Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Klart det finns killar med baktankar och de som försvarar tjejer som inte vill ha försvar. Men enkelt då att ni rensar bort killar och tjejer som söker rättvisa och därför talar. De har inga tankar om att de ska ses som bättre. De vill bara ha sinnesro att ha sagt ifrån och de önskar samma hjälp tillbaka.
Exakt! Ser man någon kasta skit och dynga över kvinnor eller skit och dynga över män. Så säger/skriver man ifrån. Ryter till. För att man bryr sig. Detta gör man utan baktankar. Mer än möjligtvis att det öppnar upp ett bättre klimat människor emellan. Vilket ju alltid är trevligt! Trevligt för alla.
Här om dagen såg jag en manlig skribent bli extremt påhoppad/mobbad pga hans val av fru. Då jag inte ville gå off topic i tråden, slängde jag iväg ett mail till honom istället. Visade honom att jag såg vad de i tråden utsatt honom för. Fick ett mail tillbaka. Kändes bra i själen att visa min sympati för honom. Hade
inte känts bra i själen att se honom ta emot de andra skribenternas skit och sedan bara låtsas som det regnar... Det ligger inte i min natur att vara ett likgiltigt vrak.
Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Inte helt tydligt vad du säger.
Jag tycker zombie-nation var mycket tydlig.
Det handlar inte om "whight knight". Utan det handlar om att man ser en oförrätt och blir illa till mods av den. Och vill säga ifrån. Ser jag någon skriva skit om kvinnor eller om män. Vill jag säga ifrån. Här på FB är det vanligaste att man ser skit och dynga riktas mot kvinnor. Så då blir det främst det man får säga ifrån om.
Män och kvinnor ska väl leva i harmoni med varandra? Trist då när skribenter vill avskaffa kvinnlig rösträtt, kallar levnadsglada kvinnor för "sperma hinkar", tycker att kvinnor över 25 är usla etc. Etc. Etc. Etc. Då säger man ifrån.
Inte för att få ligg. Utan för att det som skrivs är skit och dynga mot kvinnor, för könen långt ifrån varandra, Skapar disharmoni. Därför säger man ifrån. För bättre harmoni för oss
alla att ta del av.