2025-11-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Kommer från en spirituell/kristen familj, testat ayahuasca, meskalin, svamp minst 50 ggr, syra minst 20 o olika RCs. Har varit så extremt bäng men inte ens en gång har jag upplevt något som skulle kunna vara en ande. Varför får inte jag andliga upplevelser på dessa droger när det verkar som många andra får det?
1. Glöm inte bort längre helnyktra perioder.

2. Skaffa katt. De är spirituella vägledare. (Inte en orange katt, de är smått efterblivna.) Meditera med katten, rök gräs när du gör detta om du vill. Lyssna på och lär av katten.

3. Hetsrök changa, så mycket du bara klarar av innan ruset slår till och du försvinner iväg till andra dimensioner och inte klarar av att röka mer. Ha en vän som fortsätter att blåsa in några stadiga bloss i dina lungor när du inte själv klarar av det. Träd in i andevärlden, låt de varelser du möter hela dig.

4. Ta stora doser psykedelia i naturen efter att du lärt dig av punkt 1-3.

5. Gå din egna väg, lyssna till ditt inre och inte för mycket på vad okända människor på internet säger.
Citera
2025-11-16, 00:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Rätt ofta vet du inte vad du snackar om. Du kastar ur dig förutfattade meningar utan någon som helst bakgrundskontroll. Självklart finns det andliga upplevelser, kanske inte för DIG, men det betyder ju inte att de inte finns. Som att en färgblind person skulle förneka att det finns färger....

Jag vet alltid vad jag pratar om och har inga förutfattade meningar.

Nej det finns inga andliga upplevelser. Någon trasig tjomme kan få för sig att hen haft en andlig upplevelse. Men än dock så har hen inte haft det. Så är det. Den upplevelse man kan ha går alltid till 100% att förklara utan att blanda in andligt trams. Som sagt det går alltid att förklara. Men man kanske inte kan förklara.
Citera
2025-11-16, 00:52
Medlem
Merwinnas avatar
Så dumt.

De "andliga" upplevelser som vissa tycker sig få på droger, är inget annat än hallucinationer - orsakade av hjärnans förändrade kemi. D.v.s. - det händer inte i verkligheten, det är bara inbillning.

OM det finns något övernaturligt - och särskilt om det skulle vara så att Gud och Kristus och Jungfru Maria och de andra skulle finnas någonstans på riktigt - så skulle de aldrig söka kontakt med någon som är i ett drogrus. På grund av att det inte är sådana människor de vill ha som språkrör.

Du måste sluta droga, bli frisk från det, och sedan (om du fortfarande känner för det) närma dig någon kristen kyrka. Efter många år av hårt arbete och försakelser för din tro och din nästa... så kommer kanske (men bara kanske) de odödliga som du längtar efter, att uppenbara sig för dig!
Citera
2025-11-16, 03:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så dumt.

De "andliga" upplevelser som vissa tycker sig få på droger, är inget annat än hallucinationer - orsakade av hjärnans förändrade kemi. D.v.s. - det händer inte i verkligheten, det är bara inbillning.

OM det finns något övernaturligt - och särskilt om det skulle vara så att Gud och Kristus och Jungfru Maria och de andra skulle finnas någonstans på riktigt - så skulle de aldrig söka kontakt med någon som är i ett drogrus. På grund av att det inte är sådana människor de vill ha som språkrör.

Du måste sluta droga, bli frisk från det, och sedan (om du fortfarande känner för det) närma dig någon kristen kyrka. Efter många år av hårt arbete och försakelser för din tro och din nästa... så kommer kanske (men bara kanske) de odödliga som du längtar efter, att uppenbara sig för dig!
Som du säger så saknar TS förmågan att vsra psykosnära.

Sedan är det rent dravel.
Nu tror jag inte på övernaturlig skit och glömmer allt hela tiden så livet kan ge tusan i att spöka för mig. Men min radio slutade funka när en drogkille avslutade sitt liv och köksfläkten höll på i den lägenheten då att blinka och så var det annan skit. Glömmer aldrig det. Låtarna Wild angels- Smokie och Listen to your heart-Roxette. Grejen var att när vi skulle köka en gång många år innan dess så började köksradion i den bostaden hoppa igång hela tiden.

Nu vet jag ju att folk inte har skäl att dyka upp och spöka hos mig men en drogkille är inte mindre värd än någon annan, om det nu funnits övernaturliga saker.

Jag har set det här en tid som sker när det regnar. Kom på häromdagen att jag faktiskt sprang ut en dag för flera år sedan med låten Mitt hjärta är ett jordskred i hörlurarna. Det var en varm dag, tror det var mitt i sommaren men minns inte om det var tre eller fyra år sedan. Länge sedan iallafall. Och precis nör jag kom ut ur porten var omkring platsen där då två killar som kom gåendes. Tror den ena var mycket yngre än den andra men är osäker på åldrar då jag inte är bra på det men uppfattade den ena som ung vuxen och den andra som pojke.
Knarkare, kriminella vad min uppfattning varit iallafall. Bägge två var iallafall killar som såg mer sympatiska ut. Den äldre tyckte jag altid såg snäll och rar ut.

jo du om det finns högre makter så är de inte lika intresserade som andra kring människans syn på vem som är värd mer än den andra.

Jag har inte reflekterat över var de tog vägen då folk alltid kommer och går. Antog att de flyttat eller åkt in. men det jag ser på bilden, handlar inte om kärlek eller något sådant så om det jag ser är synligt för resten av världen, hur kan världen veta om den som är i kyrkan är mer värd än andra eller om en Gud fanns, vem som är Guds barn?

Kan du säga att du vet?
Jag menar såklart inte stt deras drogvärldar är mer än trasiga, jag menar bara att det är befängt att påstå att en eventuell Gud inte hade letat bland de trasiga, påverkade, eller de som valt fel väg i livet
https://ibb.co/PvZf5f77

Finns inga skäl för mig att ljuga när jag säger att sista gången jag såg dem eller iallafall den ena, så var de där och denna låt startade precis i mina hörlurar när jag stressade ut. https://youtu.be/O30iHv0FZt4?si=mCO3rw1hWotVfYhd

Så hur kan man hävda att man vet till vem en Gud skulle tala till?

Återigen vill jag påpeka att jag inte tror på övernaturliga saker, hokus pokus och jag tror inte ens på någon Gud eller övernakt. Men jag kan leka med tanken.
Citera
2025-11-16, 05:06
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har inte någon andlig upplevelse eftersom det inte finns några andliga upplevelser. Det är det enkla svaret.

Med all den skit du stoppat i kroppen så har du dock sannolikt haft en jävla massa andra knepiga upplevelser misstänker jag.

Det tyder på att du förmodligen har just det som behövs för att kunna skilja verkligheten från påhittat trams. Det är bra. Nu bör du se till att ta vara på den insikten och lägga av med allt jävla knarkeri så du kan satsa på att skapa dig ett intressant och värdefullt liv.

Så Grattis på något vis är väl det man bör säga.

Citat:
Rätt ofta vet du inte vad du snackar om. Du kastar ur dig förutfattade meningar utan någon som helst bakgrundskontroll. Självklart finns det andliga upplevelser, kanske inte för DIG, men det betyder ju inte att de inte finns. Som att en färgblind person skulle förneka att det finns färger....
Ser man hallucinogener som knark har man tappat bort sin andlighet och sina rötter. Därför kan det vara svårt att se ett djup i saker och ting.

Den moderna människan, Homo sapiens, har funnits i cirka 315 000 år, men det är svårt att ge en exakt ålder för "människan" eftersom vår art har utvecklats under miljontals år från tidigare homininer.

För två miljoner år sedan hände någonting och människans hjärna började utvecklas onaturligt fort. Det är fullt logiskt att homininerna började äta av en speciell svamp. Psilocybin började utvecklas i naturen vid den tiden, i afrika som var en hel kontinent av regnskog. Människan har alltid haft ett behov av att droga sig, och psilocybin gör världen magisk. Delar av hjärnan man aldrig upplevt aktiveras och hjärnan går in i drömsömn...

Trippar man ensam djupt inne i en stor skog känner man verkligen att människan är ett djur. En hund kommer aldrig kunna förstå hur en dator fungerar. Det spelar ingen roll hur smart hunden är. Den kommer aldrig att lära sig. Så tror jag det fungerar för oss när vi försöker förstå hur universum fungerar. Även om en AI kan förklara det i framtiden kommer vi inte förstå det.

Alla som tagit hallucinogener vet exakt hur det fungerar, annars är det helt omöjligt att förstå.

Sedan att det skulle vara farligt är rent trams. Framröstad till världens största genie genom tiderna och skaparen av LSD, Albert Hofmann skulle ha vetat om det var skadligt eller inte. Tro mig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Albert_Hofmann

———

Topic:
Om man ställer sig på en stor läskig kyrkogård mitt i natten kan mycket väl tänka mig att man kan se andar. Set N Settings. Man kan ju inte sitta hemma och tro att man plötsligt skulle se en ande. Man måste ut och leta där dom finns, andar är skygga. Ta med en termos, kikare samt camouflage och ge dig ut på spökjakt.
Citera
2025-11-16, 05:15
Medlem
Symptms avatar
Du har misstolket det helt och hållet, glöm inte att människan har ett ego som spelar ett spel, många vill tolka det dom ser som något dom "vill" se/uppleva även fast det inte finns eller är vad dom påstår.

Detta borde du insett för längesedan, på riktigt.
Citera
2025-11-16, 09:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag vet alltid vad jag pratar om och har inga förutfattade meningar.

Nej det finns inga andliga upplevelser. Någon trasig tjomme kan få för sig att hen haft en andlig upplevelse. Men än dock så har hen inte haft det. Så är det. Den upplevelse man kan ha går alltid till 100% att förklara utan att blanda in andligt trams. Som sagt det går alltid att förklara. Men man kanske inte kan förklara.

Som sagt, du vet inte vad du pratar om. Du är en arrogant människa med Dunning-Kruger diagnos.

Det är så löjligt.
Citera
2025-11-16, 10:03
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Ser man hallucinogener som knark har man tappat bort sin andlighet och sina rötter. Därför kan det vara svårt att se ett djup i saker och ting.

Den moderna människan, Homo sapiens, har funnits i cirka 315 000 år, men det är svårt att ge en exakt ålder för "människan" eftersom vår art har utvecklats under miljontals år från tidigare homininer.

För två miljoner år sedan hände någonting och människans hjärna började utvecklas onaturligt fort. Det är fullt logiskt att homininerna började äta av en speciell svamp. Psilocybin började utvecklas i naturen vid den tiden, i afrika som var en hel kontinent av regnskog. Människan har alltid haft ett behov av att droga sig, och psilocybin gör världen magisk. Delar av hjärnan man aldrig upplevt aktiveras och hjärnan går in i drömsömn...

Trippar man ensam djupt inne i en stor skog känner man verkligen att människan är ett djur. En hund kommer aldrig kunna förstå hur en dator fungerar. Det spelar ingen roll hur smart hunden är. Den kommer aldrig att lära sig. Så tror jag det fungerar för oss när vi försöker förstå hur universum fungerar. Även om en AI kan förklara det i framtiden kommer vi inte förstå det.

Alla som tagit hallucinogener vet exakt hur det fungerar, annars är det helt omöjligt att förstå.

Sedan att det skulle vara farligt är rent trams. Framröstad till världens största genie genom tiderna och skaparen av LSD, Albert Hofmann skulle ha vetat om det var skadligt eller inte. Tro mig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Albert_Hofmann

———

Topic:
Om man ställer sig på en stor läskig kyrkogård mitt i natten kan mycket väl tänka mig att man kan se andar. Set N Settings. Man kan ju inte sitta hemma och tro att man plötsligt skulle se en ande. Man måste ut och leta där dom finns, andar är skygga. Ta med en termos, kikare samt camouflage och ge dig ut på spökjakt.

Nja, hallucinogener är inget krav för att uppleva andlighet. Det går bra både med och utan. Jag skulle säga att utan är bättre eftersom upplevelsen då inte är förvrängd av drogen. Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".
Citera
2025-11-16, 10:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Kommer från en spirituell/kristen familj, testat ayahuasca, meskalin, svamp minst 50 ggr, syra minst 20 o olika RCs. Har varit så extremt bäng men inte ens en gång har jag upplevt något som skulle kunna vara en ande. Varför får inte jag andliga upplevelser på dessa droger när det verkar som många andra får det?
Det är du som är anden och du träffar Anden när du finner dig själv i hjärtat. Du finner dig själv när dus slutar leta efter ander bortom eller utanför dig själv och ser anden inom dig. Då är du i kontakt med anden och upplever andlighet.
Citera
2025-11-16, 12:02
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Nja, hallucinogener är inget krav för att uppleva andlighet. Det går bra både med och utan. Jag skulle säga att utan är bättre eftersom upplevelsen då inte är förvrängd av drogen. Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".
Vi pratar om att se andar... inte andlighet. Att verkligen känna att du ser dom i hela kroppen och varenda nerv är på helspänn. Nackhåret reser sig så man får gåshud.

Klarar du det utan syra?

"Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".

Du tänker helt bakvänt. Hallucinogener öppnar upp "skyddsmurarna" du byggt under hela din livstid och river ner dom totalt. Till grus. Det du inbillar dig är andlighet har inte i närheten sådant där djup. Varje tripp är en unik resa.

Att LSD inte är som andra droger kommer du aldrig att förstå. Du kan inte, du har aldrig använt dom delar i hjärnan syran stimulerar.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-11-16 kl. 12:12.
Citera
2025-11-16, 12:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Vi pratar om att se andar... inte andlighet. Att verkligen känna att du ser dom i hela kroppen och varenda nerv är på helspänn. Nackhåret reser sig så man får gåshud.

Klarar du det utan syra?

"Men många behöver droger för att ta bort "skyddsmurarna".

Du tänker helt bakvänt. Hallucinogener öppnar upp "skyddsmurarna" du byggt under hela din livstid och river ner dom totalt. Till grus. Det du inbillar dig är andlighet har inte i närheten sådant där djup. Varje tripp är en unik resa.

Att LSD inte är som andra droger kommer du aldrig att förstå. Du kan inte, du har aldrig använt dom delar i hjärnan syran stimulerar.
För mig har Lsd inte varit så värst speciellt utan har alltid varit som vilken tryptaminupplevelse som helst. Visst har det funnits egna detaljer men grunddragen har alltid varit välbekanta.

Men det är jag det.
Citera
2025-11-16, 12:18
Medlem
Citat:
Du har inte någon andlig upplevelse eftersom det inte finns några andliga upplevelser. Det är det enkla svaret.

Med all den skit du stoppat i kroppen så har du dock sannolikt haft en jävla massa andra knepiga upplevelser misstänker jag.

Det tyder på att du förmodligen har just det som behövs för att kunna skilja verkligheten från påhittat trams. Det är bra. Nu bör du se till att ta vara på den insikten och lägga av med allt jävla knarkeri så du kan satsa på att skapa dig ett intressant och värdefullt liv.

Så Grattis på något vis är väl det man bör säga.

Hur får man den där inställningen att man vet att man har rätt. Du skriver som att dina ord är sanningen absolut. Är du aldrig rädd att missa något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in