2025-11-16, 12:18
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
För mig har Lsd inte varit så värst speciellt utan har alltid varit som vilken tryptaminupplevelse som helst. Visst har det funnits egna detaljer men grunddragen har alltid varit välbekanta.

Men det är jag det.
Jag vet inte vilken styrka du trippar på.
Citera
2025-11-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är du som är anden och du träffar Anden när du finner dig själv i hjärtat. Du finner dig själv när dus slutar leta efter ander bortom eller utanför dig själv och ser anden inom dig. Då är du i kontakt med anden och upplever andlighet.

Finner du det i meditation, yoga, droger eller är du bara helt dig själv pch finner anden?
Citera
2025-11-16, 12:31
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är du som är anden och du träffar Anden när du finner dig själv i hjärtat. Du finner dig själv när dus slutar leta efter ander bortom eller utanför dig själv och ser anden inom dig. Då är du i kontakt med anden och upplever andlighet.
"Anden" du pratar om kommer från kristendomen och är ett påhitt.
Citera
2025-11-16, 12:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Vi pratar om att se andar... inte andlighet. Att verkligen känna att du ser dom i hela kroppen och varenda nerv är på helspänn. Nackhåret reser sig så man får gåshud.

Klarar du det utan syra?

"Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".

Du tänker helt bakvänt. Hallucinogener öppnar upp "skyddsmurarna" du byggt under hela din livstid och river ner dom totalt. Till grus. Det du inbillar dig är andlighet har inte i närheten sådant där djup. Varje tripp är en unik resa.

Att LSD inte är som andra droger kommer du aldrig att förstå. Du kan inte, du har aldrig använt dom delar i hjärnan syran stimulerar.
Tänker bakvänt, hur då? Ta bort och öppna upp är väl samma sak, eller?

Jag har rätt mycket erfarenhet av både LSD och ayahuasca. Min inställning är fortfarande att en kontakt/kommunikation med andevärlden utan droger är att föredra. Medier går inte på droger tex.
Citera
2025-11-16, 13:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag vet inte vilken styrka du trippar på.
Jag har tagit monsterdoser. Jag kan sträcka mig så långt som till att tryptaminer inte liknar andra droger. Men cannabis liknar inget annat än cannabis, stimulanter inget annat än stimulanter och så vidare. Tycker att det finns många substanser som påminner om LSD, och Shulgin håller med mig.
Citera
2025-11-16, 13:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Vi pratar om att se andar... inte andlighet. Att verkligen känna att du ser dom i hela kroppen och varenda nerv är på helspänn. Nackhåret reser sig så man får gåshud.

Klarar du det utan syra?

"Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".

Du tänker helt bakvänt. Hallucinogener öppnar upp "skyddsmurarna" du byggt under hela din livstid och river ner dom totalt. Till grus. Det du inbillar dig är andlighet har inte i närheten sådant där djup. Varje tripp är en unik resa.

Att LSD inte är som andra droger kommer du aldrig att förstå. Du kan inte, du har aldrig använt dom delar i hjärnan syran stimulerar.
Tänker bakvänt, hur då? Ta bort och öppna upp är väl samma sak, eller?

Jag har rätt mycket erfarenhet av både LSD och ayahuasca. Min inställning är fortfarande att en kontakt/kommunikation med andevärlden utan droger är att föredra. Medier går inte på droger tex.
Citera
2025-11-16, 13:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Som sagt, du vet inte vad du pratar om. Du är en arrogant människa med Dunning-Kruger diagnos.

Det är så löjligt.

Vad snackar du om? Det är allmän kunskap som lärs ut i skolan idag. Herregud alltså.
Citera
2025-11-16, 14:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Hur får man den där inställningen att man vet att man har rätt. Du skriver som att dina ord är sanningen absolut. Är du aldrig rädd att missa något?

Att det inte finns något övernaturligt är allmänt accepterat av bildade och normalbegåvade människor sedan länge. Det lärs ut i skolan till och med. Om du hittar någon skola som lär ut att övernaturligt skulle kunna vara sant så har skolan ett stort problem och det måste anmälas illa kvickt för att rättas till.
Citera
2025-11-16, 15:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Finner du det i meditation, yoga, droger eller är du bara helt dig själv pch finner anden?
Anden finns i hjärtat och du når den genom kärleken du kan känna när dom helst. Genom tacksamhet för livet.
Citera
2025-11-16, 15:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
"Anden" du pratar om kommer från kristendomen och är ett påhitt.
Hur vet du att det är påhitt?

Vet du definitionen av ande?
Citera
2025-11-16, 16:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad snackar du om? Det är allmän kunskap som lärs ut i skolan idag. Herregud alltså.

Lärs det ut i skolan att det inte finns andliga upplevelser? I vilket ämne då? Visa gärna läroplanen för det ämnet och i vilken årskurs man lär ut det.
Citera
2025-11-16, 18:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Lärs det ut i skolan att det inte finns andliga upplevelser? I vilket ämne då? Visa gärna läroplanen för det ämnet och i vilken årskurs man lär ut det.

Om ämnet religion fungerar som det ska så lär man sig det där. Sen lär man sig det i matematik, naturkunskap, fysik, samhällskunskap. Allt detta kombinerat gör att den med normalbegåvning (och faktiskt snäppet under) kan använda logik och sunt förnuft ihop med sin kunskap.

Därav baserar jag mitt svar till topic på allmänt väl bevisad kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in