Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-15, 19:44
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Politikerföraktet blev lite mindre idag, men jag förstår att det bara är en lögn. Inte ett skit kommer hända, för snart har de lyckats installera hela kontrollsamhället och ersatt oss med invandrare och robotar för att ta död på den vita människan och dess gudalika utseende.

Så nej, C, jag går inte med på att ni försöker låtsas vara mänskliga. Dra åt helvete era jävla ormar.
Nu är det ju konsekvent C som är emot Chat Control och alla liknande integretskränkande saker, så kontrollsamhälle kan man inte skylla C på.
Citera
2025-11-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Men det är väl just det som är problemet med just rökat, folk ser det som typ ofarligt och springer därför och småpuffar var och varannan dag, och är sådär lagom trötta och såsiga i skallen för jämnan?

Och ja, blev det tillåtet att ha det i kroppen skulle jag absolut kunna tänka mig att röka på nån gång i månaden. Men som det ser ut nu, inte en chans. Skulle skämmas ögonen ur mig som gammal gubbe att bli tagen av polisen, bor liksom inte på Södermalm.
Och då är det extra viktigt att vi får ut rätt information i samhället om drogen än att gå på samma gamla drogpropaganda.
Citera
2025-11-15, 19:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Och då är det extra viktigt att vi får ut rätt information i samhället om drogen än att gå på samma gamla drogpropaganda.

Hur lyder propagandan då menar du?
Citera
2025-11-15, 19:52
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nu är det ju konsekvent C som är emot Chat Control och alla liknande integretskränkande saker, så kontrollsamhälle kan man inte skylla C på.

Tack för upplysningen. Jag har lite gett up på politikerna, allt blir bara sämre hela tiden. Får kolla in C lite mer, även om jag nog aldrig kommer rösta på dem.

Lutar åt blankt nästa år.
Citera
2025-11-15, 19:58
Medlem
TongLongLCs avatar
Har kontaktat Centerpartiet för en kommentar, detta verkar lite galet om de inte vill tillåta eget bruk.
Citera
2025-11-15, 19:58
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RattanMaja
Får man röka ner sig och sätta sig och köra bil då eller hur funkar det?

Sannolikt inte. Vi bor i präktiga Sverige.
Tror knappast att C kommer någonvart med detta. Frågan kommer att förlöjligas, förkastas och slängas i papperskorgen.
Citera
2025-11-15, 20:03
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Sannolikt inte. Vi bor i präktiga Sverige.
Tror knappast att C kommer någonvart med detta. Frågan kommer att förlöjligas, förkastas och slängas i papperskorgen.

Sen går vi och tar en sup medans vi skissar på Systembolaget-reklam som ska köras på Tiktok nästa år… eller något annat extremt tvivelaktigt.
Citera
2025-11-15, 20:05
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Långt ifrån sant, är nog väldigt få brukare som vill göda gängen men har ofta inga andra val, t.ex. kompisar som odlar själva etc.

Fast det där blir ju bakvänt?

Ingen måste använda illegal narkotika, använder man illegal narkotika göder man gängen. Skulle man inte vilja göda gängen avstår man från att använda illegal narkotika, vill man ändå använda illegal narkotika arbetar man för en avkriminalisering och sen använder narkotika.

Är det samma människor som knarkar som är för invandringen och sen när det får negativa konsekvenser säger; ”Vi har varit naiva.” Men spännande förslag, slår det igenom som ett vallöfte så tappar C mycket av det lilla stödet de har kvar på landsbygden. Och med det blir de lika små som L. För de som röstar på C på landsbygden är de mest värdekonservativa.
Citera
2025-11-15, 20:06
Medlem
Äntligen ett liberalt parti i Sverige. Blir röst på C i nästa val.
Citera
2025-11-15, 20:09
Medlem
knarkadamuss avatar
Ett steg i rätt riktning. Hoppas liberalerna gör detsamma.
Citera
2025-11-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Att droger gynnar brottsligheten skiter brukare i,
Å samtidigt gnäller dom på de kriminella, typiskt svenneinställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Det handlar väl inte bara om cannabis? Narkotika står det ju, antar att det handlar om alla substanser? Menar dom att alla ska springa omkring påverkade överallt av allt möjligt utan att någon kan sätta stopp för det? Jag antar att det är något jag inte riktigt förstått? Men vänster har ju alltid varit rödvins alkoholister och hasch rökare så det förvånar mig inte, kanske var därför N*gostar inte kunde hålla tyst på partiledardebatten.
Nästan inget annat land i hela världen har kriminaliserat själva bruket så som sverige har. Och övriga världen går inte runt med massa problem som sverige slipper pga det. Snarare är både gängkriminalitet och narkotadödligheten mycket värre här än i andra länder (där bruk alltså inte är olagligt).

Ronlemmy springer människor i alla andra länder runt påverkade överallt utan stopp, och bara sverige är just nu fredat från det eller? Nej just det, så är det inte men du skriver som om det skulle bli effekten av en avkriminalisering som justerar våra lagar till samma sak som resten av jorden.
Citera
2025-11-15, 20:35
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Ännu en anledning för övre medelklassare att rösta C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in