2025-11-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
GM nu anhållen av åklagare.

Var har du fått den informationen ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Se där. Skulle kanske gissa på psykbryt snarare än fysiska skador.

Chock är svaret på den frågan, om han varit avsvimmad så är det nog inte super roligt att vakna upp till det kaoset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Sätt det i perspektivet. Han ska under några sekunder fått en sjukdom där han råkat accelerera en enorm buss att gå över trottoar, människor och busskur för att sedan stanna minst 20 meter längre fram. Efter allt det ska han då kvickt frisknat till så han på egna ben kan gå ut ur bussen. Allt under loppet av vadå, minuter? Och sist men inte minst, det händer just där, just över en busskur.
Vem säger att han har frisknat till kvickt och går ut ur bussen på egen hand?
Det jag såg i klippet blir han lejd ut ur bussen av en polis + en sjukvårdare(tror jag) då massa blåljus kommit till platsen, kroppar är övertäckta etc. Alltså inte direkt efter olyckan skett.
Han ser i mina ögon ganska groggy ut dessutom.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Måste vara nån olycka av ex att förare svimmat eller fått stroke.

Skulle enligt mig kännas rätt korkat att säga och utgå från att de var terrordåd, dem vill väl ha ihjäl så många som möjligt då känns inte en busskur som det primära målet.

Ni får gärna rätta eller tycka jag har fel men men

Yngre har ju förmågan att springa runt och skrika eller vifta. En 70 åring har inte riktigt samma driv.

Det är bättre att bara göra så mycket man kan och sen när snuten kommer börja skylla på "kultur"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Jag är svensk och civiliserad. Ni muslimer är däremot inavlade fega pedofiler som flyr så fort det blir krig. Det är ingen fördom det är fakta.

Du vet inte ens vad som har hänt innan du dömer andra.

Det var nyligen en busschaufför i min stad som fick hjärtstopp mitt i en körning och körde rätt i en skylt och över en gräsmatta som tur att han inte körde på någon. Man ska inte köra bil eller buss när man når en viss ålder.
Citera
2025-11-14, 22:09
Medlem
jag tror föraren fipplade med mobilen precis som vid den oförklarliga olyckan i Malmö när en taxi mejade ner ett antal fotgängare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Det är uppenbart vad som hänt. Busschauffören satt och fippla med sin telefon samtidigt som han körde. Mer dramatiskt än så är det inte.

Det går inte att säga vad som hänt ännu,,,man vet först när det finns film material från bussen eller om chauffören själv berättar vad som hänt

Polisen kommer gå igenom allt som de brukar: teknisk undersökning, förhör, medicinsk bakgrund och annan relevant information,,,Säpo lär i allra högsta grad kopplas in för att göra en mer omfattande och fördjupad genomgång, vilket är rutin vid så här allvarliga händelser.

Min känsla är att inget hittills tyder på uppsåt,, det framstår som betydligt mer sannolikt att det är en tragisk olycka, men det är utredningen som får ge det slutliga svaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Ja, speciellt om det är barn inblandat vilket inte känns osannolikt eftersom det tydligen låg en skola nära. Tur nog var det en fredag då förhoppningsvis många slutade tidigare. En annan dag hade nog fler barn varit inblandad då klockan var runt 15.

Förhoppningsvis dog inget barn men frågan är eftersom polisen är så förtegen om åldern på offren..

De stod att identifiereringen pågår men det finns ingen prognos när de kan vara klart så detta kan ta lång tid… tills dess lär dom inte säga något!
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Ni lägger inte fram argument för terrordåd. Ni lägger fram eran slutsats, därefter cherry-pickar ni halmstrån till "bevis" som kopplas till eran slutsats. Ni är med andra ord inte helt olika flat-earthers.

Att säga att MSM är vinklat samtidigt som man sitter och hämtar information från X är fan riktigt pinsamt alltså, och sen inte se ironin i det? Som att inte användare på X har agenda på samma sätt som olika dagstidningar.

Hur ska man förövrigt kunna motbevisa er när ni 2 sekunder efter en incident skriker "MUSLIMSKT TERRORDÅD!" ?

1. Vilken slutsats? Jag pratar om att ställa frågor om möjlig terrorism tills motsatsen bevisats, vilket ännu inte skett. Jag upprepar, vilken slutsats?
2. Vilken information om detta skulle vara hämtad från X? Den enda infon jag känner till som hämtades var på Facebook där förarens fru ses i burka med islambudskap.

Herregud ni är så rädda när någon VÅGAR ställa frågor om era bedyrade "objektiva" medier och "poliser."
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Stressad polis. Varför är hon själv?
Hon var nog den första på platsen. En civilpolis som är utbildad till att hantera ett möjligt terrordåd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Var är alla vittnen som såg det hela hända, det måste ju finnas 50 personer minst som såg allt ?
Alla tittade på sina mobiltelefoner inklusive offren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstar25
Var har du fått den informationen ifrån?

Aftonhoran

Citat:
Chauffören är anhållen
Busschauffören i dödsolyckan är gripen och anhållen efter beslut av åklagare, enligt polisen.

Polisen säger att det inte finns något som tyder på att kraschen var avsiktlig.

Föraren misstänks för vållande till annans död och vållande till kroppsskada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in