Citat:
Ursprungligen postat av
Finnvedssonen
Sen kan man diskutera hur olika banprofiler passar olika åkare. Som det gjordes inför Trondheim. Alla här inne VISSTE att Skistad skulle vinna enkelt på hemmaplan. Och nu VET folk igen. Att ni aldrig lär er tänker jag…
Kan ikke minnes at
alle svensker her inne skrev at de
visste det, og va jeg selv skrev, vet jeg.
Og det å skrive at man tror det kan bli mer åpent i OS er ikke det samme som å vite, og å aldri lære seg.
06.02.25
"Ursprungligen postat av Lookalike
Jonna ser kalas ut. Blir svårt för Skistad i VM detta".
Jonna "superstuss" Sundling har et nivå som ingen annen. Hennes seiere i skejt har vært så nære de beste herrene
som 7-8 %, de andre ligger på 12-15%
14.02.25
Va gjelder
Kristine, vil hun være sjanseløs mot Jonna i Trondheim i den form hun hadde i seg i dag.
24.02.25
Ursprungligen postat av katw
"På ett sätt vore det lite kul om Jonna, Skistad och Linn krokar ihop, faller och Maja gör en Steven Bradbury och tar guldet."
Skistad og Linn kanskje, men ikke Jonna, for hun kommer ikke til å være der i det tunge føret,
men en bra bit foran de andre to
06.03.25
"Ursprungligen postat av Alkibiades
Två saker oroar mig inför dam-sprinten. Att Jonna åker på samma skidmärke som gick dåligt under skidskytte-VM och att det blir isiga (snabba och lätta) förhållanden."
Tror ikke du behøver å uroe deg så mye Alki. Om det blir isig, er det specielt den naturlige balansen, og de generelle skiferdighetene
som vil komme til sin rett, og der er hun best.
Så er det jo ofte så at mindre og lettere utøvere kan misgynnes noe av hardt underlag ift til andre, men det beror mere på at de
(som oftest) har kortere og mindre kraftfulle skjær enn de tyngre utøverne.
Jonna derimot, har utrolig sterke ben, og når hun trykker ned i underlaget, så svarer det så godt at hun bare flyr fram.
Hun kommer til å ta det her. I prologen tidlig på dagen, vil vi se at de forskjellige skimerkers specialiteter vil kunne gi uventede utslag.
Fischers kanter tar ikke like godt som andre merker, så Fischer-utøvere vil kunne lide under dette, men det vil nog utjevne seg utover
dagen, avhengig av hvor godt solen tar. Så skimerkene vil nog nærme seg hverandre jo nærmere finale vi kommer.
Nu burde jo jeg som Jonna-fan med Jonna-avatar kommet på vilket skimerke hun kjører på

, men kommer ikke på det i farten,
så tar gjerne en tilbakemelding på det.
06.03.25
At Jonna skulle være outstanding har nu iaf jeg visst i noen måneder, så ble egentlig positivt overrasket over at hun på tross av de
uheldige omstendighetene og blytungt føre fremdeles var klart nest best etter Jonna.