2026-06-11, 12:29
  #3973
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
FIS diktator har blivit störtad

Jättebra. Trodde han skulle lyckas mygla till sig en mandatperiod till.
Citera
2026-06-11, 15:51
  #3974
Medlem
Man kan ju bara hoppas att både Storbritannien och Sverige passade på att göra sig av med hans medborgarskap, så kan h n sitta med sitt georgiska medborgarskap.
Citera
2026-06-11, 15:58
  #3975
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Verkar som att Byström både totalt saknar ledaregenskaper och vanligt hyfs. Väldigt oklart hur han tagit sig så långt och dessutom fått stanna så länge.

Väldigt duktig på att inte göra nånting och försöka vara alla till lags. Våra fenomenala damers resultat har räddat upp mycket, det har vi ju fått se från en del skribenter här inne i forumet. "Rekordmästerskap med mängder av medaljer, inte kan väl Byström göra ett dåligt jobb då?"


Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Är inte det en märklig inställning från Anger? Borde han inte ha framfört sin kritik (om det fanns någon) via samtal till Byström istf att ta den i media. Hade han förväntat sig att Byström skulle ringa och be om ursäkt för att han var en dålig chef. Eller vad?

Påminner återigen att en av dom stora punkterna från Expressens ökända "hit-piece" på Byström var just avsaknaden av återkoppling av kritik som man framfört till ledningen. Dom verkar ha varit väldigt duktiga på att ducka kritik i ledningen, lite som du är när man framför den här typen av argumentation som inte passar din agenda.
Citera
2026-06-11, 17:44
  #3976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry

Påminner återigen att en av dom stora punkterna från Expressens ökända "hit-piece" på Byström var just avsaknaden av återkoppling av kritik som man framfört till ledningen. Dom verkar ha varit väldigt duktiga på att ducka kritik i ledningen, lite som du är när man framför den här typen av argumentation som inte passar din agenda.

Ja du, någon agenda när det gäller längdskidåkning har jag definitivt inte. Vad är det du inte förstår den här gången då?
Citera
2026-06-12, 11:40
  #3977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
FIS diktator har blivit störtad

Hela Norge jublar.

https://www.nrk.no/sport/fis-kongressen_-kontroversielle-eliasch-kastet-som-president-1.17916796
Citera
2026-06-12, 13:17
  #3978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Hela Norge jublar.

https://www.nrk.no/sport/fis-kongressen_-kontroversielle-eliasch-kastet-som-president-1.17916796
Ja, er det en eneste grunn til ikke å være glad for at Johan Eliasch er borte som FIS sjef?
Citera
2026-06-12, 17:40
  #3979
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Är det Fischer som har minskat sitt engagemang eller Salomon som ökat sitt?

Fischer har iaf värvat Jules Chappaz.
---

Fruktansvärd familjetragedi för U23-VM-fyran Teo Galli. Bägge hans systrar döda i en frontalkrock med bil...
Citera
2026-06-13, 21:49
  #3980
Medlem
Moa Lundgren tar över Riboms plats hos Rossignol. https://www.instagram.com/p/DZfUYjxyqRN/
Citera
2026-06-14, 11:47
  #3981
Medlem
Dagligvaregiganten Coop gir seg som hovedsponsor for verdenscupen i langrenn etter åtte år, melder Adresseavisen.

Coops sponsoravtale har ifølge Adresseavisen en årlig verdi på mellom 15 og 20 millioner kroner. Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) har foreløpig ikke besvart avisens henvendelser om konsekvensene av at hovedsponsoren gir seg.

– Med mindre de får en tilsvarende stor sponsor, må hele opplegget nedskaleres. En avtale på 15-20 millioner betyr utrolig mye, mener Andreassen.

https://www.abcnyheter.no/sport/adressa-coop-gir-seg-som-langrennssponsor-en-katastrofe/1573356
Citera
2026-06-14, 15:20
  #3982
Medlem
bridgeblandnings avatar
Inget tv-bolag har köpt rättigheter till VM heller. Sporten är döende.
Citera
2026-06-14, 19:16
  #3983
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Inget tv-bolag har köpt rättigheter till VM heller. Sporten är döende.
Ja du blir nog VIAPLAY tillslut som tar det hela, SVT har inte kapitalet och T nej dem tror jag inte ens nära!V
Citera
2026-06-14, 20:42
  #3984
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
När an sitter och kolar på Fotbolls-Vm så känner jag att Längdskidåkning är otroligt mer intressant. Fotbollen är steril, kommersilaiserad och många tråkiga matcher. Längdskidåkning är en riktig sport med blod, svett och Tårar.

Att satsa på dödgrävarsporten fotboll istället för längdåkning är vad man kan vänta sig av COOP. Dyra priser i deras butiker har de alltid så det är klart de kallhamrade pengarna styr.
__________________
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2026-06-14 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in