Citat:
Ursprungligen postat av
Larstreiber
Det är väll mest att jag höjer rösten och enligt dem beteer mig smått aggressivt jag håller dock inte med
jag flashbackare tycker att det är konstigt att du inte kan ta in det de säger.
Varför skulle andra personer påstå något de anser är osant?
Har du så stort behov av att dricka alkohol att du blundar för vad andra säger om ditt alkoholdrickande?
Det låter som en alkoholist talar; hittar på ursäkter som "kan inte sova" för att komma i det förändrade sinnestillståndet och för att få den där sköna stunden för dig själv - för du har ju ingen kanonsamvaro med resten av familjen när du dricker om jag skulle fråga dem?
Din lösning för sömn är kanske inte så bra heller
1. alkohol försämrar sömnen men kan hjälpa vid insomnandet
2. Tre glas per dag riskerar att utveckla ett beroende . jag gissar att det kan bli ett fjärde också ibland och att du dricker mer på helgerna?
Ny lösning är att ta tag i sömnproblemen - man får pröva sig fram å det finna massvis att läsa om det.
Oftast är det väl ngn slags oro som ligger till grund och den kan led till en negativ utveckling av beroendet
----------------
Min lösning har varit melatonin - ett kroppseget hormon utan biverkningar.
Läs på om det
Till sist önskar jag att du får ordning på gerejerna och att det inte förvärrar sig med alkohol och relationer
PS
Om du klarar av att inte ljuga för dig själv är det bra. Klarar du inte det är det ännu värre.
"To thine own self be true" som Polonius sa