Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-17, 22:32
Medlem
iiimpossibles avatar
Haha, blev ändå lite förvånad så måste ändå fråga om någon annan varit med om detta.
Att hålla en hand, klappa lite på ryggen osv är inget konstigt i den "vanliga vården" - så det kanske är lite samma sak här och att jag bara missat det?

Iallafall. Jag var hos tandläkaren idag varav en student var med, finns inget ont att säga om någon utav dom. Professionella, omhändertagande och inkännande.
Ingreppet tog nästan två timmar och någon gång under denna tiden så säger tandläkaren att "nu kan du få stänga munnen och vila lite" varav min käke stänger lite hackigt och kort därefter känner jag som om studenten smeker lite halvt med ett finger över kinden på mig två gånger.
Jag hade fått lugnande pga rädsla så jag tänkte inte mer på det just där och då. Sen slog tanken mig att jag kanske dreglat utan att märka det pga bedövningen, men då borde det ju hänt flera gånger.

Så, vad säger ni? Hade jag tur att träffa en väldigt omhändertagande student eller är detta lika vanligt förekommande inom tandvården bara att jag hittils missat det?
Citera
2025-11-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Haha, blev ändå lite förvånad så måste ändå fråga om någon annan varit med om detta.
Att hålla en hand, klappa lite på ryggen osv är inget konstigt i den "vanliga vården" - så det kanske är lite samma sak här och att jag bara missat det?

Iallafall. Jag var hos tandläkaren idag varav en student var med, finns inget ont att säga om någon utav dom. Professionella, omhändertagande och inkännande.
Ingreppet tog nästan två timmar och någon gång under denna tiden så säger tandläkaren att "nu kan du få stänga munnen och vila lite" varav min käke stänger lite hackigt och kort därefter känner jag som om studenten smeker lite halvt med ett finger över kinden på mig två gånger.
Jag hade fått lugnande pga rädsla så jag tänkte inte mer på det just där och då. Sen slog tanken mig att jag kanske dreglat utan att märka det pga bedövningen, men då borde det ju hänt flera gånger.

Så, vad säger ni? Hade jag tur att träffa en väldigt omhändertagande student eller är detta lika vanligt förekommande inom tandvården bara att jag hittils missat det?

Men herrejisses, kände empati för att du kämpat och härdat ut trots din ångest eller kollade käkmuskelaturen.

Hoppas du fick ett bokmärke också.
Citera
2025-11-17, 22:45
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Fan vilket äckel du är som tror att en tandläkare smeker dig på kinden för hon gillar dig, du är förfan en 25 årig oskuld som sitter och runkar hela dagarna.

Min tandläkare la sin hand på mitt bröst och sa jag kändes vältränad, den du!
Brydde mig inte ett skit helt ärligt och som man ska man kunna skilja på kvinnor som skojar eller bara är vänliga mot för kvinnor som flirtar.

Tro mig, hon vill inte ha din 7 cm kuk.
Citera
2025-11-17, 22:51
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Fan vilket äckel du är som tror att en tandläkare smeker dig på kinden för hon gillar dig, du är förfan en 25 årig oskuld som sitter och runkar hela dagarna.

Min tandläkare la sin hand på mitt bröst och sa jag kändes vältränad, den du!
Brydde mig inte ett skit helt ärligt och som man ska man kunna skilja på kvinnor som skojar eller bara är vänliga mot för kvinnor som flirtar.

Tro mig, hon vill inte ha din 7 cm kuk.

Jävlar vilken vändning detta tog haha. Du tänker i helt andra banor än vad jag gör vännen. Jag pratar om genuint fina gester som inte betyder något annat än empati - något jag vet förekommer i vår vanliga vård, men inte trodde var direkt förekommande hos TL förutom möjligtvis för barn.

Man är jag inte heller.
Citera
2025-11-17, 22:55
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Men herrejisses, kände empati för att du kämpat och härdat ut trots din ångest eller kollade käkmuskelaturen.

Hoppas du fick ett bokmärke också.

Ja och det är inget fel med det! Jag blev bara förvånad över att jag isåfall missat att TL är lika noga med empati/empatiska gester som övriga vården, såvida man inte pratar om barn då.
Hur jag än förklarar det låter det galet, men om man snälltolkar så förstår man förhoppningsvis.
Citera
2025-11-17, 23:04
Medlem
Det torkades bara bort något som sprättat och fastnat under behandlingen.
Citera
2025-11-17, 23:15
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Det torkades bara bort något som sprättat och fastnat under behandlingen.

Hade kunnat vara! Men med bara handsken, och rakt ner på golvet?
Sen tänker jag att man nog är lite snabbare och/eller mer "punktmarkerad" då, om man ska borsta bort något. Åtminstone har tidigare varit så om det behövts, samt även jag själv i mitt eget yrke.
Citera
2025-11-17, 23:54
Medlem
Har hänt mig också, särskilt om behandlingen varit utdragen. Tandläkaren har strukit lätt med fingrarna över käken eller kinden. Jag tycker att det känns fint ändå, trösterikt. Kan rekommendera att be om bitblock nästa gång, det hjälper mycket och gör att det går att slappna av lite i käken.
Citera
2025-11-18, 00:00
Medlem
exoticspices avatar
När det hackade/knakade i käken när du skulle stänga munnen upplevde studenten att det var jobbigt för dig när du haft munnen öppen en längre stund.

Studenten tyckte lite synd om dig. Du tyckte att båda var omhändertagande och inkännande och du fick bevis för att det var så.
Citera
2025-11-18, 00:57
Medlem
Anmäl! Omedelbart!
(Tillägg: i en annan tid, ett annat Sverige, gjorde jag mig skyldig till det som idag skulle ha renderat krigsrubriker: På den ortopedklinik jag vanligtvis jobbade, var det vår plikt att smörja de patienter som hade ryggläge och var mer eller mindre orörliga, med salva, ett par gånger varje natt. Under hälar, och under svanskotan. För att förhindra trycksår.
Det föregicks inte av något direkt parlamenterande, man smög in, gjorde det man skulle, vände på kudden och erbjöd lite att dricka, om patienten var vaken.
Jag åkte bort och jobbade i fjärran land ett tag, när jag kom tillbaka upplyste mig ingen om ändrade rutiner. Så jag smorde på. Undersköterskan berättade fnittrande om en ung kille som känt sig mycket förvirrad av någon som kom in i mörkret och trevade under rumpan. Med handskar och salva.
Senast redigerad av rosalenin 2025-11-18 kl. 01:12.
Citera
2025-11-18, 01:33
Medlem
min tandläkare körde up brösten i nyllet på mig under en rotfyllning.
Bör jag anmäla henne för sexuella trakaserier?
Citera
2025-11-18, 02:36
Medlem
oiiihs avatar
jag har med fått pattarna i fejjan under en rotfyllning jag vet hur det är,det är så att det kan uppkomma behagliga spänningar/krypningar i brösten emmelanåt,,och den enda sättet att bli av med späningarna/krypningarna är att ge brösten fysisk direkt stimuli,,,,vilket blir som en liten, men behaglig orgsam,så varför inte med mitt ansikte som medel..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in