Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Nita white knight cucks var ju en sport i ungdomen.

Det är givetvis bara dom lägst stående männen som beter sig så såhär, dom som är falska, omanliga, patetiska osv. Försöka fjäska sin väg till fitta är ju inte bara direkt pinsamt för oss alla det är ju dessutom direkt kontraproduktivt så det är ju något off med dessa män mentalt med.
Ja fast vissa av dem är jättestöddiga, men det är falskt det de gör. Men det är nog någon form av kompensation de gör. Om de liksom rent objektivt står sig sämre så märker de att de kan tjäna på att
förminska andra män och göra sig själv till "beundransvärd". Fast det är en fejkad uppställning.
Fast sedan finns det nog också de som är snygga osv. Som inte hade behövt manipulera sådär, men där handlar det nog mer om att bara få social kontroll.
Vissa skulle ha sig en rejäl käftsmäll. I alla fall när de blandar in andra i sina spel.
Det är någon variant av godhetssignalerande de gör, bara lite mer komplext och de manipulerar rollerna och är villiga att slänga oskyldiga framför bussen.
Det känns som att jag börjar närma mig en mer klar definition av vad som sker.
Alltså de väljer ett offer. En annan man. Ofta någon som de ser som en konkurrent antagligen.
Sedan beter dom sig "uppläxande" mot den mannen, fast den mannen har inte gjort något fel.
För en tredje observatör är det inte lika tydligt vad som sker.
Den tredje observatören ser agerandet och tänker "hjältebeteende, beskyddarbeteende".
Om det finns ett beskyddarbeteende så måste det finnas något att beskydda från. Det är där misstaget sker. Man bedömer inte situationen efter den andra personens handling utan från den första personens beteende.
Ex. Jag läxar upp en annan man. En tredje observatör ser detta. Denna tänker "ädelt av UppmärksamhetsHora" att säga ifrån.
Fast egentligen fanns det inget att säga ifrån mot.
Situationen var manipulerad.
Sedan finns det ju situationer där det skall sägas ifrån, men det är en annan sak.
Det finns ju skitstövlar till män som misshandlar kvinnor osv.
Men ofta känns det nog som att det är just den typen av män som kan köra sådana här spel.
Inte alltid, men ibland kanske.