Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Ja, alltså Berndtsen förstörde ju en hel del och var konflikträdd deluxe, vad jag hört från folk i aik och det är ju en risk med utomstående såvida man inte har tydliga riktlinjer och stabilitet i organisationen, tänker jag. Viktigt att kunna sin marknad och klubben (kulturen) man är i. Om det blir tysken är det ju någon som gått från Leipzig till MLS och misslyckats kapitalt i Beerschot (stavning?) - är det någon som kommer att få er på fötter? Ederström borde ni gå för. Skrev ju Kalle också men nu när han nämnts som potentiell tränare hos oss känns han helt plötsligt väldigt oprövad och inte alls med erfarenhet att ta oss till nästa nivå. Efter att ha lyssnat igenom Fotbollsmorgon (30/9) med Rydström landar jag nog i att han är min favorit. Han och Theodor Olsson är ju meritmässigt och erfarenhetsmässigt på pappret i paritet med Kim och David, en nivå upp skulle jag säga.
Snälla ta Rydis så tar vi Kalle. Tror det hade vart perfekta signaler till båda klubbarna. Enligt inslaget i AIK+ där Steele visade upp de olika allsvenska lagens spelstilar så var Hammarby och MFF närmast matchande varandra också. Svårt att jämföra tränargärningarna att komma femma med Värnamo eller ta två raka Lennart med MFF men idag är han mer meriterad än Kim när han anslöt till er 2024.
Har verkligen svårt att ogilla TB, genuin utstrålning och en bergfast tro på sitt arbetssätt. Att han sägs ha problem med spriten gör honom ju bara relaterbar för en stor skara fotbollssupportrar. Däremot var det helt rätt att han fick gå. Han satsade pengar som inte riktigt fanns och saknade en del kompetenser och synsätt som krävs för att vara konkurrenskraftig idag, såsom att bygga truppvärde och att kunna värva från lägre divisioner inhemskt. Där hade ju Ederström såklart passat som handen i handsken. Tysken får gärna komma och motbevisa mig men då kan vi inte ha en dansk tränare t.ex.