2025-11-16, 20:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Peter och Nina Rung. Han hette Svensson då. De har startat Huskurage tillsammans som går ut på att man ska ingripa själv när man uppfattar att sin granne blir utsatt för våld genom att knacka på dörren, och inte nödvändigtvis vänta in polisen. Naysay:arna säger att det innebär en onödig risk för grannen ifråga, enkelt förklarat.
De är snake oil salesmen helt enkelt. Men det är inte trådens ämne, utan att maken söker sona sitt kisseri i TV genom att aktivt göra sig till en betacuck för att få ligga med sin fru.

Och det är en del av förklaringen varför en del män väljer den vägen. Andra är s k "sneaky fuckers" och låtsas ha de här åsikterna för att få ligga (Aftonbladetjournalisten som fick gå t ex)
Citera
2025-11-16, 20:28
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Det är samma fenomen som "the nice guy" grejen

Oftast så är de värre än vad de försöker visa sig som rätt så bissart

En normal man skulle stå emot orättvisor oavsett kön och genuint hjälpa den i nöd och inte förvänta sig någon sorts belöning för det

Jag håller dörren för folk om jag går före inte för att myladys first tip fedora* utan för att det är en sjysst grej att göra mot sin med människa

Alltså i grunden så är det att slänga någon under bussen och sen klappa sig själv i axeln vem fan vill vara i närheten av sådant?

Bara skitstövel beteende

Exakt!
Citera
2025-11-16, 20:37
Medlem
Hemligheten är väl att han vill få ligga. Sen att han många gånger hamnar i fel sällskap för det är väl mer som en olycka i arbetet typ.
Citera
2025-11-16, 20:48
Medlem
Du vet att det finns dom som kan tänka logiskt istället för att styras av sina känslor i varje sitaution?

Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag skulle känna att ok fair game, 1-0 till henne. Nu går jag vidare och gör mitt för att visa vem som är den tuffaste katten i djungeln av oss. =)

Varför känner inte du något liknande fast för er hanar sinsemellan?
Citera
2025-11-16, 20:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ett exempel skulle kunna vara att ett gäng med människor sitter i ett rum.
Både män och kvinnor.
Folk kanske emellanåt råkar prata över varandra. Både kvinnor som avbryter män och män som avbryter kvinnor. Då kommer den "vita riddaren" in och läxar upp mannen som råkade tala över kvinnan vid ett tillfälle.

Det är liksom på den nivån av handlingar. Småsaker förstoras upp som kränkningar för att cucken skall kunna ta rollen som beskyddare. Den här personen skriver liksom om hela berättelsen av situationen för att kunna skapa en bad guy som de kan läxa upp. Det kan ske av de olika skäl jag radade upp innan.
Ofta nog helt medvetet och strategiskt.
Jag har träffat sådana män och de brukar i regel ha en grandios självbild och mycket socialt dominanta.
Du använder begreppet cuck felaktigt.
En white knight limmar i praktiken på ett inställsamt sätt. Det är visserligen osympatiskt men inte en cuck.
En riktig gentleman står naturligtvis upp för en kvinna i nöd, utan baktanke.
Citera
2025-11-16, 20:55
Medlem
Det värsta är ju när white Knights visar sitt rätta jag och sen hamlar vi andra män i skiten för det också

Finns ju en rad många anledningar till varför de är stämplade sådär inte ens vi män gillar dessa
Citera
2025-11-16, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du använder begreppet cuck felaktigt.
En white knight limmar i praktiken på ett inställsamt sätt. Det är visserligen osympatiskt men inte en cuck.
En riktig gentleman står naturligtvis upp för en kvinna i nöd, utan baktanke.

Ja, jag använder nog ordet fel. White knight räcker.
Så är det ju.
Och en riktig gentleman är inte beräknande instrumentell på det sättet.
Han spelar inte hjälte när det inte finns någon skurk på det sättet.
Det är manipulation och egoism. Han sätter sig över och kastar andra framför bussen för att han själv vill uppfattas på ett visst sätt.

Det är det som är kärnan i alltihopa.
Det finns inget att förvara mot, men den beräknande narcissisten gör någon annan klandervärd för att själv framstå som hjälte.

Detta kan nog förekomma i andra sammanhang också. Jag har sett det faktiskt.
Det är inte helt ovanligt att man pekar ut någon som skurk för att kunna höja sig själv som rättvisefigur. Om personen man pekar ut och använder som trappsteg inte gjort något fel så är det manipulation.

Det är som att jag skulle säga till dig Enterprise att nu får du hålla käften och sluta trakassera Grungewhore. Han skulle applådera.
Men du har inte gjort något.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 21:12.
Citera
2025-11-16, 21:16
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har hört mycket gnäll om det. Normalt sätt så är det en viss typ av kvinnor som alltid hittar alla möjliga sätt att gnälla på män på.

Men finns det något faktiskt exempel och inte bara massa påhittade exempel/scenarion?
Citera
2025-11-16, 21:18
Medlem
zombie-nations avatar
Klart det finns killar med baktankar och de som försvarar tjejer som inte vill ha försvar. Men enkelt då att ni rensar bort killar och tjejer som söker rättvisa och därför talar. De har inga tankar om att de ska ses som bättre. De vill bara ha sinnesro att ha sagt ifrån och de önskar samma hjälp tillbaka.
Citera
2025-11-16, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har hört mycket gnäll om det. Normalt sätt så är det en viss typ av kvinnor som alltid hittar alla möjliga sätt att gnälla på män på.

Men finns det något faktiskt exempel och inte bara massa påhittade exempel/scenarion?

Tror att du kanske missförstår trådstarten lite.
Det finns kvinnor som klagar på män både när de är för beskyddande och de som inte alls är det.
Tråden handlar dock om något helt annat.

Den handlar om vissa mäns manipulativa falska hjältebeteende gentemot andra bra män för att framstå på ett visst sätt. Du får läsa Kalkryggar.
Citera
2025-11-16, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Klart det finns killar med baktankar och de som försvarar tjejer som inte vill ha försvar. Men enkelt då att ni rensar bort killar och tjejer som söker rättvisa och därför talar. De har inga tankar om att de ska ses som bättre. De vill bara ha sinnesro att ha sagt ifrån och de önskar samma hjälp tillbaka.

Inte helt tydligt vad du säger.
Citera
2025-11-16, 21:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Tror att du kanske missförstår trådstarten lite.
Det finns kvinnor som klagar på män både när de är för beskyddande och de som inte alls är det.
Tråden handlar dock om något helt annat.

Den handlar om vissa mäns manipulativa falska hjältebeteende gentemot andra bra män för att framstå på ett visst sätt. Du får läsa Kalkryggar.

Nej jag har nog inte missuppfattat tråden.

Som sagt, har du exempel som är riktiga eller bara påhittat nonsens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in