Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Så dumt.
De "andliga" upplevelser som vissa tycker sig få på droger, är inget annat än hallucinationer - orsakade av hjärnans förändrade kemi. D.v.s. - det händer inte i verkligheten, det är bara inbillning.
OM det finns något övernaturligt - och särskilt om det skulle vara så att Gud och Kristus och Jungfru Maria och de andra skulle finnas någonstans på riktigt - så skulle de aldrig söka kontakt med någon som är i ett drogrus. På grund av att det inte är sådana människor de vill ha som språkrör.
Du måste sluta droga, bli frisk från det, och sedan (om du fortfarande känner för det) närma dig någon kristen kyrka. Efter många år av hårt arbete och försakelser för din tro och din nästa... så kommer kanske (men bara kanske) de odödliga som du längtar efter, att uppenbara sig för dig!
Som du säger så saknar TS förmågan att vsra psykosnära.
Sedan är det rent dravel.
Nu tror jag inte på övernaturlig skit och glömmer allt hela tiden så livet kan ge tusan i att spöka för mig. Men min radio slutade funka när en drogkille avslutade sitt liv och köksfläkten höll på i den lägenheten då att blinka och så var det annan skit. Glömmer aldrig det. Låtarna Wild angels- Smokie och Listen to your heart-Roxette. Grejen var att när vi skulle köka en gång många år innan dess så började köksradion i den bostaden hoppa igång hela tiden.
Nu vet jag ju att folk inte har skäl att dyka upp och spöka hos mig men en drogkille är inte mindre värd än någon annan, om det nu funnits övernaturliga saker.
Jag har set det här en tid som sker när det regnar. Kom på häromdagen att jag faktiskt sprang ut en dag för flera år sedan med låten
Mitt hjärta är ett jordskred i hörlurarna. Det var en varm dag, tror det var mitt i sommaren men minns inte om det var tre eller fyra år sedan. Länge sedan iallafall. Och precis nör jag kom ut ur porten var omkring platsen där då två killar som kom gåendes. Tror den ena var mycket yngre än den andra men är osäker på åldrar då jag inte är bra på det men uppfattade den ena som ung vuxen och den andra som pojke.
Knarkare, kriminella vad min uppfattning varit iallafall. Bägge två var iallafall killar som såg mer sympatiska ut. Den äldre tyckte jag altid såg snäll och rar ut.
Så
jo du om det finns högre makter så är de inte lika intresserade som andra kring människans syn på vem som är värd mer än den andra.
Jag har inte reflekterat över var de tog vägen då folk alltid kommer och går. Antog att de flyttat eller åkt in.
men det jag ser på bilden, handlar inte om kärlek eller något sådant så om det jag ser är synligt för resten av världen, hur kan världen veta om den som är i kyrkan är mer värd än andra eller om en Gud fanns, vem som är Guds barn?
Kan du säga att du vet?
Jag menar såklart inte stt deras drogvärldar är mer än trasiga, jag menar bara att det är befängt att påstå att en eventuell Gud inte hade letat bland de trasiga, påverkade, eller de som valt fel väg i livet
https://ibb.co/PvZf5f77
Finns inga skäl för mig att ljuga när jag säger att sista gången jag såg dem eller iallafall den ena, så var de där och denna låt startade precis i mina hörlurar när jag stressade ut.
https://youtu.be/O30iHv0FZt4?si=mCO3rw1hWotVfYhd
Så hur kan man hävda att man vet till vem en Gud skulle tala till?
Återigen vill jag påpeka att jag inte tror på övernaturliga saker, hokus pokus och jag tror inte ens på någon Gud eller övernakt. Men jag kan leka med tanken.