Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
De vill ha fitta. De ser inte kvinnor som jämlika utan som mindre och svagare.
Förvisso är oftast kvinner mindre i storlek och generellt svagare fysiskt. Men men..
Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Ett exempel skulle kunna vara att ett gäng med människor sitter i ett rum.
Både män och kvinnor.
Folk kanske emellanåt råkar prata över varandra. Både kvinnor som avbryter män och män som avbryter kvinnor. Då kommer den "vita riddaren" in och läxar upp mannen som råkade tala över kvinnan vid ett tillfälle.
Det är liksom på den nivån av handlingar. Småsaker förstoras upp som kränkningar för att cucken skall kunna ta rollen som beskyddare. Den här personen skriver liksom om hela berättelsen av situationen för att kunna skapa en bad guy som de kan läxa upp. Det kan ske av de olika skäl jag radade upp innan.
Ofta nog helt medvetet och strategiskt.
Jag har träffat sådana män och de brukar i regel ha en grandios självbild och mycket socialt dominanta.
Ungefär så ja..
Att ta parti eller släppa fram någon i en diskussion som kanske inte är bekväm med att ta plats ses bara som trevligt.
Men om det alltid är samma man som antingen medvetet skapar sådana situationer för att sedan komma in och “rädda” samma kvinna hela tiden.. Jag kräks på dom vidriga asen
Dom är kvinnohatare innerst inne.
Socialt begåvade manipulatörer som vill framhäva sig själv och samtidigt förväntar sig att bli dyrkad av kvinnan dom "räddad" (förminskat) i gengäld.
Det finns jättemycket forskning om hur både män och kvinnor presterar bättre som grupp när dom samarbetar.
Låt folk vara problemlösare på sina egna sätt förutsatt att ingen kommer till skada och hjälps åt som helhet istället för att spela spel med människor.
Och framförallt, låt kvinnor få vara kvinnor och män få vara män.
Va inte så jävla lättkränkta och trakassera varandra bara för någon av dom två könen gör eller agerar utanför er inpräntade formel för vad en kvinna och en man “bör vara”.
Blir så jävla trött på alla manshatare och kvinnohatare.