2025-11-14, 21:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Dessa bussar är utrustade med mikrofoner och kameror, det kommer snart visa sig vad som hänt. Jag lägger mina pengar på sjukdomsfall.

Godnatt.
Utrustning va säkert trasig så inget kommer fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Det var en buss från Täbygaraget som skulle köra/hade kört linje 670. Hållplatsen var den för linje 639, mot Rimbo och Hallstavik (i Norrtälje kommun)

Var bussen i trafik? Eller bussen skulle tillbaka till garaget, är det inte fel håll då om han ska till Täby?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Varför så mycket äckliga muslimer här? Jag trodde ni höll på att dyrka pedofilen Muhammed så här på kvällen. Eller möjligen gifta bort inavlade småbarn?

Var det någon av dina i busskuren.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Polisen:
Citat:
Uppdatering klockan 21.50

Busschauffören är gripen och anhållen efter beslut av åklagare.

I nuläget är det inget som tyder på att händelsen är avsiktlig.

Brottsrubriceringen är vållande till annans död och vållande till kroppsskada.
Citera
2025-11-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Fast det var den inte. Den hade ju precis avslutat sin förra tur, cirka en kvart till nästa tur. Vad är din poäng?
Min poäng är att om man skyller på plötslig sjukdom så bar han sig väldigt märkligt åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Således medvetet val av plats och tidpunkt.
Bussförare väljer inte vilken väg de kör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Vad är det för video? Videon jag har sett där de går ut ur bussen är en lugn situation. Polisen kan ju ha reagerat på ett sätt innan han visste hur det låg till. Men när de lämnar bussen, lämnar chauffören med en polis och en person från SL. Tror inte att SL -personal fått hålla ena armen om det var terrorism.

Denna video https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/polisen-rusar-fram-med-draget-vapen/
Citera
2025-11-14, 21:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Hur vet du att det var en olycka?
Jag kan så klart inte veta helt säkert. Men när det finns vittnesuppgifter som säger att föraren satt kvar med händerna på ratten och stirrade tomt framför sig, så tror jag att någon form av olycka eller klantighet är det absolut mest troliga. En person som åstadkommer något sådant med flit borde bete sig annorlunda efteråt.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att jag har mer koll än någon annan, men en möjlig förklaring skulle väl kunna vara att han noterade något strul med bussen och tänkte svänga in på hållplatsen för att stanna där och undersöka problemet. Det finns knappast så många andra vettiga ställen att stanna med en buss mitt i trafiken.

Det är lite intressant att en liknande sak hände i Malmö för bara två veckor sedan

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tekniskt-fel-misstankt-orsak-till-bussolycka

Citat:
Före olyckan under tisdagen valde chauffören att släppa av alla passagerare på grund av ett misstänkt fel på bussen.

På väg tillbaka till bussgaraget kolliderade bussen sedan med en annan buss och körde in i en vägg. Busschauffören klämdes fast, men ska inte ha blivit allvarligt skadad.

Enligt polisen kände busschauffören att det var något fel med bussen och nu misstänks att ett tekniskt fel kan ligga bakom olyckan.

Hade inte alls förvånat mig om något liknande hänt här. Olyckan i Malmö hade lika gärna kunnat släcka lika många liv om den inträffat vid en busskur.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det är lika uppenbart att detta rör sig om en olycka, som att Drottninggatan var ett terrordåd.
Ni är bara för efterblivna för att se skillnaderna.
Ni är komiskt lika vänstern när det kommer till att vara fast i sin egen ideologi och verklighet.

Fjant! Det handlar inte om att säga det ena eller det andra om olycka eller inte. Det handlar om att försöka få svar på alla obesvarade frågor så att olycka kan bevisas. Än så länge är olycka ett antagande, ett antagande utan bevis.

Det är OTROLIGT nyttigt att i detta skede lägga fram argument för terrorism, för då kan dessa, om de är felaktiga, motbevisas. Om de inte kan motbevisas, ja då vet vi vad det betyder. Då kanske det inte var en olycka i alla fall.

Lyssna ALDRIG på folk som bara blint litar på allt som media, politiker och polisen säger. Ni som fungerar på det här sättet är inte bättre än alla tyskar som slickade Hitlers stövlar.

Samla bevis, utvärdera och gör en kvalificerad gissning baserad på FAKTA. Om terrorism inte är fallet, bör detta LÄTT kunna motbevisas, vilket inte har varit möjligt ännu.

Folk härinne behöver verkligen påminna sig själva om att vi inte vet någonting samma dag en sak har hänt. Detta behöver utredas, och att polis och aftonbladetjournalister skriker SJUKDOM 1 minut efter dådet gör inte saken bättre utan snarare suspekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkiblu
Vill du att jag ska stereotypa så visst jag vet att du sitter i nedskitna kalsonger eller trosor, käkar äcklig bacon till middag och petar i näsan samtidigt som dina mysbrallor luktar apa och du kliar dig i stjärten i all resterande avföring och luktar sedan på dina fingertoppar samtidigt som du tittar på nån jävla äcklig div 1 hockey match. Tönt

Vad fan har du emot div 1 hockey? Nä nu jävlar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkiblu
Vill du att jag ska stereotypa så visst jag vet att du sitter i nedskitna kalsonger eller trosor, käkar äcklig bacon till middag och petar i näsan samtidigt som dina mysbrallor luktar apa och du kliar dig i stjärten i all resterande avföring och luktar sedan på dina fingertoppar samtidigt som du tittar på nån jävla äcklig div 1 hockey match. Tönt

Låt svennen gråta ut. Det var säker någon av hans familjemedlemmar som i busskuren.
Senast redigerad av Avalionn 2025-11-14 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in