2025-11-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mknight44
Han ser dock väldigt förvirrad ut på denna video, det kan ju iofs vara skådespel också.

https://x.com/USER223545/status/1989363972978733407?t=ag8lbWQWpEvIzNRNm16T8g&s=08

Jag tycker han ser relativt frisk ut, han går och står på egen hand. Han varken vinglar eller raglar och han står still och rakt. Så har han ser varken berusad eller sjuk ut IMO.

Men, de har meddelat i nyhetsmedia under kvällen att han vårdas på sjukhus, så något fel är det uppenbarligen på honom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Och vi ser ju hur det har gått med det nu:

föraren heter S*nad B*ric så förmodligen bosnier/serb"

En majoritet av bosnier är muslimer...

Här är en video på Bosniern... Som någon klippte ut en lämplig bild på förut för att han ska se lite extra Svensk ut... :
https://streamable.com/isoj1m?src=player-page-share

Och här är även bilder på hans fru: https://postimg.cc/0r9vKJwQ

Hon som sitter i media och förklarar sjukdomar för oss?
– Men såna saker kan komma plötsligt, säger exfrun.

Förmodligen är hon hjärnkirurg och doktor där på fritiden. Om hon ens ser dagsljus.

Och, Det var nyligen en busschaufför i min stad som fick hjärtstopp mitt i en körning och körde rätt i en skylt och över en gräsmatta som tur att han inte körde på någon. Men håller med man ska inte köra bil eller buss när man når en viss ålder.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Mina tankar till offren. Avlidna som skadade

Men en sak ska alla ha väldigt klart för sig. Åkte busschaufören polisbil därifrån så misstänkte polisen som var först på plats inte sjukdom. Minsta misstanke om sjukdom så inväntar de sjukvårdspersonal. Särskilt när det är så centralt som Valhallavägen Stockholm.
Polis kör YTTERST sällan misstänkt sjuka då det oftast är kontraproduktivt.

De väntade dock nära 30 minuter att ta honom från bussen och det är en ambulans med där. Säkert även akutläkare. Sedan att de har sagt att det är ok att ta med honom nu. Han behöver inte åka ambulans. Förmodligen om inte fysiskt skadad/sjuk så blir det väl raka vägen till psykakuten.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hyrtan
Bussförare väljer inte vilken väg de kör

När man utför en terrorattack så är det ingen annan än GM som bestämmer vilken väg han skall ta.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Precis 10 år sedan islamiska terrorister dödade 130 personer i Paris/Bataclan. Kan den muslimske mgm haft det i åtanke?
Citera
Medlem
En observation är att ingen av fb-incelsen bryr sig om offren men alla bryr sig om att chauffören är muslim.

De flesta partiledare har skrivit något om händelsen utom JÅ som väntar på och planer hur han kan vinna på det här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cringebro
Hon var nog den första på platsen. En civilpolis som är utbildad till att hantera ett möjligt terrordåd.

Vad är det för utbildning? Fick hon den efter de sänkte kraven på polisutbildningen?
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Chauffören rörde sig problemfritt. Han blev bortförd i polisbil, inte med ambulans. Han var uppenbart inte akut sjuk.

Har man massa bakomliggande sjukdomar som drabbar ens fysiska eller psykiska förmåga så jobbar man inte som busschaufför. End of story. Det är väl dessutom alkolås på bussarna?

Om det stämmer med att frun är islamistisk fundamentalist i burka så är chansen att han också är radikal överhängande.

Fredag, tom buss, ej i trafik, mycket folk på gatan, fri sikt och mycket utrymme att svänga åt sidan, men ändå hög hastighet mot en folkmassa. Olycka känns inte alls rätt.

Det luktar mer terrordåd än någonting annat just nu.
Ja går inte att utesluta.
Citera
2025-11-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
De stod att identifiereringen pågår men det finns ingen prognos när de kan vara klart så detta kan ta lång tid… tills dess lär dom inte säga något!

Sant men känns som medierna brukar luska ut det snabbt så mycket tyder nog tyvärr att någon yngre antingen är skadad eller avliden.
Yngre betyder automatiskt barn, det kan vara någon närmare 20 också.

Sen måste de antagligen få tag på anhöriga och någon avliden kanske inte bor i Sverige. Låg inte Tekniska Högskolan i närheten? Det kan vara så också.

Men hoppas innerligt att inget barn skadades eller strök med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cringebro
Hon var nog den första på platsen. En civilpolis som är utbildad till att hantera ett möjligt terrordåd.
reagerade på att hon inte hade skyddsväst eller ngt väldigt utsatt om det nu hade varit misstanke om terrordåd.... detta är nog dock en mycket tragiskt olycka, halt eller sjukdomsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Och, Det var nyligen en busschaufför i min stad som fick hjärtstopp mitt i en körning och körde rätt i en skylt och över en gräsmatta som tur att han inte körde på någon. Men håller med man ska inte köra bil eller buss när man når en viss ålder.

Han gick väl inte ur bussen själv va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
1. Vilken slutsats? Jag pratar om att ställa frågor om möjlig terrorism tills motsatsen bevisats, vilket ännu inte skett. Jag upprepar, vilken slutsats?
2. Vilken information om detta skulle vara hämtad från X? Den enda infon jag känner till som hämtades var på Facebook där förarens fru ses i burka med islambudskap.

Herregud ni är så rädda när någon VÅGAR ställa frågor om era bedyrade "objektiva" medier och "poliser."
Det fetade: Jag tror att ångest och oro ligger bakom NPC-beteende. Det finns en trygghet i att blint lita på officiell information som Sanning, och se meningsmotståndare som blasfemister.
Sektbeteende, helt enkelt. Löses genom avprogrammering och antiångestterapi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in