2025-11-16, 18:32
Medlem
grungewhores avatar
Djup indoktrinering och en känsla av att vara empat driver dessa män. Det är egentligen ingen skillnad på dem och t ex vita kvinnor som vet hur förtryckta och hjälplösa svarta män är, och är chockade när de möts av oförstånd från de som de "champion" för att få godhetspoäng i den allmänna samhällsdebatten.

Ett typexempel på white knight cuck är väl han som är gift med den här kränkthetsdrottningen som lurat skolor och kommuner på pengar för att föreläsa om nån hittepåmetod med noll verklighetsförankring. Minns inte vad de heter nu, men han som pissade på mattan i Big Brother.

Han betedde sig som ett svin på TV, och fick sån ångest att han är tvungen att tvångsmässigt övertrumfa bilden av sig själv som en nedpissad lantis med att bli det mest södermalm man kan bli. Någonstans tror jag faktiskt han känner att han förtjänar den typen av förnedring det innebär att vara sidekick till en självupptagen charlatan.
Citera
2025-11-16, 18:34
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ska man tro FB kryllar det av dessa kvinnomän som "blir" feminister för att ligga. Jag undrar om verkligheten ser ut så. Men man har förvånats förr.

Men som sagt, mobbarexemplet jag gav innan är ganska bra. Det är en liknande dynamik.
Jag tror att de flesta som gått i typ högstadiet minns dessa personer som var helt besinningslösa i sin verbala mobbning av andra. Jag hade en sådan kille i min klass. Han var populär. Han kunde mobba folk helt gränslöst. Klassisk mobbning. Att de var feta osv. Folk hölls sig för gråt. Han gav sig i princip bara på män. I stunder framstod han som en psykopat.
Han skulle stå i centrum. Han skulle utdela mobbning, men han skulle samtidigt vara hjälten som berättar för folk hur de skall bete sig. Han gjorde det med sådan bravur att folk liksom inte tänkte på hur han betedde sig i andra situationer.

När någon av de andra killarna fick social uppmärksamhet så agerade han såhär. Det var väldigt förutsägbart.

Samma kille kunde ofta med mycket fingertoppskänsla ge sig in i dispyter mellan andra och säga saker som "ok, men varför gör du så, är det något fel med det eller?!" Han gjorde sig till en vit riddare.
Det var som att han var helt blind för sin egen mobbning och samtidigt hårt tillrättavisande av andra, även när det var obefogat. Han satte regler och ramar. Själv tror jag inte att han var blind för det.
Det högst medveten strategi.
Det var så jävla tydligt när man såg samma person göra dessa två saker. Det här har jag sett med egna ögon flertalet gånger. I vuxenlivet funkar det inte riktigt att hålla på sådär så då blir det mer subtilt.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 18:41.
Citera
2025-11-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Men vart ska man dra gränsen för vad som är att bli "riktigt utsatt"? Det är väl bättre att kvinnor får för mycket (och enligt dig "onödig" hjälp) än att hjälpen uteblir?

Som kvinna tycker jag det är nice med överbeskyddande män och skulle gärna hitta en sådan make. Kan du inte unna oss kvinnor det?

Men dessa män är aldrig beskyddande på riktigt utan egentligen svaga män som kliver in när det är riskfritt. Om dom ser grannen misshandla sin fru så kliver dom inte mellan utan ringer polisen och när polisen eller några riktiga män kommer in då först kliver dom in med sin stora käft och tar på sig en hjälteroll.

Känner du dig unnad när en mespropp lurar dig och tro att han är någon slags hjälte fast hans syfte egentligen bara är att smyga sig in bakvägen för att få sex med någon av de kvinnor han sedan lyckas få i sin friendzon?
Citera
2025-11-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Hur kan du jämföra överbeskyddande män med Kapten Klänning, som var typ den mest brutala kvinnohatande sadisten som någonsin levt i vårt land? Tycket du inte det är orättvist mot oss tjejer att jämföra just den mannen med män som vill ge oss "mer hjälp än som behövs?"

Kapten klänning spelade ju just precis den här hjälten och ingen visste ju vad han gjorde när han trodde att ingen såg eller kunde beskylla honom för de dåd han utförde.
Senast redigerad av 4shoshin 2025-11-16 kl. 18:50.
Citera
2025-11-16, 18:41
Avstängd
OnkelUnkass avatar
TS i en online diskussion: "Djävla hora, tillbaka till spisen med dig, män talar, du är en levande madrass, bla bla incel shit"
Man som inte andas genom munnen: "Tagga ner, vad har det med saken att göra att personen du diskuterar med är en kvinna, det enda som kommer ur dig är en misogyn sörja"
TS: "DJÄVA WHITE KNIGHT CUCKFITTA VEM FAN BAD DIG LÄGGA DIG I DU VILL BARA LIGGA DIN FUCKING WHITE KNIGHT BLÖÖÖÖÖÖÖ"

Typ så
Citera
2025-11-16, 18:43
Avstängd
Alltså SoulOfSophia skriver ju som om hon tror att det handlar om beskydd.
Det är inte det som beskrivs i tråden.
Det handlar om att man sänker någon annan mans sociala status för att höja sin egen inför kvinnan.
Det är det som sker. Någon som inte gjort något fel.
Citera
2025-11-16, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
TS i en online diskussion: "Djävla hora, tillbaka till spisen med dig, män talar, du är en levande madrass, bla bla incel shit"
Man som inte andas genom munnen: "Tagga ner, vad har det med saken att göra att personen du diskuterar med är en kvinna, det enda som kommer ur dig är en misogyn sörja"
TS: "DJÄVA WHITE KNIGHT CUCKFITTA VEM FAN BAD DIG LÄGGA DIG I DU VILL BARA LIGGA DIN FUCKING WHITE KNIGHT BLÖÖÖÖÖÖÖ"

Typ så

Jag har inte skrivit något av det där.
Det där är en lögn. Jag kommer rapportera inlägget.
Citera
2025-11-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Jag talar om situationer där det inte finns något övertramp alls. Läs TS igen.

Jo, det förstår jag, men jag påstår att det är möjligt att du har gjort bedömningen att det inte fanns ett övertramp, medan andra har bedömt annorlunda i vissa situationer. Jag menar bara att det ju är svårt att veta vad som försiggår i andras huvuden.

Struntsamma egentligen, det blir väl tydligare att utgå ifrån ett möjligt scenario där kvinnan ifråga inte tycker att hon blivit utsatt, men att mannen drar sina egna slutsatser om att hon behöver en man till undsättning? Det var kanske så du menade?

Isåfall är det väl kanske frälsarkomplexet som ligger till grund. Det finns ett tvångsmässigt behov av att "rädda" andra de uppfattar som sårbara eller hjälplösa i syfte att få bekräftelse, uppskattning eller kärlek, och som ofta egentligen är en form av kontroll eller rädsla för att bli övergiven.

Det talar väl för att det kan handla om en rätt sunkig kvinnosyn där man ser kvinnan som det svagare könet.
Citera
2025-11-16, 18:47
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Jag har inte skrivit något av det där.
Det där är en lögn. Jag kommer rapportera inlägget.

Jag tror alla närvarande dig borträknat förstod precis vad jag illustrerade med mitt inlägg.
Du är så djävla lågintelligent så det är synd om dig vilket du bevisar varje gång du skapar en tråd.
Citera
2025-11-16, 18:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jo, det förstår jag, men jag påstår att det är möjligt att du har gjort bedömningen att det inte fanns ett övertramp, medan andra har bedömt annorlunda i vissa situationer. Jag menar bara att det ju är svårt att veta vad som försiggår i andras huvuden.

Struntsamma egentligen, det blir väl tydligare att utgå ifrån ett möjligt scenario där kvinnan ifråga inte tycker att hon blivit utsatt, men att mannen drar sina egna slutsatser om att hon behöver en man till undsättning? Det var kanske så du menade?

Isåfall är det väl kanske frälsarkomplexet som ligger till grund. Det finns ett tvångsmässigt behov av att "rädda" andra de uppfattar som sårbara eller hjälplösa i syfte att få bekräftelse, uppskattning eller kärlek, och som ofta egentligen är en form av kontroll eller rädsla för att bli övergiven.

Det talar väl för att det kan handla om en rätt sunkig kvinnosyn där man ser kvinnan som det svagare könet.

Nej, det är inte situationer som berör mig heller. Det är oftast där jag ser tre andra i interaktion.
Jag står för det jag sagt. I de situationer jag menar har har det inte gjorts något fel.
Inte ens kvinnan skulle säga det.

Kapten Klänning är epitomet av det här fenomenet.
Föreläsa över hela Sverige om hur man skall behandla kvinnor, och sedan det där andra i skuggorna.
Citera
2025-11-16, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas

Jag tror alla närvarande dig borträknat förstod precis vad jag illustrerade med mitt inlägg.
Du är så djävla lågintelligent så det är synd om dig vilket du bevisar varje gång du skapar en tråd.

Du gör ju mest bort dig själv nu ju.
Du kan inte anklaga mig för sådant andra gör.
Citera
2025-11-16, 18:52
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Du gör ju mest bort dig själv nu ju.
Du kan inte anklaga mig för sådant andra gör.

Alla vet vad det är för lågpannade mongoloider som slänger sig med terminologin "white knight cuck" online. Samma typ av släthjärna som på allvar skriver "feminazi" och skapar tråd efter tråd om hur ont i stjärten han har över kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in