolat omvandlas till 87%thc så en 1g isolat och 1g kokosolja blandning blir 2g vätska med 450mg thc i sig, 1 droppe blir då 25mg thc.
Jag skulle nog lagt I 2g kokosolja och ta mer droppar vid behov för att vara på den säkra sidan gällande dosering.
Jag har aldrig gjort detta för oralt intag så jag killgissar lite men det ska funka, jag decarbar mitt isolat torrt och använder det till vape carts, planerar på att göra nån sån här mixtur för oralt intag i framtiden och har då tänkt att blanda med kokosolja på detta sättet.
https://youtu.be/7ZD-NQWruX0?si=S7M-8-ONWRZxdrGM
Titta på den videon. 02:00 Han påstår att man kan decarba rent isolat I 4+ timmar utan nån kokosolja vilket han har fått mycket kritik för och vilket jag också är skeptisk över men studien han visar är med kokosolja.
Fan nu när jag tänker efter så stelnar väl kokosolja? Kanske inte är så lätt att droppa på tungan då.... man får väl värma upp det lite eller nåt.
Aja käkar du det bör du bli bäng iallafall