2025-11-05, 10:28
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Håller med men ett alternativ är att köpa lite ostämplade frimärken billigt och ett limstift t.ex https://www.tradera.com/item/150147/699429630/ostamplade-frimarken-utan-lim-15-styck

Tack för tipset
Citera
2025-11-16, 21:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Senaste trenden är att postords driftiga hejdukar lämnar paketet du väntar på utanför din lägenhetsdörr om du inte är hemma trots att det är paket som ska kvitteras

I ett nu uppmärksammat fall har försändelsen kvitterats av en person som var bortrest vid tillfället vilket nu utreds som urkundsförfalskning.
Citera
2025-12-02, 19:15
Medlem
Dem är fan sämst. Väntar på ett paket som står '' Lastad på bil, utkörning påbörjad. '' sen igår förmiddags. Va fan
Citera
2025-12-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Dem är fan sämst. Väntar på ett paket som står '' Lastad på bil, utkörning påbörjad. '' sen igår förmiddags. Va fan
Ett paket som är lastad på förmiddagen borde köras ut samma dag, men jag antar att chauffören av någon anledning har avstått att leverera.

Detta har hänt mig flera gånger och då har paketet levererats nästa dag. Misstänker att detta beror på för lite leveranser i området den dagen.

Jag har nämligen hört att budet gör så för att spara tid. Anledningen kan variera, men troligtvis skippar budet leveranserna för att själv ta rast.
Citera
2025-12-03, 11:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Senaste trenden är att postords driftiga hejdukar lämnar paketet du väntar på utanför din lägenhetsdörr om du inte är hemma trots att det är paket som ska kvitteras

I ett nu uppmärksammat fall har försändelsen kvitterats av en person som var bortrest vid tillfället vilket nu utreds som urkundsförfalskning.

Ja det låter inte bra det måste anmälas sånt. Men dom struntar i vilket dom har så många paket att dom bara stressar till nästa kund
Citera
2025-12-03, 11:19
Medlem
brianmolkos avatar
Sämsta vet jag inte, det måste gå till en herrklädesbutik.
Sämsta annars med post är de som inte har råd med brevbärare..
Citera
2025-12-04, 21:42
Medlem
Jag såg en villa där husnumret på väggen är runt 1½ meter hög. Jag frågade ägaren varför och han sade "för att PostNord ska hitta huset".
Citera
2025-12-17, 15:31
Medlem
Dum fråga kanske, men jag har ett paket som jag väntar på. När jag trackar paketet så står de ''Vi väntar på ditt paket'' och har gjort det sedan 8/12 . Är de något som är vanligt eller är de något som kanske har hänt med paketet?
Citera
2025-12-20, 21:24
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Dum fråga kanske, men jag har ett paket som jag väntar på. När jag trackar paketet så står de ''Vi väntar på ditt paket'' och har gjort det sedan 8/12 . Är de något som är vanligt eller är de något som kanske har hänt med paketet?

Om det är från utlandet kan de vara långsamma med uppdateringen och så plötsligt så är paketet framme.

I Danmark så kommer Postnord sluta dela ut brev efter nyår. Jag undrar hur lång tid det tar innan samma sak sker i Sverige. Helt makalöst vilket uselt företag Postnord är, kan ju alltid hoppas att de byter tillbaka namnet och färgen i alla fall.
Citera
2025-12-20, 21:29
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Om det är från utlandet kan de vara långsamma med uppdateringen och så plötsligt så är paketet framme.

I Danmark så kommer Postnord sluta dela ut brev efter nyår. Jag undrar hur lång tid det tar innan samma sak sker i Sverige. Helt makalöst vilket uselt företag Postnord är, kan ju alltid hoppas att de byter tillbaka namnet och färgen i alla fall.
Så om de inte ska dela ut brev som är huvudsyftet med att de finns vem ska då göra det?
Citera
2025-12-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U

Var från Stockholm de skickades, äntligen påväg nu efter nästan 2 veckor. Absolut är de uselt företag som håller en väldigt låg nivå och inte alls är stabila.
Citera
2025-12-20, 21:49
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Så om de inte ska dela ut brev som är huvudsyftet med att de finns vem ska då göra det?

Det ska tydligen skötas av ett annat företag, Dao, men med ett digitaliserat system via app för porto och spårning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in