2025-11-16, 18:56
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Alla vet vad det är för lågpannade mongoloider som slänger sig med terminologin "white knight cuck" online. Samma typ av släthjärna som på allvar skriver "feminazi" och skapar tråd efter tråd om hur ont i stjärten han har över kvinnor

Det är väl snarare du som är rigid här.
Två saker är sanna samtidigt.

1. Det finns människor som är misogyna och klagar på de som säger att de inte borde vara det.
2. Det finns män som använder en falsk hjälteroll för att få social kontroll. Det denna tråd handlar om.

Ok, du menar alltså att det inte finns feminazis?
Du menar att hälften av mänskligheten är ofelbar och att det har med könsorgan att göra.
Hur förklarar du då de kvinnor som som hängts ut i media för att de trakasserat anställda t.ex.
Även andra kvinnor har de trakasserat.
Skulle du säga att Valerie Solanas inte kan betecknas som en feminazi?

Du är inte smart.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 18:58.
Citera
2025-11-16, 18:59
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det är väl snarare du som är rigid här.
Två saker är sanna samtidigt.

1. Det finns människor som är misogyna och klagar på de som säger att de inte borde vara det.
2. Det finns män som använder en falsk hjälteroll för att få social kontroll. Det denna tråd handlar om.

Ok, du menar alltså att det inte finns feminazis?
Du menar att hälften av mänskligheten är ofelbar och att det har med könsorgan att göra.
Hur förklarar du då de kvinnor som som hängts ut i media för att de trakasserat anställda t.ex.
Även andra kvinnor har de trakasserat.

Du är inte smart.

fEmInAzIs

Som sagt, lågpanna. Du är en idiot helt enkelt, men det har inte med ditt kön att göra. Däri ligger skillnaden.
Citera
2025-11-16, 19:01
Avstängd
Citat:

fEmInAzIs

Som sagt, lågpanna. Du är en idiot helt enkelt, men det har inte med ditt kön att göra. Däri ligger skillnaden.

Det är väl rätt uppenbart från de inlägg du bidragit med i tråden vem som inte är med i spelet.
Stick.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 19:03.
Citera
2025-11-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
De vill ha fitta. De ser inte kvinnor som jämlika utan som mindre och svagare.

Förvisso är oftast kvinner mindre i storlek och generellt svagare fysiskt. Men men..

Citat:
Ett exempel skulle kunna vara att ett gäng med människor sitter i ett rum.
Både män och kvinnor.
Folk kanske emellanåt råkar prata över varandra. Både kvinnor som avbryter män och män som avbryter kvinnor. Då kommer den "vita riddaren" in och läxar upp mannen som råkade tala över kvinnan vid ett tillfälle.

Det är liksom på den nivån av handlingar. Småsaker förstoras upp som kränkningar för att cucken skall kunna ta rollen som beskyddare. Den här personen skriver liksom om hela berättelsen av situationen för att kunna skapa en bad guy som de kan läxa upp. Det kan ske av de olika skäl jag radade upp innan.
Ofta nog helt medvetet och strategiskt.
Jag har träffat sådana män och de brukar i regel ha en grandios självbild och mycket socialt dominanta.

Ungefär så ja..
Att ta parti eller släppa fram någon i en diskussion som kanske inte är bekväm med att ta plats ses bara som trevligt.
Men om det alltid är samma man som antingen medvetet skapar sådana situationer för att sedan komma in och “rädda” samma kvinna hela tiden.. Jag kräks på dom vidriga asen

Dom är kvinnohatare innerst inne.
Socialt begåvade manipulatörer som vill framhäva sig själv och samtidigt förväntar sig att bli dyrkad av kvinnan dom "räddad" (förminskat) i gengäld.

Det finns jättemycket forskning om hur både män och kvinnor presterar bättre som grupp när dom samarbetar.
Låt folk vara problemlösare på sina egna sätt förutsatt att ingen kommer till skada och hjälps åt som helhet istället för att spela spel med människor.

Och framförallt, låt kvinnor få vara kvinnor och män få vara män.
Va inte så jävla lättkränkta och trakassera varandra bara för någon av dom två könen gör eller agerar utanför er inpräntade formel för vad en kvinna och en man “bör vara”.
Blir så jävla trött på alla manshatare och kvinnohatare.
Citera
2025-11-16, 19:05
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Det är väl rätt uppenbart från de inlägg du bidragit med i tråden hittills vem som är en "lågpanna".
Stick.

Vad finns det att bidra med? En idiots funderingar om incel bullshit, white knight cucks och feminazis för hela slanten

Eftersom jag inte delar dina pseudovetenskapliga Andrew Tate-vanföreställningar som återkommer i tråd efter tråd finns det inget att diskutera med dig, jag informerar däremot övriga i tråden vad du faktiskt menar med dina inceltermer.
Citera
2025-11-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Djup indoktrinering och en känsla av att vara empat driver dessa män. Det är egentligen ingen skillnad på dem och t ex vita kvinnor som vet hur förtryckta och hjälplösa svarta män är, och är chockade när de möts av oförstånd från de som de "champion" för att få godhetspoäng i den allmänna samhällsdebatten.

Ett typexempel på white knight cuck är väl han som är gift med den här kränkthetsdrottningen som lurat skolor och kommuner på pengar för att föreläsa om nån hittepåmetod med noll verklighetsförankring. Minns inte vad de heter nu, men han som pissade på mattan i Big Brother.

Han betedde sig som ett svin på TV, och fick sån ångest att han är tvungen att tvångsmässigt övertrumfa bilden av sig själv som en nedpissad lantis med att bli det mest södermalm man kan bli. Någonstans tror jag faktiskt han känner att han förtjänar den typen av förnedring det innebär att vara sidekick till en självupptagen charlatan.

Peter och Nina Rung. Han hette Svensson då. De har startat Huskurage tillsammans som går ut på att man ska ingripa själv när man uppfattar att sin granne blir utsatt för våld genom att knacka på dörren, och inte nödvändigtvis vänta in polisen. Naysay:arna säger att det innebär en onödig risk för grannen ifråga, enkelt förklarat.
Citera
2025-11-16, 19:09
Medlem
Jag tror det handlar om att marknadsföra sig själva som En Bra Kille, med förhoppningen att någon ska falla för de och vilja ligga. Det mesta bottnar väl i det.
Citera
2025-11-16, 19:09
Avstängd
Citat:
Vad finns det att bidra med? En idiots funderingar om incel bullshit, white knight cucks och feminazis för hela slanten

Eftersom jag inte delar dina pseudovetenskapliga Andrew Tate-vanföreställningar som återkommer i tråd efter tråd finns det inget att diskutera med dig, jag informerar däremot övriga i tråden vad du faktiskt menar med dina inceltermer.

Alltså du är ju helt kass kära nån. Haha du kan inte läsa en tråd och bemöta argumentation.
Du måste gå in i någon typ av halmgubbande och slänga dig med uttryck som incel osv.
Jag föraktar Andrew Tate. Han har blivit rik på att ta profit från att kvinnor säljer videosex online.
Han är avskyvärd. Smutsigaste formen av affärer och utnyttjande.
Han skulle nog kunna göra det jag beskriver i vissa situationer. Komma in och be dig hålla käften när du talar med en kvinna för att framstå som macho.
Du är så osaklig så det finns inte. I en tråd som innehåller en riktig argumentation.
Du är helt enkelt inte delaktig i diskussionen eller på rätt nivå.
Du är välkommen att lämna.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 19:15.
Citera
2025-11-16, 19:16
Medlem
Citat:
Nej, det är inte situationer som berör mig heller. Det är oftast där jag ser tre andra i interaktion.
Jag står för det jag sagt. I de situationer jag menar har har det inte gjorts något fel.
Inte ens kvinnan skulle säga det.

Kapten Klänning är epitomet av det här fenomenet.
Föreläsa över hela Sverige om hur man skall behandla kvinnor, och sedan det där andra i skuggorna.

Ja, jag förstår hur du menar. Jag har bara aldrig stött på typen i verkligheten. Man brukar säga i pokersammanhang att: if you can't spot the sucker, it's you, så jag kanske är en white knight cuck?
Citera
2025-11-16, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BCAAsbest
Jag tror det handlar om att marknadsföra sig själva som En Bra Kille, med förhoppningen att någon ska falla för de och vilja ligga. Det mesta bottnar väl i det.

Problemet är ju att dessa genom sitt beteende visar att de inte är bra killar.
Om de vore bra killar hade de stått upp för på riktigt utsatta kvinnor istället för att göra såhär för att framstå på ett visst sätt.

Det finns ju killar som står upp för verkligt utsatta kvinnor. Det är bra.

Den första typen fejkar detta. De är en "sneaky fucker".
Citera
2025-11-16, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av design
Ja, jag förstår hur du menar. Jag har bara aldrig stött på typen i verkligheten. Man brukar säga i pokersammanhang att: if you can't spot the sucker, it's you, så jag kanske är en white knight cuck?

Jag tror inte att du är en sådan. Då hade du vetat om det.
Du hade vetat om du gör det här medvetet.
Om du manipulerar situationer såhär.
Citera
2025-11-16, 19:20
Medlem
Fantens avatar
Det är många som missar att "white knight" är sarkasm. Den mytologiska riddaren på sin vita springare räddar alltid den fagra ungmön från "clear and present danger" medans den moderna vita riddare "räddar" kvinnor som inte vill eller ens behöver bli räddade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in