Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-15, 19:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nog för att jag ibland börjar känna mig gammal här på Flashback, men du var alltså ung alldeles efter andra världskriget?
Kriminalisering av bruk klubbades 1988 med straffskärpning 1992 för att få rekvisit för kroppsbesiktning (provtagning), i.e. nuvarande politik.
Citera
2025-11-15, 19:02
Medlem
dude2ks avatar
Vad skulle det göra för skillnad? Trodde det var lagligt redan! Staten kan låtsas som de äger folkets kroppar men alla vet att det är en fet lögn.

Legalisera sälj och förbjud köp istället vettja 🙃
Citera
2025-11-15, 19:07
Medlem
mikkelbergs avatar
Experterna var eniga om att alkohol var mer skadligt än cannabis, nya nyheter för bara ngra veckor sedan:

https://www.svt.se/nyheter/video/efb73529c4d2f765-hogst-risk-for-beroende/v6yo4a

Däremot ansåg de ej att det skulle legaliseras.

Med dessa uppgifter + dagens ungdomar som svarat att de delar experternas svar angående farligheterna, hur länge tror ni det dröjer tills det blir nya regler kring just cannabis?
Citera
2025-11-15, 19:14
Medlem
Sjukt dåligt förslag!
Citera
2025-11-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Sjukt dåligt förslag!
Varför är det dåligt?
Citera
2025-11-15, 19:21
Medlem
StonedMonkeys avatar
WHO ser missbruk som en sjukdom, jag tycker inte man ska straffa människor för att dom är sjuka.
Citera
2025-11-15, 19:22
Medlem
Det handlar väl inte bara om cannabis? Narkotika står det ju, antar att det handlar om alla substanser? Menar dom att alla ska springa omkring påverkade överallt av allt möjligt utan att någon kan sätta stopp för det? Jag antar att det är något jag inte riktigt förstått? Men vänster har ju alltid varit rödvins alkoholister och hasch rökare så det förvånar mig inte, kanske var därför N*gostar inte kunde hålla tyst på partiledardebatten.
Citera
Medlem
Charlie-Whites avatar
Fattar inte folk att det bara är valfjäsk för att sno röster?
Citera
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Politikerföraktet blev lite mindre idag, men jag förstår att det bara är en lögn. Inte ett skit kommer hända, för snart har de lyckats installera hela kontrollsamhället och ersatt oss med invandrare och robotar för att ta död på den vita människan och dess gudalika utseende.

Så nej, C, jag går inte med på att ni försöker låtsas vara mänskliga. Dra åt helvete era jävla ormar.
Citera
2025-11-15, 19:30
Medlem
halaltarzans avatar

Men det är väl just det som är problemet med just rökat, folk ser det som typ ofarligt och springer därför och småpuffar var och varannan dag, och är sådär lagom trötta och såsiga i skallen för jämnan?

Och ja, blev det tillåtet att ha det i kroppen skulle jag absolut kunna tänka mig att röka på nån gång i månaden. Men som det ser ut nu, inte en chans. Skulle skämmas ögonen ur mig som gammal gubbe att bli tagen av polisen, bor liksom inte på Södermalm.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-11-15 kl. 19:45.
Citera
2025-11-15, 19:41
Medlem
Minimuchers avatar
Då var det klappat och klart för min del.
Jag lever ett laglydigt liv. Så kommer rösta för detta. Det var fan på tiden någon våga lägga fram ett förslag åt rätt håll.
Citera
2025-11-15, 19:41
Medlem
Centerstudenterna hävdar att det är för knarkarnas skull. Inte alls till förfesten inför gasken…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in