Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-16, 14:04
Medlem
Ja dom kommer att sätta myror i huvudet på flashback. Å ena sidan hatar majoriteten centerpartiet å andra sidan är hälften pundare. Vad kommer flashback att välja då?
Citera
2025-11-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ja dom kommer att sätta myror i huvudet på flashback. Å ena sidan hatar majoriteten centerpartiet å andra sidan är hälften pundare. Vad kommer flashback att välja då?
Å tredje sidan är den andra hälften pundare 🙂
Citera
2025-11-16, 14:21
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:

Fegt att inte punda för att det olagligt. Pundare pundar det e sen gammalt. Dax att avveckla Centern.
Citera
2025-11-16, 14:27
Medlem
Citat:
Jag tycker att det ska avkriminaliseras, utan att jag för den skull själv nyttjar droger.

Jag anser att straff ska vara rättvisa, att låsa
in människor då det inte finns något brottsoffer
tycker inte jag är rättvist. Många klassar dessutom drogberoende som en sjukdom.
Vilket gör det än mera inhumant
Citera
2025-11-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tycker att det ska avkriminaliseras, utan att jag för den skull själv nyttjar droger.

Jag anser att straff ska vara rättvisa, att låsa
in människor då det inte finns något brottsoffer
tycker inte jag är rättvist. Många klassar dessutom drogberoende som en sjukdom.
Vilket gör det än mera inhumant
Jag måste säga att Sverige har blivit ett märkligt land. Det finns så stor förståelse för allt. Allt är sjukdomar. Väx upp naiva land.
Citera
2025-11-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Jag måste säga att Sverige har blivit ett märkligt land. Det finns så stor förståelse för allt. Allt är sjukdomar. Väx upp naiva land.
Om nu märkligt menas att Sverige skiljer sig från andra länder, så är väl Sveriges narkotika politik som sticker ut från resten
Citera
2025-11-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Centerpartiets ombud på Centerstämman har beslutat att partiet ska verka för att avkriminalisera förekomsten av narkotika i kroppen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-vill-avkriminalisera-narkotika-i-kroppen

En valvinnare?
Kan kosta röster i valet då folket inte accpterar dropåverkade människor som hotar vaniga människor
Citera
2025-11-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför envisas folk att tro att människor ska knarka på arbetstid vid en avkriminalisering/legalisering? De flesta avhåller sig ju ändå från att vara fulla på jobbet.

Jag har funderat på samma sak själv. Och kommit fram till att det nog säger mer om den som säger det än om den genomsnittliga knarkaren.

Det förklarar även varför många man möter i arbetet beter sig som dom gör antar jag.
Citera
2025-11-16, 15:27
Medlem
Ju mer acceptans av droger desto fler ungdomar kommer bli brukare såklart. är det ett sånt samhälle vi vill ha.
Citera
2025-11-16, 15:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag har funderat på samma sak själv. Och kommit fram till att det nog säger mer om den som säger det än om den genomsnittliga knarkaren.

Det förklarar även varför många man möter i arbetet beter sig som dom gör antar jag.
Jo men du vet ju också att "knark" innehåller speciella ämnen som gör att man helt enkelt inte kan låta bli, oavsett om det är passande eller inte.
Citera
2025-11-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jo men du vet ju också att "knark" innehåller speciella ämnen som gör att man helt enkelt inte kan låta bli, oavsett om det är passande eller inte.
Fast en massa saker inkl alkohol innehåller "speciella ämnen", antar att du menar att de är beroendeframkallande.. Ändå är de flesta nyktra på jobbet.
Citera
2025-11-16, 15:38
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ju mer acceptans av droger desto fler ungdomar kommer bli brukare såklart. är det ett sånt samhälle vi vill ha.
I Tyskland som legaliserade cannabis för 1.5 år sedan har ungdomsbruket gått ner... hur förklarar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in