2025-11-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Jag tror att en del källor blandar ihop summor med och utan bonusar.
Säsongen innan/samma för utlänningarna Erabi såldes var han högt på listan över mål per spelade minuter ca top 10 och bara en bland de unga var bättre än honom.

Bajen lär ha satt ett pris "Take it or leave it" på Erabi, vilket två klubbar accepterade. (Tre? Även Cifuentes klubb kom in på slutet.) Sedan fick Erabi välja själv vilken klubb han gick till.
Så det är INTE så konstigt om priset är rätt.

Gällande Toure så stämmer Transfermarkts summa ungefär med vad Bajen sa exclusive bonusarna. (Han har fått spela mycket så en del av bonusar har nog redan blivit uppfyllda.)
Du har rökt crack. På riktigt alltså.

Vi fick egentligen 345 miljoner för Salétros. Vi satte ett "TAKE IT OR LEAVE IT" pris, lät hälsa att spelaren var under kontrakt 2028-12-31 sen kom buden in. Landslagsspelare, vettu. Bättre fotbollsspelare än Erabi någonsin kommer bli, så en faktor på x7 är ju rimligt.

400,000 Euro fick vi. Det motsvarar 40 tusen miljarder kronor.

Hur kommer det sig annars att det INTE blev budgivning om Erabi, men att Hammarby accepterade båda ( 3? ) och Erabi fick välja?

Har du något mer dumt att säga?
Citera
2025-11-14, 15:05
Medlem
Teus avatar
Citat:

Hur kommer det sig annars att det INTE blev budgivning om Erabi, men att Hammarby accepterade båda ( 3? ) och Erabi fick välja?

Har du något mer dumt att säga?
Av samma anledning det inte blir budgivning i din korvkiosk för det bildats kö på lunchen.

Eller du kanske skriker ut "NÄ NU KOSTAR KORVEN 500 SPÄNN ISTÄLLET. NI ÄR JU TRE!". Mr näringsidkare, självlärd ekonom och jurist.

Bajen ville sälja och var villiga att sälja till ett pris som matchade det värde andra klubbar var villiga att betala. Och det priset var sannerligen inte några jävla 55 miljoner.
Citera
2025-11-14, 16:16
Medlem
baggebo1s avatar
Hellberg vill ha in Walta till Swansea, vad det verkar. Swansea har kontaktat Sirius kring en övergång.
Citera
2025-11-14, 17:46
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är det helt orimligt att få in Kalle Karlsson som tränare och Ederström som sportchef? Om ni lyckas landa de två tror jag det kan vända organisatoriskt och sportsligt väldigt snabbt och att ni är en dark horse till guldet.
Karlsson sägs vara klar (sa en aik-bekant) men inte hört något om Ederström. Hur går surret?
Ederström är nog "omöjlig" just nu även om det hade vart total dröm. Verkar vara tysken som är huvudspåret och han är väl vettig även om många vänder sig mot att ha så lite svenskt/bekant i viktiga ledande roller. Angående KK får du nog ställa bekantingen mot väggen för att ha varit lite för kaxig.
Citera
2025-11-14, 17:49
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Klart Hien ska spela i Djurgår'n.

Hans farsa går ju på matcherna.
Har det inte något att båda sönerna i gårdarfamiljen Hien har spelat i varsin antagonist?
Citera
2025-11-14, 17:49
Medlem
Citat:
Är det helt orimligt att få in Kalle Karlsson som tränare och Ederström som sportchef? Om ni lyckas landa de två tror jag det kan vända organisatoriskt och sportsligt väldigt snabbt och att ni är en dark horse till guldet.
Karlsson sägs vara klar (sa en aik-bekant) men inte hört något om Ederström. Hur går surret?
Varför pratar du för att ANNAN klubb gällande Kalle Karlsson??!
Om Kim försvinner är det ju möjligt att Hammarby vill ha honom...
Citera
2025-11-14, 17:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ederström är nog "omöjlig" just nu även om det hade vart total dröm. Verkar vara tysken som är huvudspåret och han är väl vettig även om många vänder sig mot att ha så lite svenskt/bekant i viktiga ledande roller. Angående KK får du nog ställa bekantingen mot väggen för att ha varit lite för kaxig.
Ja, alltså Berndtsen förstörde ju en hel del och var konflikträdd deluxe, vad jag hört från folk i aik och det är ju en risk med utomstående såvida man inte har tydliga riktlinjer och stabilitet i organisationen, tänker jag. Viktigt att kunna sin marknad och klubben (kulturen) man är i. Om det blir tysken är det ju någon som gått från Leipzig till MLS och misslyckats kapitalt i Beerschot (stavning?) - är det någon som kommer att få er på fötter? Ederström borde ni gå för. Skrev ju Kalle också men nu när han nämnts som potentiell tränare hos oss känns han helt plötsligt väldigt oprövad och inte alls med erfarenhet att ta oss till nästa nivå. Efter att ha lyssnat igenom Fotbollsmorgon (30/9) med Rydström landar jag nog i att han är min favorit. Han och Theodor Olsson är ju meritmässigt och erfarenhetsmässigt på pappret i paritet med Kim och David, en nivå upp skulle jag säga.
Citera
2025-11-14, 17:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
((Finns det gymnasiekurser för juridik?
Gällande ekonomikurser har jag både gymnasium och högskola m m. Tyckte att de lärde ut för långsamt på högskolan så jag skippade och pluggade själv istället.))
((En till idiot, som inte ens klarar av att tänka att det går att göra det jag GJORT...
En annan sådan idiot begrep inte att man kan göra flera saker parallellt
Dessutom har jag haft många år på mig att göra saker och inga egna barn, som har tagit tid.
Det finns många fler timmar än 40 per vecka till att göra saker, fast inte konstigt om ölare, som slösar bort en massa tid på sådant, inte begriper att man hinner göra mycket... ))
Det är möjligt att det är ett geni som du så gärna framställer sig som men jag fastnar alltid i brudar på nätet och ”jag är litet mullig” - ja då vet man att det är en flodhäst. Som det geni du är får du göra slutledningen utifrån det.
Citera
2025-11-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hellberg vill ha in Walta till Swansea, vad det verkar. Swansea har kontaktat Sirius kring en övergång.
Hoppas de tar rejält betalt. Själv tycker jag han är värd 100 miljoner. Finns oändligt många mycket sämre spelare i Premier League som har gått för betydligt större summor än så.

Vi hade kunnat lösa ut honom från Nordsjælland men släppte honom till Sirius och gick för Røjkjær istället. Dyra läropengar.
Senast redigerad av Svenshult 2025-11-14 kl. 18:11.
Citera
2025-11-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Cashen finns, men det är nog inte Championship jag ser framför mig för Walta.

Går mer igång på dom vaga Serie A-ryktena som funnits. Ska även varit nån spansk klubb och scoutat.
Citera
2025-11-14, 20:07
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ja, alltså Berndtsen förstörde ju en hel del och var konflikträdd deluxe, vad jag hört från folk i aik och det är ju en risk med utomstående såvida man inte har tydliga riktlinjer och stabilitet i organisationen, tänker jag. Viktigt att kunna sin marknad och klubben (kulturen) man är i. Om det blir tysken är det ju någon som gått från Leipzig till MLS och misslyckats kapitalt i Beerschot (stavning?) - är det någon som kommer att få er på fötter? Ederström borde ni gå för. Skrev ju Kalle också men nu när han nämnts som potentiell tränare hos oss känns han helt plötsligt väldigt oprövad och inte alls med erfarenhet att ta oss till nästa nivå. Efter att ha lyssnat igenom Fotbollsmorgon (30/9) med Rydström landar jag nog i att han är min favorit. Han och Theodor Olsson är ju meritmässigt och erfarenhetsmässigt på pappret i paritet med Kim och David, en nivå upp skulle jag säga.
Snälla ta Rydis så tar vi Kalle. Tror det hade vart perfekta signaler till båda klubbarna. Enligt inslaget i AIK+ där Steele visade upp de olika allsvenska lagens spelstilar så var Hammarby och MFF närmast matchande varandra också. Svårt att jämföra tränargärningarna att komma femma med Värnamo eller ta två raka Lennart med MFF men idag är han mer meriterad än Kim när han anslöt till er 2024.

Har verkligen svårt att ogilla TB, genuin utstrålning och en bergfast tro på sitt arbetssätt. Att han sägs ha problem med spriten gör honom ju bara relaterbar för en stor skara fotbollssupportrar. Däremot var det helt rätt att han fick gå. Han satsade pengar som inte riktigt fanns och saknade en del kompetenser och synsätt som krävs för att vara konkurrenskraftig idag, såsom att bygga truppvärde och att kunna värva från lägre divisioner inhemskt. Där hade ju Ederström såklart passat som handen i handsken. Tysken får gärna komma och motbevisa mig men då kan vi inte ha en dansk tränare t.ex.
Citera
2025-11-14, 20:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Cashen finns, men det är nog inte Championship jag ser framför mig för Walta.

Går mer igång på dom vaga Serie A-ryktena som funnits. Ska även varit nån spansk klubb och scoutat.
Du underskattar Championship.

Du vet att lönerna där är många gånger bättre än i flertalet SerieA-klubbar? La Liga likaså. Sedan är det ett otroligt skyltfönster för Premier League och övriga stora ligor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in