• 1
  • 2
2025-11-15, 14:14
Medlem
Kommer från en spirituell/kristen familj, testat ayahuasca, meskalin, svamp minst 50 ggr, syra minst 20 o olika RCs. Har varit så extremt bäng men inte ens en gång har jag upplevt något som skulle kunna vara en ande. Varför får inte jag andliga upplevelser på dessa droger när det verkar som många andra får det?
Citera
2025-11-15, 14:18
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Kommer från en spirituell/kristen familj, testat ayahuasca, meskalin, svamp minst 50 ggr, syra minst 20 o olika RCs. Har varit så extremt bäng men inte ens en gång har jag upplevt något som skulle kunna vara en ande. Varför får inte jag andliga upplevelser på dessa droger när det verkar som många andra får det?
Därför att andarna vill inte ha något med dig att göra.
Citera
2025-11-15, 14:19
Medlem
Fantens avatar
Jag tror att du har missuppfattat nånting. Det är inte så att man träffar andar för att man har en andlig upplevelse utan snarare att man har en upplevelse som berör en på ett "andligt" plan. Eller ja.. En del upplever ju att dom träffar andar men det är verkligen inget krav.
Citera
2025-11-15, 14:38
Medlem
kalkryggars avatar
Du har inte någon andlig upplevelse eftersom det inte finns några andliga upplevelser. Det är det enkla svaret.

Med all den skit du stoppat i kroppen så har du dock sannolikt haft en jävla massa andra knepiga upplevelser misstänker jag.

Det tyder på att du förmodligen har just det som behövs för att kunna skilja verkligheten från påhittat trams. Det är bra. Nu bör du se till att ta vara på den insikten och lägga av med allt jävla knarkeri så du kan satsa på att skapa dig ett intressant och värdefullt liv.

Så Grattis på något vis är väl det man bör säga.
Citera
2025-11-15, 14:45
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp

Jesus det var kul.

Till TS. Du har säkert varit med om mycket men varit ouppmärksam eller ignorant. Det är ju inte så att Jesus kommer kliva ner på en stege och säga kom kompis och ta dig i handen. Det är mest saker man själv kopplar ihop och ser, att kunna se samband och skilja på att oj, det där var faktiskt ett tecken för vad är oddsen att just det här skulle hända nu? Eller att jag skulle se just den personens namn, efter att ha drömt om denne samma natt? Plötsliga insikter, tider som 11.11 osv. Sedan finns det större grejer förstås, allt jag beskrev är under nyktert tillstånd. Under drogrus har jag mest fått aha-upplevelser. Större grejer.

Kort och gott du är avtrubbad eller helt bränd mentalt 🧠=🥦
Citera
2025-11-15, 14:51
Medlem
pn222jws avatar
Läs religiösa skrifter, böcker om parapsykologi och esoteriska ämnen. Om andra sökares upplevelser, så kan det komma erfarenheter längre fram. Det tar den tid det tar.
Citera
2025-11-15, 15:02
Medlem
Citat:

Det är ganska imponerande att ha brukat såpass mycket och ff.a olika psykedeliska utan en enda betydande och givande upplevelse.
Citera
2025-11-15, 15:07
Medlem
Det kanske beror på att vissa anser att företeelser är andliga, men att du anser det vara naturligt.

Vi säger att du tar massa psilocybin, och upplever att träden i skogen dansar, så kanske du tolkar det som att psilocybin påverkar dina serotoninreceptorer till den grad att dina sinnen förvränger en verklighet, medan andra tolkar det som att de upplever en annan dimension i en verklighet - den andliga.
Citera
2025-11-15, 15:13
Medlem
barbabushs avatar
Personligen tolkar jag det som att du har ett robust psyke. Inget jag trippat på har projicerat beständiga objekt ur tomma intet.. Det är antingen "visualiseringar" av något internt, eller intryck (skuggor, former, ljud osv) som förvrängts och misstolkas. Även under en grov tripp behåller man lite kontroll över vad man ser (kan t.ex. titta på nåt annat)

Enda sättet att frammana en ande, vore om man verkligen var beredd att intala sig det - typ som när medium känner att en gipsvägg pratar, för annars kan de inte debitera kunden efteråt.. Känns som antingen bedrägeri eller psykotiskt.
Citera
2025-11-15, 15:28
Medlem
Citat:
Jag tror att du är ute på fel jaktmarker. Andlighet har inget med droger att göra. Andlighet handlar om ett djup inom sig själv, en kärna, som i vissa stunder upplevs stå i kontakt med något utanför det egna jaget. Prova att gå ut i naturen en vacker dag, lyssna på de naturliga ljuden så kanske du får en andlig upplevelse. Droger är snarare en flykt från sig själv.
Citera
2025-11-15, 16:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har inte någon andlig upplevelse eftersom det inte finns några andliga upplevelser. Det är det enkla svaret.

Med all den skit du stoppat i kroppen så har du dock sannolikt haft en jävla massa andra knepiga upplevelser misstänker jag.

Det tyder på att du förmodligen har just det som behövs för att kunna skilja verkligheten från påhittat trams. Det är bra. Nu bör du se till att ta vara på den insikten och lägga av med allt jävla knarkeri så du kan satsa på att skapa dig ett intressant och värdefullt liv.

Så Grattis på något vis är väl det man bör säga.

Rätt ofta vet du inte vad du snackar om. Du kastar ur dig förutfattade meningar utan någon som helst bakgrundskontroll. Självklart finns det andliga upplevelser, kanske inte för DIG, men det betyder ju inte att de inte finns. Som att en färgblind person skulle förneka att det finns färger....
Citera
2025-11-15, 16:34
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp

Japp. Tråd kan låsas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in