2025-11-18, 14:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det låter ju jättebra - men samtidigt väldigt konstigt att amazon skulle gå med på det eftersom de sitter på streamingrättigheterna. Toppen om det stämmer dock.

Nej, dåligt skämt av mig😔Ingenting sådant på Tv4 såklart
Svt körde dock nåt liknande på svt för ca två år sen. Så kanske där nån gång, vem vet? Gissar på att den kommer som torrent i helgen och att folk norpar den där istället för att se på prime. Brukar bli så
Citera
2025-11-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Jag tror att även om bevis presenteras så kommer vi inte att tro. Västvärlden och speciellt Sverige har blivit så trolös att vi inte ens tror på oss själva. Forskning visar att det är på ett särskilt sätt. Pöbeln skriker - Källa på det, AI. Och visar en obskyr yuetube-kanal från föregångslandet usa där allt som sägs och görs dör är sant. För visst finns det microchip i vaccin? Det har jag ju sett i USA att de säger är sant och riktigt.

Med dagens informationssamhälle är det allt oftare upp till en själv att bedöma vad man väljer att tro på som sant, eller åtminstone sannolikt. De som prompt måste se robusta bevis vet ju att det aldrig kommer att ske, vilket gör det så tacksamt att inta den sidan när ämnet ufo ska diskuteras. Då kan man inte ha fel. I frågan om disclosure kan man undra om inte dem som är med i filmen har mer att förlora än att vinna på att delta och uttala sig som de gör. Eller är de alla, inklusive filmmakarna, med i en s k psyop.. Varför då? Vad kan vara så motiverat att dölja att man väljer något så långsökt som att göra en film om ufo-fenomenet. Inget alls skulle jag vilja påstå kan vara så värt att slå en dimridå kring att man drar till med något så långsökt. Det vore ungefär som att jaga mygg med missiler.
Senast redigerad av Tedrom 2025-11-18 kl. 18:05.
Citera
2025-11-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Med dagens informationssamhälle är det allt oftare upp till en själv att bedöma vad man väljer att tro på som sant, eller åtminstone sannolikt. De som prompt måste se robusta bevis vet ju att det aldrig kommer att ske, vilket gör det så tacksamt att inta den sidan när ämnet ufo ska diskuteras. Då kan man inte ha fel. I frågan om disclosure kan man undra om inte dem som är med i filmen har mer att förlora än att vinna på att delta och uttala sig som de gör. Eller är de alla, inklusive filmmakarna, med i en s k psyop.. Varför då? Vad kan vara så motiverat att dölja att man väljer något så långsökt som att göra en film om ufo-fenomenet. Inget alls skulle jag vilja påstå kan vara så värt att slå en dimridå kring att man drar till med något så långsökt. Det vore ungefär som att jaga mygg med missiler.

Det är inte för inte Sverige är det mest sekulariserade landet i världen. Få människor att tro? Nej på den. Som sagt: "vi" är så avig mot att tro att vi inte ens tror på oss själva, Tack sossarna för den.
Att inte tro ligger numera i våra gener., emedan vi som är öppna för det vi vet eller kan bevisa , tror jag lever ett betydligt rikare och mer spännande liv och med fler möjligheter än de/ni andra.
Decart sa väl något i stil med: Jag tänker därför finns jag. Svensken säger - bevisa det eller visa en källare.
Citera
2025-11-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Jag antyder att allt med UFO och gröna varelser är hittepå.
Vem fan pratar om "gröna varelser"?
UFO . Så länge du inte kan identifiera det så är det ett UFO.
Fel på båda.
Citera
2025-11-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Det är inte för inte Sverige är det mest sekulariserade landet i världen. Få människor att tro? Nej på den. Som sagt: "vi" är så avig mot att tro att vi inte ens tror på oss själva, Tack sossarna för den.
Att inte tro ligger numera i våra gener., emedan vi som är öppna för det vi vet eller kan bevisa , tror jag lever ett betydligt rikare och mer spännande liv och med fler möjligheter än de/ni andra.
Decart sa väl något i stil med: Jag tänker därför finns jag. Svensken säger - bevisa det eller visa en källare.

Att bara tro på måfå utan några som helst belägg, det är ju sånt man gör i kyrkan. Jag menar snarare en tro på det som kan gå att hitta belägg för. Jag kan tro att vetenskapen kommer att göra framsteg och ge oss mer kunskap inom de flesta områden, exempelvis om rymden. Det känns till och med sannolikt eftersom det finns något påtagligt att utforska.
Senast redigerad av Tedrom 2025-11-19 kl. 19:42.
Citera
2025-11-19, 20:17
Medlem
brutenbryggas avatar
Spekulativ frågeställning. Om vi förutsätter att revese-engineering är äkta, och världens tre stormakter har haft ett hemligt kallt krig för att bli först med banbrytande teknologi. Hur skulle USA agera om någon av de andra länderna lyckades utveckla det först? Så att säga USA står nu och stampar i panik, för man har fortfarande ingen aning om hur tex Kina eller Ryssland har lyckats med detta.

Hur skulle det eventuella scenariot skina över filmen Age of Disclosure? Att UFO-ämnet senaste åren succsessivt avstigmatiserats och nu är frågor i kongressen och media mm. Filmen, enligt filmskaparna själva, har den bredare allmänheten som målgrupp och syftet bör då vara att förankra ämnet till folket, snarare än oss redan ufointresserade.

- Görs detta för att man själva har gjort framsteg med teknologin och vill vänja folket vid vad alla så småningom kommer att få se?

- Eller görs detta tvärt om för att en fiende har lyckats med utvecklingen först? Och nu behöver man tex ändra hela sin strategiska utvecklingsinfrastruktur för att snabba på att också "knäcka koden" och hänga med i kapplöpningen? Och då är avslöjandet något som krävs, trots ett högt pris.

- Eller så har ingen ännu lyckats komma nånvart, eller så finns det inget med substans och det en psyop (igen). För något helt annat syfte. Men 80 år konsekvent psyop, med så många tusentals berörda från helt olika delar av hela världen... Det känns konstigt om det inte finns något att bakom det hela.

Vad vore troligast? Och vad indikerar den kommande filmen gällande de olika scenarierna?

Redigering för tillägg: Ross Coulthart är inne lite på denna frågeställningen i sin senaste på NewsNation, därför jag började fundera. Länk här nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=zR5I8w98srI

PS. Ibland tycker jag Ross C svävar ut om lite allt möjligt så tittar inte ens på allt han lägger ut. Men den här videon, om den här kommande filmen, tycker jag var väldigt sevärd. Så vill tipsa andra att se den. Beliver som debunker. Länken ovan.
Senast redigerad av brutenbrygga 2025-11-19 kl. 20:39.
Citera
2025-11-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Spekulativ frågeställning. Om vi förutsätter att revese-engineering är äkta, och världens tre stormakter har haft ett hemligt kallt krig för att bli först med banbrytande teknologi. Hur skulle USA agera om någon av de andra länderna lyckades utveckla det först? Så att säga USA står nu och stampar i panik, för man har fortfarande ingen aning om hur tex Kina eller Ryssland har lyckats med detta.

Med hänsyn till att alla dessa stormakter gemensamt beslutat att hålla detta tema såpass hemligt så många årtionden kan man fråga sig vad som egentligen sker bakom kulisserna?

Är de verkligen så oppositionslystna som de vill ge sken av (e.g. Ukraina-kriget osv.), eller finns det dolda samarbeten?
Citera
2025-11-19, 21:00
Medlem
harryguccis avatar
Citat:

Hur skulle det eventuella scenariot skina över filmen Age of Disclosure? Att UFO-ämnet senaste åren succsessivt avstigmatiserats och nu är frågor i kongressen och media mm. Filmen, enligt filmskaparna själva, har den bredare allmänheten som målgrupp och syftet bör då vara att förankra ämnet till folket, snarare än oss redan ufointresserade.

- Görs detta för att man själva har gjort framsteg med teknologin och vill vänja folket vid vad alla så småningom kommer att få se?

- Eller görs detta tvärt om för att en fiende har lyckats med utvecklingen först? Och nu behöver man tex ändra hela sin strategiska utvecklingsinfrastruktur för att snabba på att också "knäcka koden" och hänga med i kapplöpningen? Och då är avslöjandet något som krävs, trots ett högt pris.

- Eller så har ingen ännu lyckats komma nånvart, eller så finns det inget med substans och det en psyop (igen). För något helt annat syfte. Men 80 år konsekvent psyop, med så många tusentals berörda från helt olika delar av hela världen... Det känns konstigt om det inte finns något att bakom det hela.

Vad vore troligast? Och vad indikerar den kommande filmen gällande de olika scenarierna?

Redigering för tillägg: Ross Coulthart är inne lite på denna frågeställningen i sin senaste på NewsNation, därför jag började fundera. Länk här nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=zR5I8w98srI

PS. Ibland tycker jag Ross C svävar ut om lite allt möjligt så tittar inte ens på allt han lägger ut. Men den här videon, om den här kommande filmen, tycker jag var väldigt sevärd. Så vill tipsa andra att se den. Beliver som debunker. Länken ovan.

Kanske har varken USA, Ryssland eller Kina kommit särsklit långt i processen att reverse engineera teknologin. Men USA måste eventuellt luckra upp hela ämnet för att kunna tävla mot en mer totalitär stat som Kina, som (om det stämmer, vilket jag skulle satsa allt på) lätt kan kasta tusentals ingengörer etc på "problemen/utmaningarna". Enligt de amerikanska visselblåsarna verkar programmen vara sjukt compartmentlized-iserade. Ingen kan "jämnföra anteckningar", vilket är totalt ovetenskapligt och tungrott.
Citera
2025-11-19, 22:09
Medlem
Citat:
Spekulativ frågeställning. Om vi förutsätter att revese-engineering är äkta, och världens tre stormakter har haft ett hemligt kallt krig för att bli först med banbrytande teknologi. Hur skulle USA agera om någon av de andra länderna lyckades utveckla det först?

En 80 år psyop. För vad? Trump var inte född då och Epsteinfilerna inte aktuella.. Nej, men gissar i så fall på alternativet att bli först med att lyckas förstå hur tekniken fungerar och kopiera den. Något samarbete mellan stormakterna känns mindre troligt. Snarare att utbytet sker via spionage i så fall. Det som skiljer länderna är väl att USA är en demokrati och att därför får sådant diskuteras öppet som inte de andra stormakterna tillåter. En vägg av förnekanden och desinformation gör ändå att inget viktigt egentligen avslöjas.
Citera
2025-11-19, 23:04
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Kanske har varken USA, Ryssland eller Kina kommit särsklit långt i processen att reverse engineera teknologin. Men USA måste eventuellt luckra upp hela ämnet för att kunna tävla mot en mer totalitär stat som Kina, som (om det stämmer, vilket jag skulle satsa allt på) lätt kan kasta tusentals ingengörer etc på "problemen/utmaningarna". Enligt de amerikanska visselblåsarna verkar programmen vara sjukt compartmentlized-iserade. Ingen kan "jämnföra anteckningar", vilket är totalt ovetenskapligt och tungrott.

USA har redan gjort det för längesen. Finns en anledning till varför majoriteten av alla ufo relaterade händelser utspelar sig där. Framförallt då i Nevada öknen, i och omkring Area 51.
Citera
2025-11-19, 23:07
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
Med hänsyn till att alla dessa stormakter gemensamt beslutat att hålla detta tema såpass hemligt så många årtionden kan man fråga sig vad som egentligen sker bakom kulisserna?

Är de verkligen så oppositionslystna som de vill ge sken av (e.g. Ukraina-kriget osv.), eller finns det dolda samarbeten?

Det undrar jag med väldigt mycket. Tänk om det finns tentakler ut i hela NATO och dess allierade och vad dom nu sysslar med. Eller mellan andra länder, kanske till och med mellan väst och öst. Kanske därför en disclosure är större än man kan tro.

Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci

Bra poäng glömde nämna det med USAs compartimalization som kan vara ett eget bakslag. Jämfört med hur andra länder skulle kunna avancera snabbare med färre regelraka tyglar. Många har tidigare i tråden och andra ufo-trådar, varit inne på den här saken. Kanske kan det vara så. Undrar vem som ligger längst fram... om man nu tänker att substansen i detta är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
En 80 år psyop. För vad? Trump var inte född då och Epsteinfilerna inte aktuella.. Nej, men gissar i så fall på alternativet att bli först med att lyckas förstå hur tekniken fungerar och kopiera den. Något samarbete mellan stormakterna känns mindre troligt. Snarare att utbytet sker via spionage i så fall. Det som skiljer länderna är väl att USA är en demokrati och att därför får sådant diskuteras öppet som inte de andra stormakterna tillåter. En vägg av förnekanden och desinformation gör ändå att inget viktigt egentligen avslöjas.

Ja det är den stora frågan. Antingen är det en 80 år lång psyop för vad, att ljuga, fejka bilder filmer och storys över hela världen, skriva böcker och nu i modern tid youtubevideos mm. Håller med om att det då känns mer troligt att det är någonting som döljs. Något viktigt. Vad är jag kluven för att dra slutsats om. Kan ju vara - om det inte alls handlar om ufon och rymden - en helt ny banbrytande energikällsa. Som man ändå uppfunnit här på jorden. Men då betyder det att hela seklerna av ufo-material är dirigerat. Så jag,anar ugglor i mossen. Och tror mer på ett korn av sanning i att vi inte alls är ensamma i universum och där nånstans finns nått eller jättemycket, som vi inte får veta än. Och samtidigt har jag i tanken att tex Kina kanske hunnit först i mål med teknologin...
Citera
2025-11-20, 07:22
Medlem
Citat:
Det undrar jag med väldigt mycket. Tänk om det finns tentakler ut i hela NATO och dess allierade och vad dom nu sysslar med. Eller mellan andra länder, kanske till och med mellan väst och öst. Kanske därför en disclosure är större än man kan tro.

Ja det är den stora frågan. Antingen är det en 80 år lång psyop för vad, att ljuga, fejka bilder filmer och storys över hela världen, skriva böcker och nu i modern tid youtubevideos mm. Håller med om att det då känns mer troligt att det är någonting som döljs. Något viktigt. Vad är jag kluven för att dra slutsats om. Kan ju vara - om det inte alls handlar om ufon och rymden - en helt ny banbrytande energikällsa. Som man ändå uppfunnit här på jorden. Men då betyder det att hela seklerna av ufo-material är dirigerat. Så jag,anar ugglor i mossen. Och tror mer på ett korn av sanning i att vi inte alls är ensamma i universum och där nånstans finns nått eller jättemycket, som vi inte får veta än. Och samtidigt har jag i tanken att tex Kina kanske hunnit först i mål med teknologin...
Ja, det är frågan. Kan det vara så att historien som den varit senaste 80 åren har ett samband med mörkläggningen om UAP/NHI eller som en konsekvens formats av den djupare statens intriger. Krig, industrier och geopolitiska maktspel, mer nyligen 9/11 och dess följder som påverkar hela världen idag.

Roswellincidenten var den 5 juli 1947. CIA formas en kort tid därefter, 18 September 1947. Var hela CIA's ursprung och syfte att skydda en mörkläggning om UAP/NHI? Världen tror dock på ett narrativ som tv-serien ''Homeland''.

50 Year Old NEVER-BEFORE-HEARD Interview (Roswell Will Never Be The Same)
https://www.youtube.com/watch?v=xC3Ln3-tyds&t=1s

Kom också ihåg vad FBI direktör Ted Gunderson sa; CIA is the most active Terrorist organization in the world.
[url]https://www.dailymotion.com/video/x8z7542

Men hur djupt går egentligen kaninhålet. För djupt för att någonsin fullt avslöjas inom våra livstider?

Det andra aspekten är faran om det förblir dolt i 80 år till. Kanske därför så många visselblåsare och politiker nu träder fram och intresset för ett Disclosure ökat inom maktens korridorer. Är man kanske genuint oroliga för vart utvecklingen kommer att leda ifall det inte avslöjas?

Kina reser sig och den geopolitiska kartan med USA's globala dominans sedan Sovjetunionen fall ritas om på nytt, är man tvungna att agera, därför att klockan tickar? En mörkläggning om UAP's verkliga natur har kanske passerat sitt bäst före datum. Världen förbereds för ett nytt paradigm och den djupa staten klarar inte längre av att hålla locket på, men trots det är kanske psy-ops en del av det planerade Disclosure som den djupa staten vill framföra, för återigen är kaninhålet kanske helt enkelt för djupt för vår tids generation, som idag är barn eller barnbarn till den generation då allt tycks ha startat.

President Dwight Eisenhowers historiska tal till nationen Jan. 17, 1961:
In the councils of government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex. The potential for the disastrous rise of misplaced power exists, and will persist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in