Citat:
Ursprungligen postat av
CooolaFlickan2014
Jag kan förstå det, alkohol i små mängder har en trevlig avslappnande effekt och kan vara ångestdämpande. Men att ta den för att lindra sin ångest generellt mycket dålig ide då den skapar ångest också. Man löser problemet men det som är problemet i från början och hamnar i en ond cirkel.
Hade alkohol inte givit ett behagligt rus hade man ju knappast druckit det. Vissa påstår att de dricker för den goda smaken, detta givetvis bara bs.
Helt rätt, dock är det inte BS, öl är fantastiskt gott, givetvis inte första gången, men jag älskar en folköl till maten. Om det är en bra bit kött så föredrar jag faktiskt folköl framför starköl. Men inte lättöl.
Många dämpar ångest med alkohol, jag skapar lite liv i en ganska grå vardag skulle jag säga. Då säger vissa - Skaffa en hobby, bla bla bla. Några öl så är jag mycket kreativ. Min personlighet är inte av beroendetypen, jag avskyr att vara för full, mer än salongs tycker jag inte alls är trevligt. Har nog prövat de flesta droger som finns, inget var direkt trevligt, gräs i mycket små mängder kan vara lite trevligt för kreativitet. Men jag vill ha kvar all kontroll.
Aja, nu var det inte mig tråden handlade om