Spekulativ frågeställning. Om vi förutsätter att revese-engineering är äkta, och världens tre stormakter har haft ett hemligt kallt krig för att bli först med banbrytande teknologi. Hur skulle USA agera om någon av de andra länderna lyckades utveckla det först? Så att säga USA står nu och stampar i panik, för man har fortfarande ingen aning om hur tex Kina eller Ryssland har lyckats med detta.
Hur skulle det eventuella scenariot skina över filmen Age of Disclosure? Att UFO-ämnet senaste åren succsessivt avstigmatiserats och nu är frågor i kongressen och media mm. Filmen, enligt filmskaparna själva, har den bredare allmänheten som målgrupp och syftet bör då vara att förankra ämnet till folket, snarare än oss redan ufointresserade.
- Görs detta för att man själva har gjort framsteg med teknologin och vill vänja folket vid vad alla så småningom kommer att få se?
- Eller görs detta tvärt om för att en fiende har lyckats med utvecklingen först? Och nu behöver man tex ändra hela sin strategiska utvecklingsinfrastruktur för att snabba på att också "knäcka koden" och hänga med i kapplöpningen? Och då är avslöjandet något som krävs, trots ett högt pris.
- Eller så har ingen ännu lyckats komma nånvart, eller så finns det inget med substans och det en psyop (igen). För något helt annat syfte. Men 80 år konsekvent psyop, med så många tusentals berörda från helt olika delar av hela världen... Det känns konstigt om det inte finns något att bakom det hela.
Vad vore troligast? Och vad indikerar den kommande filmen gällande de olika scenarierna?
Redigering för tillägg: Ross Coulthart är inne lite på denna frågeställningen i sin senaste på NewsNation, därför jag började fundera. Länk här nedan.
https://www.youtube.com/watch?v=zR5I8w98srI
PS. Ibland tycker jag Ross C svävar ut om lite allt möjligt så tittar inte ens på allt han lägger ut. Men den här videon, om den här kommande filmen, tycker jag var väldigt sevärd. Så vill tipsa andra att se den. Beliver som debunker. Länken ovan.